-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
... Warto też podkreślić, że w inny sposób konstruowane są reklamy poszczególnych ugrupowań politycznych, a w inny – reklamy liderów. Reklamy liderów politycznych ogniskują się na osobie polityka, choć w ... telefoniczną, która przekonać ma wyborców do zagłosowania na konkretnego kandydata. Koszt tych dwóch metod jest jednak stosunkowo wysoki i wydaje się, ...
-
Udział w targach a reprezentacja i reklama
... Spółka wystąpiła z zapytaniem, czy powyższe wydatki można w całości uznać za koszty reklamy, które stanowią koszty uzyskania przychodów? W przedmiotowej sprawie urząd skarbowy zajął następujące ... o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawierają definicji reprezentacji ani reklamy, należy więc sięgnąć do definicji zawartych w słowniku języka ...
-
Reklama a koszty uzyskania przychodów
... ujęto koszt w księgach rachunkowych (zaksięgowano) na podstawie otrzymanej faktury (rachunku), albo dzień, na który ujęto koszt na podstawie innego dowodu w przypadku braku faktury (rachunku), z wyjątkiem sytuacji gdy dotyczyłoby to ujętych jako koszty rezerw albo biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów. Ponadto w przypadku kosztów reklamy nie ...
-
Gadżety z logo dla klientów a koszty firmy
... uwagi na fakt, iż przepisy prawa podatkowego nie definiują ani pojęcia „reprezentacji” ani „reklamy” należy – zgodnie z zasadami wykładni językowej przepisów prawa – odnieść się do definicji ... ich nabycia. Zatem wydatek na tego rodzaju reklamę stanowi koszt uzyskania przychodów. W przypadku oferowania kontrahentom prezentów z logo firmy do czynienia ...
-
Tajemnica handlowa a koszty podatkowe firmy
... , że wydatek udokumentowany tą fakturą w istocie dotyczył reklamy spółki, a nie tylko działalności marketingowej. Poza omawianymi wydatkami (reklama) ma to nawet większe znaczenie: Przykład Podatnik poniósł wydatki na tajne badania rozwojowe, które rozpoznał, jako koszt pośredni, służący zachowaniu źródła przychodu poprzez wprowadzenie nowych ...
-
Marketing czyli reprezentacja i reklama w kosztach podatkowych
... się w orzecznictwie: „warunkiem uznania danego wydatku za koszt uzyskania przychodu jest łączne spełnienie następujących warunków – faktycznego (rzeczywistego) ... ? Komplikacje powoduje konieczność oceny wydatku i zakwalifikowania go do kosztów „reklamy” bądź „reprezentacji”, a także weryfikacji możliwości zaliczenia takiego nakładu do kosztów ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
... reklamy może poprawić długo oczekiwane przez branżę wdrożenie wniosków z badania outdooru. Wyniki badania "Outdoor Track" zmienią – mam nadzieję – sposób myślenia o outdoorze i planowania kampanii OOH. Zacznie się liczyć koszt dotarcia, efektywność nośnika, a nie jego cena. Będzie to dobra podstawa do tego, by postawić rynek reklamy ...
-
Plotka czy rekomendacja
... , że klienci są bardziej skłonni uwierzyć w korzystną opinię innych użytkowników niż w najwymyślniejsze nawet reklamy. Poza tym, nic tak nie przekonuje niż pozytywne doświadczenia drugiego człowieka. ... się być gotowym rozwiązaniem na tą okoliczność. CPM - koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, CTR - wskaźnik klikalności na baner, CPA - koszt reklamy ...
-
Wydatki na gadżety reklamowe a koszty firmy
... koszty o charakterze reklamowym, które można uznać za koszt uzyskania przychodu firmy. Koszty reklamowe, w przeciwieństwie do kosztów reprezentacji, w całości stanowią koszty podatkowe (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop). Definicja reklamy Przepisy podatkowe, jak wiadomo, nie określają definicji reklamy. W jednym z wyroków WSA stwierdził, że można ...
