eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Europejski rynek reklamy online rośnie

Europejski rynek reklamy online rośnie

2006-11-16 01:22

Europejski rynek reklamy online rośnie

Tabela 1: Wydatki na reklamę internetową w Europie do 2011 roku w miliardach (udział procentowy w ca © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Wydatki na promocję w wyszukiwarkach w Europie rosną, i to dzięki najlepszemu z możliwych powodów - Europejczycy kupują coraz więcej przez Internet - wynika z najnowszej prognozy "European Online Advertising Forecast, 2006 to 2011", opublikowanej przez JupiterResearch.

Przeczytaj także: Boom na rynku reklamy internetowej

Internet Retailer szacuje, że ponieważ Internet staje się wiodącym nurtem na kontynencie, europejscy marketerzy do 2011 roku wydadzą 83 miliardy euro na reklamę internetową, co stanowi 8,3 proc. wszystkich europejskich wydatków na reklamę.

fot. mat. prasowe

Tabela 1: Wydatki na reklamę internetową w Europie do 2011 roku w miliardach (udział procentowy w ca

Tabela 1: Wydatki na reklamę internetową w Europie do 2011 roku w miliardach (udział procentowy w całkowitych wydatkach).


Ten wzrost w dużej mierze został spowodowany przez marketing internetowy w wyszukiwarkach (SEM). Jego udział w całkowitych wydatkach na reklamę online wzrośnie z 41 proc. w 2005 roku do około 49 proc. w roku 2011.

fot. mat. prasowe

Tabela 2: Wydatki na marketing w wyszukiwarkach w Europie w latach 2005 i 2011 (procent całkowitych

Tabela 2: Wydatki na marketing w wyszukiwarkach w Europie w latach 2005 i 2011 (procent całkowitych wydatków na reklamę).


W rzeczywistości już w zeszłym roku, chcąc dotrzeć do rosnącej liczby Europejczyków kupujących online, 65 proc. spośród ankietowanych przez Jupiter marketerów musiało zwiększyć wydatki na płatne wyszukiwanie.

Podążając za konsumentem, w sieci pojawia się coraz więcej reklamodawców. Jak wynika z analizy JupiterResearch – „Penetracja Internetu wzrosła z 46 proc. w 2004 roku do 49 proc. w 2005 roku i osiągnie 58 proc. w roku 2011.”

fot. mat. prasowe

Tabela 3: Penetracja Internetu w Europie w latach 2004, 2005 i 2011 (procent całej populacji).

Tabela 3: Penetracja Internetu w Europie w latach 2004, 2005 i 2011 (procent całej populacji).

 

1 2

następna

Inflacja X 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: