eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża nieruchomości a reklama w Google

Branża nieruchomości a reklama w Google

2014-12-03 10:23

Branża nieruchomości a reklama w Google

Branża nieruchomości a reklama w Google © JiSign - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Jakie koszty ponosi branża nieruchomości, decydując się na reklamę w wyszukiwarce Google? Z analizy Blink.pl, firmy specjalizującej się w kampaniach SEM i SEO, wynika, że biura z Poznania i Gdańska zapłacą średnio złotówkę więcej, niż firmy pochodzące ze stolicy Małopolski. Jak sytuacja wygląda w Warszawie i Wrocławiu? Jak przedstawiają się inne warunki konkurowania na rynku reklamy w Google? O tym poniżej.

Przeczytaj także: Branża deweloperska a reklama w Internecie

Autorzy analizy wzięli pod lupę 10 słów kluczowych, charakterystycznych dla sektora obrotu nieruchomościami. Samej analizy dokonano w rozbiciu na duże ośrodki miejskie: Kraków, Poznań, Gdańsk, Wrocław oraz Warszawę.

Aby oszacować potencjał branży nieruchomości oraz orientacyjne ceny za kampanię SEM (tj. kampanię linków sponsorowanych), pod uwagę wzięto konkurencyjność tej gałęzi rynku oraz wartość słów kluczowych. Badanie przeprowadzono w drugiej połowie listopada 2014 roku. Symulowano wyniki, jakie uzyskałby reklamodawca wydatkujący budżet 100 zł dziennie i płacący maksymalnie 5 zł za pojedyncze kliknięcie reklamy.

„Agencja nieruchomości” i „pośrednictwo nieruchomości” – najdroższe


Analizując frazy wykorzystywane przez internautów do wyszukiwania usług deweloperskich, pod uwagę wzięto blisko siedemdziesiąt wyrażeń. Do dalszych badań wytypowano 10, które miały odzwierciedlać różne zainteresowania internautów.

Najbardziej popularnymi słowami w pięciu analizowanych miastach okazały się frazy „mieszkania na sprzedaż” – 24 tys. wyświetleń, „deweloper” – 22 tys. wyświetleń oraz „mieszkania do wynajęcia” – 16 tys. wyświetleń.

fot. mat. prasowe

Orientacyjna cena jednego kliknięcia twojej reklamy

"Mieszkania na sprzedaż”, „deweloper” oraz „mieszkania do wynajęcia" to najpopularniejsze z fraz wyszukiwanych w pięciu miastach.


Co ciekawe, cena za kliknięcie w reklamę różni się w zależności od wybranej lokalizacji. Dla przykładu fraza „agencja nieruchomości” w Krakowie będzie kosztowała 0,26 zł, a w Poznaniu 0,55 zł! Z kolei jeśli oferujemy mieszkania do wynajęcia i będziemy chcieli dzięki reklamie w Google przyciągnąć zainteresowanych internautów, to we Wrocławiu średnia cena kliknięcia wyniesie 0,45 zł, podczas gdy w Poznaniu 3,26 zł!

Skąd tak duża rozpiętość cen pomiędzy frazami?


Cenę pojedynczego kliknięcia determinuje kilka czynników. Najważniejszy wynika z aukcyjnego charakteru reklamy. Jeśli chętnych do wyświetlenia przekazu po danym słowie kluczowym jest wielu – prowadzi to do wzrostu cen za pojedyncze kliknięcie.
- Realna cena i miejsce wyświetlania reklam w znacznym stopniu zależą też od jakości przygotowanej kampanii i uzyskiwanej klikalności - tłumaczy Artur Pajkert, ekspert od zarządzania kampaniami SEM z Blink.pl i podkreśla: – Zawsze można ograniczyć maksymalną cenę, na którą się zgadzamy i gdyby cena „rynkowa” okazała się wyższa, taka reklama nie zostanie wyświetlona i nie obciąży budżetu kampanii.

fot. mat. prasowe

"Mieszkania na sprzedaż" i "Mieszkania do wynajęcia" - średni koszt za kliknięcie

Przeważnie droższą reklamą będzie ta związana z promocją ofert kupna/sprzedaży nieruchomości. Wyjątkiem od tej reguły jest Gdańsk.

fot. mat. prasowe

Szacunkowe ceny za jedno kliknięcie/Szacunkowa liczba kliknięć

Działania reklamowe dla branży nieruchomości powinny brać pod uwagę lokalną specyfikę województwa, a nawet miasta.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: