eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014

Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014

2014-12-11 15:39

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014


Natomiast w 2016 roku rynek, napędzany znowu wielkimi sportowymi wydarzeniami: letnią olimpiadą, EURO 2016 i wyborami prezydenckimi w USA, wzrośnie o 5,6%, by w 2017 roku odnotować nieco niższy wzrost − o 5,2%.

fot. mat. prasowe

Dynamika wydatków reklamowych i PKB 2014-2017 (%)

Prognozy ekspertów ZenithOptimedia Group wskazują, że wydatki reklamowe będą wzrastać.


Największe rynki reklamowe


Mimo szybkich wzrostów na rynkach rozwijających się, USA niezmiennie pozostają rynkiem, który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2014−2017 USA powinny przynieść 25% z 86 mld USD, o które zwiększą się globalne wydatki na reklamę. Na drugie miejsce listy największych rynków reklamowych awansowały w tym roku Chiny.

fot. mat. prasowe

10 największych rynków reklamowych

USA niezmiennie pozostają największym rynkiem reklamowym na świecie.


Globalne wydatki reklamowe w podziale na media



Najszybciej rosnącym segmentem reklamy pozostaje wciąż reklama online. ZenithOptimedia prognozuje, że w tym roku globalne wydatki na reklamę w Internecie wzrosną o 16,9%, i do 2017 roku będą rosły średnio o 15% rocznie.

Reklama display (której szeroka definicja obejmuje poza "tradycyjnym" displayem również media społecznościowe i video online) rośnie najszybciej. Ulepszone formaty sprawiają, że reklama display jest bardziej interaktywna i skuteczniej przyciąga uwagę internautów. Jednocześnie rozwijający się programmatic buying pozwala na coraz lepsze i efektywniejsze targetowanie, zwiększając w efekcie efektywność kampanii. ZenithOptimedia prognozuje, że do 2017 roku wydatki na tę formę reklamy będą rosły o 18% rocznie. Dzięki wykorzystaniu przez reklamodawców znacznego wzrostu liczby użytkowników social media korzystających z urządzeń mobilnych, rosną wydatki na reklamę display w social media – według analityków ZenithOptimedia do 2017 roku będą rosły o 25% rocznie. Natomiast wydatki na reklamę video online będą rosły w tym samym okresie o 20% rocznie.

Wydatki na Paid Search będą rosły średnio o 14% rocznie do 2017 roku.

Wydatki na reklamę mobile (w urządzeniach mobilnych), rosną 6 razy szybciej niż reklama na urządzeniach stacjonarnych (desktop). ZenithOptimedia prognozuje, że dzięki coraz większej popularności smartfonów i tabletów w latach 2014-2017 wydatki na mobile będą rosły średnio o 38,3% rocznie. Reklama desktop będzie natomiast rosła w tempie 6,7% rocznie.

fot. mat. prasowe

Udział mediów w globalnych wydatkach (%)

Niezmiennie w budżetach reklamowych największą część stanowią wydatki na reklamę telewizyjną.


Obecnie mobile jest największym motorem wzrostu wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2014–2017 reklama mobile przyniesie 51% wzrostu wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się reklama online na urządzeniach stacjonarnych (25% nowych środków na reklamę). Kolejne 24% wzrostu przyniesie reklama telewizyjna.

fot. mat. prasowe

Udział we wzroście globalnych wydatków reklamowych w podziale na media

Największym motorem napędowym wzrostu wydatków na reklamę jest reklama mobile.


poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: