2014-12-11 15:39
ZenithOptimedia prognozuje stabilny wzrost rynku reklamowego w 2015 roku © Rafal Olechowski - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
Za sprawą osiągniętego w III kwartale wyniku PKB oraz nadspodziewanie silnego wzrostu indeksu PMI umiarkowane ożywienie w gospodarce ma szanse na kontynuację. To - w świetle wcześniej formułowanych obaw o zahamowanie tempa wzrostu i utrzymujących się zewnętrznych ryzyk − bez wątpienia dobre wieści.Ekonomiści spodziewają się, że poprawa koniunktury powinna zostać utrzymana również w najbliższych miesiącach, co jest dobrą prognozą także dla rynku reklamowego. W oparciu o dane gospodarcze i analizę poniesionych już w tym roku wydatków reklamowych netto zdecydowaliśmy o podwyższeniu naszych prognoz wartości wydatków reklamowych do 2,4% w 2014 roku. Według naszych estymacji również w przyszłym roku polski rynek reklamy odnotuje wzrost na poziomie 3,1% − powiedziała Monika Bronowska, CEO ZenithOptimedia Group.
Nasze prognozy dla telewizji są wyższe od poprzednich (we wrześniu zakładaliśmy wzrost o 2,1%) między innymi z uwagi na wzrost sprzedaży GRP. W tym roku na rynku pojawiło się 13 nowych stacji, a oferowany przez nie czas reklamowy sprzedaje się praktycznie natychmiast w 100%. Pozwoliło to na zwiększenie dostępnego inventory – wyjaśnia Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Buying Officer w ZenithOptimedia Group. Ciekawie zapowiada się przyszły rok. TVP wprowadza nową politykę handlową uzależniając, podobnie jak TVN, wielkość rabatów od budżetu reklamodawcy. Wciąż pod znakiem zapytania stoi to, czy TV Puls zmieni brokera i czy Grupa ZPR Media będzie sprzedawać swój czas antenowy samodzielnie, czy jednak powierzy te zadania komuś innemu, a wreszcie – jak wpłynie to na rynek.
fot. Rafal Olechowski - Fotolia.com
ZenithOptimedia prognozuje stabilny wzrost rynku reklamowego w 2015 roku
Według ZenithOptimedia, w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%, a w 2015 o 3%.
Internet zbudował sobie już stałe miejsce w budżetach marketerów. To dojrzałe medium i nie należy się spodziewać spektakularnych wzrostów w tym segmencie. Nadal największe wzrosty generuje video online, na stabilnym poziomie utrzymują się wydatki na SEM i social media. Wraz z rozwojem technologii można się natomiast spodziewać podwyższenia budżetów na reklamę mobile. Ten kanał ma duży potencjał, czekamy więc na to, aż zacznie być postrzegany jako wart większych inwestycji, proporcjonalnych do jego zasięgu, który obecnie znacznie przewyższa jego udział w wydatkach reklamowych − powiedziała Iwona Jaśkiewicz-Kundera.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
Wydatki na reklamę jednak w górę
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Witam serdecznie wszystkich, otóż pytanie moje brzmi: w jaki sposób mam rozliczyć się z US z dochodów z reklamy na stronie internetowej ...
Korzystam z reklam Google w aplikacjach na smartfony. Aplikacje tworzę hobbystycznie, nie są produktem dla klienta/firmy. Z AdSense korzystam od ...
Czy deweloperzy wstrzymają inwestycje mieszkaniowe?
Wynagrodzenia w e-commerce w 2021 roku
Mieszkańcy Podkarpacia i Podlasia unikają długów
Główne amerykańskie indeksy giełdowe najwyżej od końca kwietnia
Małe instytucje płatnicze. Jak zostać MIP-em i jakie są jego obowiązki wobec KNF?
Walka z szarą strefą w handlu - znaczne zaostrzenie kar i sankcji
Inwestowanie. Na jakie pułapki marketingowe uważać?