eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Czy reklama na Facebooku ma sens?

Czy reklama na Facebooku ma sens?

2014-10-02 11:03

Czy reklama na Facebooku ma sens?

Jak prowadzić skuteczne kampanie promocyjne na Facebooku? © vege - Fotolia.com

O tym, jak duże znaczenie w marketingu może mieć najpopularniejszy portal społecznościowy, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Problem w tym, że zwykłe reklamy notują na Facebooku znikomą liczbę kliknięć. Czego zatem potrzeba, aby dotrzeć do szerszego grona konsumentów? Rozwiązaniem może być reklama osobista.

Przeczytaj także: Nadchodzi reklama osobista

Mając do dyspozycji bazę ponad 1,2 mld potencjalnych klientów, w tym aż 12 mln z Polski, marketerzy wciąż zastanawiają się, jak w pełni wykorzystać możliwości Facebooka. Ciekawy profil, odpowiednio dopasowana komunikacja, przyciągające uwagę zdjęcia i informacje – to wszystko zwiększa liczbę i zaangażowanie fanów oraz buduje rozpoznawalność marki. Czy jednak Facebook sprzedaje? Trwająca od dawna debata na ten temat, ma szansę w końcu dać jednoznaczną odpowiedź. Według najnowszych statystyk, zwykłe formy reklamowe nie są zbyt skuteczne. Dane z raportu firmy nanigans pokazują, że średnia globalna liczba kliknięć w reklamy na Facebooku wynosi zaledwie 4 na 1000 wyświetleń. Najlepsze wyniki osiągają reklamy gier – 6 kliknięć na 1000 wyświetleń, natomiast słabiej wypada branża e-commerce – średnio zaledwie 3 kliknięcia.

Duża grupa odbiorców, niskie ceny i brak zadowalających efektów


Co szósty człowiek na ziemi, w tym 12 milionów Polaków skupionych wokół Facebooka, to nie lada gratka dla marketerów. Media społecznościowe są obecnie jednym z ważniejszych kanałów promocji dla wielu firm.
– Zachętą jest nie tylko duża liczba aktywnych użytkowników, ale też mała bariera wejścia oraz stosunkowo proste w obsłudze narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi. Istotny jest też niski koszt prowadzenia takich działań, który w przypadku Facebooka zaczyna się już od kilku złotych dziennie. Jest to więc platforma, którą chętnie testują zarówno firmy o mniejszych, jak i większych budżetach – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs.
Serwis jest świadomy swojej siły i zasięgu. Od niedawna testuje więc nowe narzędzie – przycisk „Kup”, mający umożliwić firmom sprzedawanie swoich produktów i usług bez opuszczania portalu. Przycisk będzie można dołączyć zarówno do reklam, jak i postów zamieszczanych w portalu.

fot. vege - Fotolia.com

Jak prowadzić skuteczne kampanie promocyjne na Facebooku?

Rozwiązaniem może być personalizacja przekazu reklamowego, czyli dostosowanie go do zainteresowań konkretnych użytkowników.


Spełnienie potrzeb kluczem do sukcesu


Jak pokazują przytoczone na wstępie badania, efektywność reklam na Facebooku jest stosunkowo niewielka. Dodatkowo z raportu nanigans dotyczącego branży retail wynika, że koszty kampanii na Facebooku stale rosną. Większe wydatki są efektem wzrostu popularności reklam Facebook Ads w branży, która jest skłonna do znacznych inwestycji w tym obszarze. Jak więc prowadzić kampanie promocyjne, by skutecznie zwiększać sprzedaż?

Rozwiązaniem może być personalizacja przekazu reklamowego, czyli dostosowanie go do zainteresowań konkretnych użytkowników. To z kolei wymaga tworzenia dużej ilości unikatowych ofert. Proces ten można jednak zautomatyzować, korzystając z reklamy osobistej (ang. programmatic). Dzięki niej możliwe jest analizowanie zachowań klientów w sklepach internetowych, ich historii zakupowych oraz szeregu dodatkowych danych. Na tej podstawie, z bardzo dużym prawdopodobieństwem można wytypować produkty, które będą wpisywały się w potrzeby konkretnego konsumenta, a następnie wyświetlić mu te oferty bezpośrednio na Facebooku.
– Wszystkie te działania, łącznie z przygotowaniem zindywidualizowanych reklam, odbywają się w sposób zautomatyzowany i w czasie rzeczywistym, a efekty są widoczne bardzo szybko. Taka spersonalizowana reklama wykazuje znacznie większą skuteczność od standardowych przekazów. Cechuje się też większą średnią ilością kliknięć – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.
Co ważne, tak przygotowana kampania może zostać przeprowadzona nie tylko na Facebooku. Oferty dedykowane konkretnemu użytkownikowi mogą być wyświetlane również w innych serwisach społecznościowych, w ramach reklam Google oraz na stronach internetowych.

Promocja firmy w sieciach społecznościowych, to obecnie jeden z najciekawszych i najbardziej dostępnych sposobów na reklamowanie firmy w internecie. Jego skuteczność można znacznie zwiększyć poprzez personalizowanie ofert.

Przeczytaj także

10 mitów na temat SEO

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: