eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Internetowe oszustwa w pay-per-click

Internetowe oszustwa w pay-per-click

2006-07-09 13:47

Fałszywe klinięcia mogą zagrozić modelowi reklamy pay-per-click. Reklamujący się w Internecie szacują, że około 14,6 proc. kliknięć na reklamy, za które zostali obciążeni, jest fałszywych. Według najnowszego raportu kosztowało ich to w ubiegłym roku około 800 milionów dolarów.

Przeczytaj także: IAB opracuje standardy pay per click

Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą i doradczą Outsell, stwierdza, że "Google, Yahoo i MSN grają na zwłokę, jeśli chodzi o fałszywe kliknięcia, ze szkodą dla siebie i innych".

Wyszukiwarki odmówiły udostępnienia danych dotyczących ilości oszustw w takiej reklamie, z których większość pochodziła ze stron internetowych powiększających swoje dochody przez klikanie na reklamy na ich własnych stronach.

Niedawne badanie przeprowadzone przez Click Fraud Network określiło wskaźnik fałszywych kliknięć na 14 proc., podczas gdy inne firmy, które sprzedają usługi wykrywania i zapobiegania fałszywym kliknięciom ustaliły ten wskaźnik na 20 do 30 proc. Firmy świadczące usługi wyszukiwania twierdzą, że ten wskaźnik jest znacznie niższy i że jest pod kontrolą.

Według Outsell fałszywe kliknięcia osiągnęły wartość 1,3 miliarda dolarów, z czego 800 milionów dolarów zostało wydanych na fałszywe kliknięcia przez reklamodawców, a 500 milionów dolarów to pieniądze, których reklamodawcy już nie wydadzą na reklamę typu pay-per-click. Reklama typu pay-per-click jest podstawowym źródłem dochodów dla Google i dużym wkładem w dochody dla Yahoo.

Badanie przeprowadzone na grupie 407 reklamodawców wykazało także, że 27 proc. z nich przyznało, że już zmniejszyli lub nawet przerwali swoją reklamę pay-per-click, z czego 16 proc. ograniczyło takie wydatki całkowicie.

75 proc. badanych przyznało, że doświadczyli fałszywych kliknięć, a 7 proc. przyznało, że poprosili o zwrot pieniędzy.

W odpowiedzi na e-mail z prośbą o komentarz, przedstawiciel Google przesłał oświadczenie: "Traktujemy te sprawę bardzo poważnie, wierzymy, że damy sobie z nią radę i że problem nie jest duży".

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: