Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
2014-12-11 15:39
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
Natomiast w 2016 roku rynek, napędzany znowu wielkimi sportowymi wydarzeniami: letnią olimpiadą, EURO 2016 i wyborami prezydenckimi w USA, wzrośnie o 5,6%, by w 2017 roku odnotować nieco niższy wzrost − o 5,2%.
fot. mat. prasowe
Dynamika wydatków reklamowych i PKB 2014-2017 (%)
Największe rynki reklamowe
Mimo szybkich wzrostów na rynkach rozwijających się, USA niezmiennie pozostają rynkiem, który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2014−2017 USA powinny przynieść 25% z 86 mld USD, o które zwiększą się globalne wydatki na reklamę. Na drugie miejsce listy największych rynków reklamowych awansowały w tym roku Chiny.
fot. mat. prasowe
10 największych rynków reklamowych
Globalne wydatki reklamowe w podziale na media
Najszybciej rosnącym segmentem reklamy pozostaje wciąż reklama online. ZenithOptimedia prognozuje, że w tym roku globalne wydatki na reklamę w Internecie wzrosną o 16,9%, i do 2017 roku będą rosły średnio o 15% rocznie.
Reklama display (której szeroka definicja obejmuje poza "tradycyjnym" displayem również media społecznościowe i video online) rośnie najszybciej. Ulepszone formaty sprawiają, że reklama display jest bardziej interaktywna i skuteczniej przyciąga uwagę internautów. Jednocześnie rozwijający się programmatic buying pozwala na coraz lepsze i efektywniejsze targetowanie, zwiększając w efekcie efektywność kampanii. ZenithOptimedia prognozuje, że do 2017 roku wydatki na tę formę reklamy będą rosły o 18% rocznie. Dzięki wykorzystaniu przez reklamodawców znacznego wzrostu liczby użytkowników social media korzystających z urządzeń mobilnych, rosną wydatki na reklamę display w social media – według analityków ZenithOptimedia do 2017 roku będą rosły o 25% rocznie. Natomiast wydatki na reklamę video online będą rosły w tym samym okresie o 20% rocznie.
Wydatki na Paid Search będą rosły średnio o 14% rocznie do 2017 roku.
Wydatki na reklamę mobile (w urządzeniach mobilnych), rosną 6 razy szybciej niż reklama na urządzeniach stacjonarnych (desktop). ZenithOptimedia prognozuje, że dzięki coraz większej popularności smartfonów i tabletów w latach 2014-2017 wydatki na mobile będą rosły średnio o 38,3% rocznie. Reklama desktop będzie natomiast rosła w tempie 6,7% rocznie.
fot. mat. prasowe
Udział mediów w globalnych wydatkach (%)
Obecnie mobile jest największym motorem wzrostu wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2014–2017 reklama mobile przyniesie 51% wzrostu wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się reklama online na urządzeniach stacjonarnych (25% nowych środków na reklamę). Kolejne 24% wzrostu przyniesie reklama telewizyjna.
fot. mat. prasowe
Udział we wzroście globalnych wydatków reklamowych w podziale na media
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)