-
Wydatki na reklamę jako koszty podatkowe
... poczęstunek i należą do powszechnie obowiązujących kanonów kultury. Przedmiotowe wydatki stanowią koszt uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego ... przedsiębiorcy, bądź nawiązania kontaktów. Ponadto warto zaznaczyć, że charakteru reklamy nie stanowią, a tym samym nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu ...
-
Na próbce towaru obowiązkowe logo firmy?
... można było uznać je za formę reklamy. W przeciwnym razie kosztem podatkowym się nie staną - uznał Naczelny Sąd Administracyjny. Na potrzeby reklamy spółka wydawała swoim kontrahentom, ... uznał że nie. Jego zdaniem bowiem takie przekazania nie spełniają definicji reklamy. Nie zmierzają one do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku, czy poznania ...
-
Najpopularniejsze portale nieruchomości: co oferują deweloperom?
... o niej na blogu Nieruchomosci-online.pl, a także na profilu portalu na Facebooku. Koszt abonamentu to Basic+ 180 zł/miesiąc, Standard+ 250 zł/miesiąc, Optimum+ 500 zł/miesiąc. Obecnie dostępna ... samo ogłoszenie. Możemy wybrać dużo więcej opcji targetowania i wyświetlać reklamy osobom które weszły w interakcję z naszą firmą albo nawet konkurencją. W ...
-
Wino bezalkoholowe - czy można je reklamować?
... pojawia się w ramach treści opłacanych przez producentów, jak i na profilach influencerów i influencerek. Czy prawidłowo? W ustawie alkoholowej (4) co do zasady zakazano reklamy alkoholi - dozwolone są tylko formy szczegółowo uregulowane (tj. reklama piwa na określonych warunkach). Teoretycznie zakaz nie powinien dotyczyć win bezalkoholowych ...
-
Piłka nożna sportem zmniejszającym podatek dochodowy od firmy
... spoczywa na podatniku. Podatnik bowiem musi wykazać, że poniósł koszt celowy i zasadny z punktu widzenia prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Stosownie ... uzyskania przychodów. Przepisy prawa podatkowego nie zawierają definicji reprezentacji ani reklamy. Zatem należy odwołać się do wykładni językowej tych pojęć. I tak, zgodnie ...
-
Przekazanie towarów na cele reklamowe
... obniżenie ceny sprzedawanych towarów i nie stanowi reklamy, przyznawane w jej ramach gratisy pozostają jednak w bezpośrednim związku z główną dostawą i posiadają bezpośredni związek z uzyskanymi z tytułu tej dostawy przychodami. Nie ma więc przeszkód, by koszt wyprodukowania takich gratisów stanowił koszt podatkowy. Takie stanowisko wyraził m.in ...
-
NKUP-y a refakturowanie kosztów
... mających na celu osiągnięcie przychodów zalicza się między innymi koszty reklamy. Pod pojęciem reklamy należy rozumieć działania podmiotu gospodarczego, mające na celu ... uzyskania przychodu w sytuacji kiedy ten koszt dotyczy Spółki i jest on enumeratywnie wyłączony w ustawie jako koszt niestanowiący kosztów uzyskania przychodów. Trudno uznać, ...
-
Reklama na samochodzie a koszty podatkowe
... sposób spółka będzie musiała wykazać związek kosztu zakupionej usługi albo z osiąganiem konkretnego przychodu (koszt bezpośredni) albo też z utrzymaniem jego źródła (koszt pośredni). W praktyce zależeć to będzie oczywiście od treści tej reklamy i czynności spółki. Warto w tym zakresie wskazać, iż w ostatnio obserwowanej praktyce organów skarbowych ...
-
Nieodpłatne przekazanie: VAT należny a koszty firmy
... w związku z tym pytanie, jak należy traktować pozostałe formy przekazywania towarów na cele promocji. W grę wchodzi uznanie, że: promocja jest formą reklamy, a w konsekwencji podatek należny z tytułu opodatkowania nieodpłatnego przekazywania towarów na cele promocji (w innych przypadkach niż wtedy, gdy wyłącznym warunkiem przekazania towarów ...
-
Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej?
