eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Plotka czy rekomendacja

Plotka czy rekomendacja

2004-06-29 14:53

Firmy i agencje szukają nowych sposobów by zwrócić uwagę odwiedzających. Pojawiają się nowe kształty banerów (ostatnio skyscrapers, pup-up, pop-under itp). Nadaje im się cech interaktywności, formularzy i sond lub przyciąga animacją i kolorystyką. Pilnie poszukiwane są też metody wyceny ich skuteczności - nie wystarcza CPM i CTR, ale coraz częściej mówi się o CPA, a nawet "surround sessions" - czasie interakcji z reklamą na odwiedzanej stronie. Tymczasem, rośnie niezadowolenie z efektywności reklam w Internecie...

Przeczytaj także: Co agencje reklamowe powinny wiedzieć o deep learningu

Wszyscy, którzy zagłębili się dalej niż w pierwsze 20-30 rezultatów wyszukiwania wiedzą, że jest w sieci sporo miejsc, gdzie można w sposób nie agresywny i nie nachalny zaprezentować swoja ofertę, nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych kosztów na reklamę. No, może z wyjątkiem zaangażowania własnego czasu...
Odwiedzając je nie tylko lepiej poznasz aktualnych konsumentów swoich produktów, ale możesz pokusić się nawet o wypromowanie nowych urządzeń.

Znajdź najbardziej "rozplotkowane" miejsca w sieci

Zacznij od odpowiedzi na pytanie gdzie bywają potencjalni nabywcy Twoich produktów? Zrób listę jak największej liczby miejsc w sieci i poza nią. Świadomie używam słowa "miejsc", jako że chodzi nie tylko o strony www, ale wszystkie miejsca wokół których gromadzą się Twoi potencjalni użytkownicy: prasę, radio, telewizję, puby, kina itp.

W dzisiejszych czasach prawie wszystkie instytucje reprezentowane są w Internecie. Jeśli nawet nie posiadają własnej witryny, to często pojawiają się w ramach jakiejś społeczności np. fanów określonego gatunku muzyki lub w katalogu tematycznym. Z listy tej pozostaw tylko te miejsca, gdzie Twoi konsumenci stanowią wystarczająco dużą grupę użytkowników serwisu lub medium. Jeśli będziesz miał z tym problemy skontaktuj się z administratorem strony lub wydawcą danej publikacji. Często też informacje o profilu odwiedzających uzyskasz w działach reklamy. Wydawcy chętnie udostępniają je na życzenie potencjalnych reklamodawców.

Kiedy trzeba, bądź bezwstydny...

Na pierwszy ogień weź fora (od ang. forum). Znajdziesz tam osoby najbardziej zainteresowane Twoją branżą – często długoletnich użytkowników Twoich produktów lub tych, którzy szukają fachowych wskazówek przed dokonaniem pierwszego zakupu.

Udzielaj rad. Pomóż znaleźć rozwiązania dla ich problemów. Jeśli sam nie jesteś w stanie tego zrobić lub nie chcesz jawnie zachęcać do skorzystania z Twojej oferty (Anglicy mają na to określenie "shameless plug" czyli bezwstydne umieszczenie reklamy w wypowiedzi) – odeślij ich na strony, gdzie problem ten jest szczegółowo wyjaśniony.

Pamiętaj! Zawsze podpisuj swoje wypowiedzi podając e-mail i adres swojej witryny, tak by można było do Ciebie później trafić. W konsekwencji zyskasz sławę eksperta i ruch na swojej stronie. A potem to już tylko krok do transakcji...

Zduś plotkę zanim ujrzy światło dzienne...

Po forach spróbuj odnaleźć listy dyskusyjne, które skupiają profesjonalistów w Twojej dziedzinie. Możesz spodziewać się, że ich poziom podejścia do tematu będzie bardziej dogłębny aniżeli w przypadku zwykłych użytkowników. Jeśli jednak pozwala Ci na to wiedza i doświadczenie to jest to idealne miejsce by np. zdobyć nowych dystrybutorów swoich urządzeń. Jest to też świetna okazja by zadać kłam wszelkim niedomówieniom związanym z Twoim produktem, jego technologią, zastosowaniem itd. Sam wiesz ile mitów i nieprawdy jest w stanie wykreować zwyczajne niedoinformowanie.

 

1 2

następna

oprac. : Witold Sokołowski / epr epr

Więcej na ten temat: pr, reklama, promocja, cpa, cpm, ctr

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: