2015-12-09 12:33
Motorem wzrostu wydatków reklamowych jest mobile © weedezign - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
W nadchodzącym roku dynamika globalnych wydatków na reklamę ma być nieco wyższa niż tegoroczna (4,7% wobec 3,9%). Prognozy zakładają, że łączna wartość wydatków reklamowych sięgnie pod koniec przyszłego roku 579 mld USD. Za taki obrót spraw na globalnym rynku odpowiadać będą w znacznej mierze wielkie wydarzenia sportowe: Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro i Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, jak również wybory prezydenckie w USA.Również w Polsce olimpiada, Euro 2016 i Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej będą cieszyły się dużym zainteresowaniem reklamodawców i widzów, choć wpłyną bardziej na sezonowość wydatków i strukturę widowni stacji telewizyjnych, niż na wzrost inwestycji w reklamę. Rynek reklamowy będzie nadal rósł, jeśli utrzyma się tempo wzrostu gospodarczego i jeśli nie dojdzie do dużych zmian w mediach publicznych, wpływających na rynek reklamy telewizyjnej − powiedziała Monika Bronowska, CEO ZenithOptimedia Group.
Rynek z uwagą przygląda się planom wprowadzenia nowej ustawy o mediach publicznych. Zmiany, jakie ma wprowadzić, czyli przekształcenie mediów publicznych ze spółek prawa handlowego w instytucje realizujące określoną w ustawie misję i wprowadzenie powszechnej opłaty audiowizualnej, mogą wpłynąć na oglądalności poszczególnych stacji oraz na poziom cen. Możliwe są dwa scenariusze. W pierwszym, wobec zwiększenia wpływów z abonamentu, telewizja publiczna może zmniejszyć 12-minutowy limit czasu emisji reklam we wszystkich kanałach lub wyłączyć w całości jeden z kanałów z oferty reklamowej.W drugim − bardziej prawdopodobnym scenariuszu − nie wprowadzi bezpośrednich zmian w ofercie reklamowej, ale zacznie wpływać na programming stacji, kładąc nacisk na programy realizujące misję, co w efekcie doprowadzi do utraty udziałów w widowni i zmniejszenia wpływów z reklamy − powiedziała Monika Bronowska.fot. mat. prasowe
Rynek reklamowy w 2016 r.
Dynamika wydatków na reklamę w Polsce ma sięgnąć 3.2%
fot. mat. prasowe
Dynamika wydatków reklamowych Polska i świat
Największe spadki w naszym kraju odnotują wydatki na reklamę prasową.
Wzrost segmentu online będzie wynikał już nie tylko z rosnących budżetów na kampanie internetowe. Ze względu na wypełnienie powierzchni reklamowej, szczególnie jeśli chodzi o inventory video i odsłony desktopowe, w kolejnych latach możemy spodziewać się wzrostu cen. Zyskuje na tym mobile, jako kanał z mniejszym clutterem, większą efektywnością i dynamicznie rosnącym zasięgiem. Reklamy w mobile mają jednak inny charakter – częściej niż bannery są to mobilne aplikacje konkursowe czy dopasowane kampanie w social media, których naturalnym środowiskiem jest mobile − wyjaśnia Marta Zielonka, Buying Manager w ZenithOptimedia Group.
Rozwój nowoczesnych rozwiązań technologicznych i ich coraz szersza implementacja powoduje, że w 2016 roku na pewno zaobserwujemy w dużym stopniu zmianę w modelu zakupowym kampanii internetowych z tradycyjnego na automatyczny – dodaje Marta Zielonka. Programmatic buying powinien zoptymalizować wykorzystanie powierzchni reklamowej po stronie wydawców, którzy dostrzegli w tym wreszcie szansę, a nie zagrożenie.
fot. mat. prasowe
10 największych rynków i udział mediów w wydatkach
Tradycyjnie już największy udział torcie reklamowym ma telewizja.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
Wydatki na reklamę jednak w górę
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Witam serdecznie wszystkich, otóż pytanie moje brzmi: w jaki sposób mam rozliczyć się z US z dochodów z reklamy na stronie internetowej ...
Korzystam z reklam Google w aplikacjach na smartfony. Aplikacje tworzę hobbystycznie, nie są produktem dla klienta/firmy. Z AdSense korzystam od ...
TOP 10 najlepiej płatnych stanowisk w branży nieruchomości
Nadpłata kredytu mieszkaniowego? Polacy niechętni
Obroty na GPW II 2021 r. Największy wzrost na NewConnect
Podstawa opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn
Sprzedaż nieruchomości nabytej w drodze zamiany w PIT
Praktyczna nauka zawodu pozbawia prawa do ulgi prorodzinnej
Rok 2021 na rynku nieruchomości to jedna wielka niewiadoma