... czy zainteresowań użytkowników – doprecyzowuje dr inż. Artur Pajkert, ekspert z Blink.pl. Ile dokładnie kosztuje reklama materiałów budowlanych? Aby oszacować koszty reklamy w wyszukiwarce Google dla branży budowlanej, Blink.pl przeprowadził symulację z podziałem na poszczególne słowa kluczowe. Sprawdzając potencjał każdego z nich okazało się ...
-
Internetowe oszustwa w pay-per-click
... na przestrzeni kilku minionych lat". Przedstawiciel Microsoftu przedstawił oświadczenie, w którym czytamy: "Microsoft uznaje, że nieważne kliknięcia są poważnym problemem dla reklamy typu pay-per-click". Zarówno Google jak i Yahoo byli oskarżeni o fałszywe kliknięcia i obie sprawy zostały rozstrzygnięte. W ubiegłym tygodniu sąd wydał wstępną zgodę ...
-
Idealne CV i list motywacyjny
... wniosku, że stoi przed takim samym problemem, przed jakim stoją ludzie z działu reklamy: jak obmyślić reklamę swojego produktu (w jego przypadku chodziło o własną osobę), aby różniła ... , że nakieruje swoje działania na klienta, za którego uznał dyrektora do spraw reklamy. Odkrył, że dyrektor ten lubi niespodzianki, nieszablonowe myślenie oraz to, by ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
... perfumerie (4 proc.), sieci budowlane (4 proc.) oraz sklepy sportowe (2 proc.). Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych W lutym marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 9 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Griperx, Gripovita oraz Regnerum. Farmacja: typy reklamowanych produktów W lutym 2019 roku ...
-
Ranking kredytów gotówkowych XI 2010
... r. Filarem przedświątecznej konkurencji o zwiększoną sprzedaż kredytów gotówkowych są reklamy utrzymane w świątecznej atmosferze, a za tym rzadko idą wymierne korzyści ... również cena najmniejszych pożyczek, popularnych w świątecznym okresie. Obecnie średni całkowity koszt rocznego kredytu na 2 tys. zł dla klienta wewnętrznego wynosi 231,3 zł i jest ...
-
Ranking kredytów gotówkowych X 2011
... z banku muszą płacić tyle co przed dwoma miesiącami. Średni całkowity koszt przykładowego rocznego kredytu na 5 tys. zł dla klienta wewnętrznego wynosi 570 ... być dla wielu klientów zniechęcający. Lecz nie ma większych szans, aby reklamy kredytów stały się bardziej precyzyjne. Instytucje finansowe musiałyby zrezygnować z szacowania ceny pożyczek w ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... . Klienci mimo, że mają swoje ulubione marki, są odporni na sugestywne reklamy i jeśli tylko nadarzy się wyjątkowa okazja u konkurencji, bez zastanowienia z niej skorzystają. Aranżacja ... fakt, że nie czują się oni doceniani koszt pozyskania nowego klienta jest trzy razy wyższy niż koszt utrzymania starego - odzyskanie niezadowolonego klienta ...
-
Drużyna sportowa w firmie: wydatki a podatki
... w strojach oznaczonych logo podatnika, oznacza reklamę samego podatnika. Przedmiotem reklamy może bowiem być również logo przedsiębiorcy. Tym samym przedmiotowe wydatki należałoby uznać za wydatki na reklamę, co oznacza możliwość uznania ich za koszt podatkowy. Fiskus potwierdza Podobne stanowisko zostało zaprezentowane w interpretacji Dyrektora ...
-
Spam z ofertą pożyczkową
... organizacji, których usługi okazują się o wiele droższe niż wynika z reklamy, oraz typowych oszustw internetowych. Zagrożenia związane z pożyczkami oferowanymi w mailingach spamowych ... takie jak YouTube. Zamawiając masowe wysyłki spamowe, firmy często tworzą reklamy promujące ich usługi i wrzucają je na YouTube’a. Następnie wysyłają masowo e-maile ...
-
Alior Bank, BGŻ, Euro Bank i Provident. Zapomnieli o rzetelności w reklamie?
