Europejski rynek reklamy online rośnie
2006-11-16 01:22
Przeczytaj także: Boom na rynku reklamy internetowej
“Ów wzrost jest rezultatem rosnącej we wszystkich branżach świadomości tego, jak ważne jest włączenie reklamy internetowej do marketingu mix.” – wynika z raportu.Boom na kupowanie w sieci z pewnością się rozpoczął. W tym roku, jak wynika z szacunków eMarketera, sklepy internetowe w Zachodniej Europie sprzedadzą produkty i usługi (włączając wycieczki, bilety i ściąganie plików) o wartości 97 miliardów dolarów.
fot. mat. prasowe
Tabela 4: Przychody z e-commerce w Zachodniej Europie w latach 2005 – 2010 (w miliardach).
Mimo, iż jeśli chodzi o Europę to Wielka Brytania zawsze była liderem e-commerce, może się wiele zmienić.
Według najnowszych prognoz dotyczących e-commerce “eCommerce Forecast” opublikowanych przez Forrester Research, sprzedaż internetowa rośnie obecnie najszybciej we Włoszech i Hiszpanii. Szacuje się, że od roku 2006 do 2011 sprzedaż roczna e-commerce we Włoszech i Hiszpanii wzrośnie o odpowiednio 31 i 27 proc. Dla porównania w Wielkiej Brytanii roczna sprzedaż online wzrośnie tylko 12 proc.
Sprzedaż Internetowa w Zachodniej Europie wzrośnie w tym roku o 36 proc., a w ciągu kolejnych trzech lat przewiduje się, że ten rynek się podwoi. Liderem jest Wielka Brytania, za nią Niemcy i Francja. Obecnie Włochy i Hiszpania mają razem mniej niż 10 proc. rynku, ale po roku 2010 narzucą tempo wzrostu.
fot. mat. prasowe
Tabela 5: Kluczowe dane dotyczące rynku e-commerce w wybranych krajach w Zachodniej Europie w 2006 r
Unikalne siły rynkowe i czynniki socjo - ekonomiczne kształtują rynek e-commerce w każdym europejskim kraju. Zrozumienie zarówno podobieństw jak i różnic jest kluczem do osiągnięcia sukcesu i uniknięcia katastrofy.
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
-
Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
-
Efektywność zmian w e-commerce można mierzyć. Zobacz, jak to zrobić
-
Reklama internetowa w Polsce III kw. 2012
-
Rynek internetowy w regionie CEE 2011
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
-
Reklama internetowa w Polsce II kw. 2012
-
Reklama internetowa w Europie Śr.-Wsch. II poł. 2011