Internetowe oszustwa w pay-per-click
2006-07-09 13:47
Przeczytaj także: IAB opracuje standardy pay per click
Z kolei przedstawiciel Yahoo złożył takie oświadczenie: "Yahoo postrzega fałszywe kliknięcia jako poważne, ale rozwiązywalne wyzwanie. W rzeczywistości było to jedno z pierwszych wyzwań przed jakimi stanęliśmy, kiedy stworzyliśmy model reklamy pay-per-click w 1998 roku. Z tego powodu zbudowaliśmy firmowy system zabezpieczeń przed fałszywymi kliknięciami".
System zabezpieczeń przed fałszywymi kliknięciami Yahoo rozpoznał i nie obciążył reklamodawców za miliardy kliknięć, włączając w to te będące efektem oszukańczych kliknięć i te za które reklamodawcy zostali niewłaściwie obciążeni, poinformował Yahoo.
"Wierzymy w zdolność naszego systemu do wykrywania oszukańczych kliknięć, ale uznajemy także, że nasi klienci, i branża jako całość, mają wiele pytań i wątpliwości dotyczących fałszywych kliknięć, szczególnie biorąc pod uwagę spór w jaki Yahoo i inne wyszukiwarki są zaangażowane na przestrzeni kilku minionych lat".
Przedstawiciel Microsoftu przedstawił oświadczenie, w którym czytamy: "Microsoft uznaje, że nieważne kliknięcia są poważnym problemem dla reklamy typu pay-per-click".
Zarówno Google jak i Yahoo byli oskarżeni o fałszywe kliknięcia i obie sprawy zostały rozstrzygnięte. W ubiegłym tygodniu sąd wydał wstępną zgodę na ugodę pomiędzy Yahoo i Checkmate Strategic Group. Zgodnie z porozumieniem Yahoo wypłaci około 5 milionów dolarów odszkodowania i dokona przeglądu skarg reklamodawcy dotyczących fałszywych kliknięć od stycznia 2004 roku. Na początku tego roku Google poinformował, że zapłaci 90 milionów dolarów w formie kredytu na reklamę w efekcie procesu sądowego o fałszywe kliknięcia.
Niektórzy eksperci uważają, że jedynym sposobem na rozwiązanie problemu jest stworzenie niezależnego audytora, który będzie monitorował oszukańcze kliknięcia.
Search Engine Marketing Professionals Organization (SEMPO) łączy siły z Fair Isaacs, niezależną firmą, która śledzi oszustwa dokonywane przy użyciu kart kredytowych, żeby zbadać rzeczywiste rozmiary fałszywych kliknięć i ich wpływ na reklamę w wyszukiwarkach.
1 2
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Europejski rynek reklamy online rośnie
-
Yahoo: rynek online jest stabilny
-
Przymierze przeciw Google
-
Reklama internetowa w Polsce III kw. 2012
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
-
Reklama internetowa w Polsce II kw. 2012
-
Reklama internetowa w Europie Śr.-Wsch. II poł. 2011
-
Reklama internetowa w Polsce IV kw. 2011
-
Reklama internetowa w Polsce III kw. 2011