... bywa nieco inaczej. Ostatnio wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły reklamy czterech instytucji finansowych. Obecnie UOKiK bada,czy Alior Bank, BGŻ, ... Kredytodawcy pobierają różne inne opłaty dodatkowe, które sprawiają że koszt kredytu znacznie wzrasta. Dlatego nie należy kierować się eksponowaną przez kredytodawców „ ...
-
Czy reklama na Facebooku ma sens?
... , że średnia globalna liczba kliknięć w reklamy na Facebooku wynosi zaledwie 4 na 1000 wyświetleń. Najlepsze wyniki osiągają reklamy gier – 6 kliknięć na 1000 wyświetleń, natomiast ... obsłudze narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi. Istotny jest też niski koszt prowadzenia takich działań, który w przypadku Facebooka zaczyna się już od ...
-
smartDOM i Power LTE, czyli bohaterowie nieuczciwych reklam
... i Power LTE, a więc pakietów oferowanych przez Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Reklamy tych usług emitowane były w telewizji, prasie, mediach elektronicznych i billboardach pod ... wyraźnie wynikało, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem to koszt 61 zł miesięcznie. Niestety. Zapewnienia reklamodawców nie miały zbyt wiele wspólnego ...
-
Prowadzenie video bloga z ograniczonymi kosztami uzyskania przychodu
... której będzie prowadzony blog, jest serwis X., gdzie dochód przynosiłyby mu reklamy wyświetlane na filmach. Wnioskodawca zadał pytanie, czy zakup przedmiotów mających służyć nagrywaniu filmów o charakterze doradztwa konsumenckiego stanowią koszt uzyskania przychodu? W przedmiotowej sprawie organ podatkowy zajął następujące stanowisko: „(…) W myśl ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... wydatków na reklamę, w połączeniu z ciągłą migracją odbiorców z kanałów tradycyjnych do cyfrowych, przyczynia się do znacznego wzrostu cen mediów, szczególnie w telewizji. Koszt reklamy telewizyjnej wzrósł w tym roku średnio o 5%, choć zróżnicowanie pomiędzy rynkami i widownią jest duże. Wydatki na telewizję wzrosły o 1%, przy konsekwentnym spadku ...
-
Ulga na ekspansję a reklama i sprzedaż w Internecie
... w ramach programu xxx. W ramach tego systemu Wnioskodawca zamierza publikować reklamy w sieci wyszukiwania, które są płatne za każde kliknięcie reklamy tekstowej i graficznej w wynikach wyszukiwarek opartych o silnik wyszukiwarki xxx, a także w sieci reklamowej, tj. reklamy tekstowe, graficzne oraz wideo będą płatne za kliknięcie lub wyświetlenie ...
Tematy: ulga na ekspansję, ulga prowzrostowa, ulgi podatkowe, wydatki na reklamę, reklama internetowa, marketing i reklama, promocja i marketing, kampania reklamowa, sprzedaż przez internet, platformy sprzedażowe, prowizja od sprzedaży, podatek dochodowy, podatek od firmy, koszty podatkowe, odliczenia podatkowe, prawo do ulgi, odliczenie ulgi, wydatki a koszty, podatek PIT, podatek CIT -
Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar
... dochód rozporządzalny, które będą stykać się z nadmierną ekspozycją na reklamy, a z drugiej – osoby o wyższych dochodach, które są atrakcyjniejsze dla reklamodawców, ale ... inną marką lub reklamą. Podobnie jak w przypadku reklamy adresowalnej, różnym widzom można wyświetlać zindywidualizowane reklamy – oczywiście przy założeniu, że dostępne będą ...
-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... których prześcigały się dyskonty. Zaostrzone mają zostać przepisy karne dotyczące nielegalnej reklamy alkoholu. Obecnie za nielegalną reklamę lub promocję napojów alkoholowych grozi ... wielu wytwórni całkowity zakaz reklamy (w tym także w internecie) może okazać się przysłowiowym gwoździem do trumny. Zakaz reklamy może pogrążyć zwłaszcza mniejszych ...