Internetowe oszustwa w pay-per-click
2006-07-09 13:47
Przeczytaj także: IAB opracuje standardy pay per click
Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą i doradczą Outsell, stwierdza, że "Google, Yahoo i MSN grają na zwłokę, jeśli chodzi o fałszywe kliknięcia, ze szkodą dla siebie i innych".Wyszukiwarki odmówiły udostępnienia danych dotyczących ilości oszustw w takiej reklamie, z których większość pochodziła ze stron internetowych powiększających swoje dochody przez klikanie na reklamy na ich własnych stronach.
Niedawne badanie przeprowadzone przez Click Fraud Network określiło wskaźnik fałszywych kliknięć na 14 proc., podczas gdy inne firmy, które sprzedają usługi wykrywania i zapobiegania fałszywym kliknięciom ustaliły ten wskaźnik na 20 do 30 proc. Firmy świadczące usługi wyszukiwania twierdzą, że ten wskaźnik jest znacznie niższy i że jest pod kontrolą.
Według Outsell fałszywe kliknięcia osiągnęły wartość 1,3 miliarda dolarów, z czego 800 milionów dolarów zostało wydanych na fałszywe kliknięcia przez reklamodawców, a 500 milionów dolarów to pieniądze, których reklamodawcy już nie wydadzą na reklamę typu pay-per-click. Reklama typu pay-per-click jest podstawowym źródłem dochodów dla Google i dużym wkładem w dochody dla Yahoo.
Badanie przeprowadzone na grupie 407 reklamodawców wykazało także, że 27 proc. z nich przyznało, że już zmniejszyli lub nawet przerwali swoją reklamę pay-per-click, z czego 16 proc. ograniczyło takie wydatki całkowicie.
75 proc. badanych przyznało, że doświadczyli fałszywych kliknięć, a 7 proc. przyznało, że poprosili o zwrot pieniędzy.
W odpowiedzi na e-mail z prośbą o komentarz, przedstawiciel Google przesłał oświadczenie: "Traktujemy te sprawę bardzo poważnie, wierzymy, że damy sobie z nią radę i że problem nie jest duży".
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Europejski rynek reklamy online rośnie
-
Yahoo: rynek online jest stabilny
-
Przymierze przeciw Google
-
Reklama internetowa w Polsce III kw. 2012
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
-
Reklama internetowa w Polsce II kw. 2012
-
Reklama internetowa w Europie Śr.-Wsch. II poł. 2011
-
Reklama internetowa w Polsce IV kw. 2011
-
Reklama internetowa w Polsce III kw. 2011