eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.

Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.

2012-07-31 12:00

Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.

Reklama cyfrowa © HaywireMedia - Fotolia.com

Firma Adobe opublikowała wnioski z raportu Adobe Digital Index, zawierającego opis sytuacji w branży reklamy cyfrowej w II kwartale 2012 r. oraz prognozę do końca roku. Według raportu wydatki reklamodawców na marketing w wyszukiwarkach utrzymują się na wysokim poziomie, z tendencją wzrostową w obszarze urządzeń mobilnych, ponieważ wskaźniki konwersji w przypadku tabletów są wyższe niż w przypadku komputerów stacjonarnych. Ponadto raport pokazuje, że znacznie wzrosło zaangażowanie konsumentów na Facebooku, co wiąże się m.in. z faktem, że specjaliści od marketingu wykorzystują coraz lepsze narzędzia dedykowane dla tego serwisu.

Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce 2011

Firma Adobe co roku analizuje aktywność reklamodawców i użytkowników branży, w której roczne nakłady przekraczają 2,5 mld USD.

Najważniejsze wnioski raportu dotyczące II kwartału 2012 r.
  • Reklama w wyszukiwarkach nadal się rozwija, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie i jest ważnym kanałem marketingu cyfrowego. W Stanach Zjednoczonych wydatki na marketing w wyszukiwarkach wzrosły o 13% w ujęciu rok do roku, a zwrot z inwestycji stale się poprawia. Także w Wielkiej Brytanii i Niemczech odnotowano znaczny wzrost wydatków na marketing w wyszukiwarkach — odpowiednio o 18% i 12% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Ruch mobilny, zwłaszcza generowany przez tablety, nadal daje reklamodawcom duże możliwości. Wprawdzie wskaźnik CPC (Cost Per Click — koszt za kliknięcie ) jest dla tabletów nadal niższy niż dla komputerów stacjonarnych, ale wskaźniki konwersji były o 20% wyższe. Oznacza to, że specjaliści od marketingu mogą znacznie zwiększyć zwrot z inwestycji przez ukierunkowanie wydatków na reklamę wyświetlaną na tabletach.
  • Marki nadal inwestowały duże środki na Facebooku, aby zwiększać liczbę fanów, dzięki czemu liczba użytkowników na stronach firmowych wzrosła na całym świecie o 21% w ujęciu kwartał do kwartału i o 84% w ujęciu rok do roku. Wzrosło także zaangażowanie marek na Facebooku — o 60% kwartał do kwartału i o 338% rok do roku.

fot. HaywireMedia - Fotolia.com

Reklama cyfrowa

Reklama w wyszukiwarkach nadal się rozwija, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie i jest ważnym kanałem marketingu cyfrowego

Prognoza na III i IV kwartał 2012 r.

Na podstawie indeksu klientów z okresu poprzednich trzech kwartałów (licząc od III kw. 2011) można określić pewne istotne trendy.
  • Przewiduje się, że wydatki w Stanach Zjednoczonych na marketing w wyszukiwarkach będą wzrastać w tempie 10–15% rok do roku. Jeżeli reklama cyfrowa nadal będzie w dobrej kondycji, można oczekiwać 15-procentowego wzrostu w Wielkiej Brytanii i Niemczech, czyli na dwóch największych w Europie e-rynkach.
  • Szacuje się, że ruch generowany przez tablety i smartfony (z którym według prognozy pod koniec roku będzie związanych 16-20% wszystkich wydatków na marketing w wyszukiwarkach) będzie na koniec roku stanowił 20% całego ruchu w Internecie. Ponadto specjaliści od marketingu będą prawdopodobnie kierowali więcej środków na reklamę w wyszukiwarkach na urządzenia mobilne, zwłaszcza na tablety, aby zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamę.
  • Według szacunków liczba firmowych stron na Facebooku wzrośnie do końca roku o 45%, co może ułatwić firmom zwiększenie zaangażowania konsumentów. Prawdopodobnie będzie to możliwe dzięki zmianom na platformie Facebooka, takim jak osie czasu dla marek oraz mierzenie wyników działań Facebooku.

„Szybkie upowszechnienie tabletów i smartfonów wśród konsumentów oraz rozwój marketingu społecznościowego powodują, że specjaliści od marketingu przechodzą na wielokanałowy marketing cyfrowy, który ułatwia dotarcie do docelowych odbiorców” — powiedział David Karnstedt, wiceprezes ds. rozwiązań dla mediów i reklamy, dział Digital Marketing Bussiness w firmie Adobe.

— „Reklamodawcy powinni być świadomi, że marketing cyfrowy nowej generacji umożliwia lepsze mierzenie efektów, zarządzanie oraz optymalizację inwestycji marketingowych pod kątem maksymalnego zwrotu”.

Informacje o badaniu
Analiza marketingu cyfrowego oraz dane z Facebooka oparte są na danych pochodzących z Adobe AdLens i Adobe Social, części platformy Adobe Digital Marketing Suite. Dane są oparte na indeksie klientów z największych branż, takich jak handel detaliczny, rozrywka, artykuły konsumpcyjne, motoryzacja i finanse

Przeczytaj także

Wyniki Megapanel VI 2012

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: