Google Instant a pozycjonowanie
2011-01-21 11:39
Przeczytaj także: Zmiany w Google w 2010
Google Instant – nowa forma wyszukiwaniaGoogle przed kilkoma tygodniami wprowadziło (na razie w wersji angielskiej) nową formę wyszukiwania pod nazwą Instant. Wyniki wyszukiwania są aktualizowane „na żywo” w miarę wprowadzania zapytania. Google Instant w najbliższym czasie ma być uruchomione w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpani, Rosji, Włoszech i Niemczech. Google zapowiedziało, że w perspektywie kliku tygodni usługa Instant trafi do Polski.
Istota Google Instant
Działanie Google Instant w praktyce jest proste. Po wpisaniu na stronie głównej Google pierwszej litery zapytania, już wyświetlane są wyniki wyszukiwania. Jednocześnie tak jak poprzednio, Google Suggest podpowiada najpopularniejsze zapytania zaczynające się od wpisanej litery. Widoczne wyniki to wstępne wyniki dla najtrafniejszej według Google sugestii. Po wpisaniu każdej kolejnej litery, Google aktualizuje zarówno podpowiedzi, jaki i wyniku wyszukiwania. Słowo wprowadzone przez użytkownika wyświetla się w kolorze czarnym, podpowiedzi w kolorze szarym. W chwili obecnej użytkownik może przerwać zapytanie gdy otrzyma właściwą podpowiedź lub w wynikach wyszukiwania zobaczy interesująca go stronę.
Trzeba także pamiętać, o czym wielu zapomina, że wraz z wprowadzeniem Google Instant bezpowrotnie znikają pewne funkcje: brak możliwości wyłączenia Google Suggest, brak możliwości zmiany liczby wyników wyświetlanych na stronie, z podpowiedzi znikają nasze historyczne zapytania, liczba podpowiedzi zmniejsza się z 10 do 4, znika funkcja „szukaj w wynikach”, brak pola zapytań na dole strony, wszystkie linki pojawiające się na stronie głównej są widoczne od razu po jej wczytaniu, bez konieczności przesuwania.
Ideologia Google Instant
Według Google usługa Instant ma skutecznie skrócić czas wyszukiwania o 2-3 sekundy. W czasach kapitalizmu, gdzie jak pisał E. Fromm - minuty nabrały ceny - taka oszczędność dla użytkownika w skali roku to już pokaźna kwota, przeliczając oczywiście czas na pieniądze. Wydaje się jednak, że Google Instant będzie w sposób jeszcze bardziej skuteczny, niż obecnie, kierowało zachowaniem internauty. Taka zapewne była główna idea pomysłu tej usługi.
Pozycjonowanie – kierowanie ruchem w sieci
Wraz z zwiększonym ruchem w sieci pojawiła się potrzeba kierowania zachowaniem internautów w tym tłoku. Każda firma, której zysk w dużej mierze był związany z obecnością w sieci, chciała być bardziej widoczna w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie miało w tym zadaniu firmom pomóc, poprzez sobie znane sposoby. Działania pozycjonerów mają na celu „przekonanie” Google, że strona przez nich pozycjonowana jest godna zajęcia pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Słowo przekonanie nie bez przyczyny opatrzone jest cudzysłowem, ponieważ w wielu przypadkach działania pozycjonerów, to mniej lub bardziej przebiegłe sztuczki, mające na celu po prostu wyprowadzić w pole Google. Pozycjonerom zamarzyło się być „kierownikami ruchu w sieci”. W dużej mierze to się im udało. Google świadome tych działań, postanowiło odbić koronę, w sposób bardzo subtelny, acz skuteczny. Google podobnie jak branża SEO dba po prostu o swoje dochody. Wydaje się, że Google wprowadzeniem usługi Instant, jeśli nie chce jeszcze całkowicie odebrać władzy w Internecie pozycjonerom (przynajmniej w wyszukiwarce Google), to skutecznie im utrudnić zadanie.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
-
Google nie chce słowa "google"
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
-
Jak marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?
-
Google pokaże, które obrazy są fałszywe i generowane przez AI
-
Do Google po poradę lekarską, po humor na social media
-
Google udostępnia Moje Centrum Reklam
-
Nocleg nad morzem last minute? Jakie trendy wyszukiwania w Google?
-
Świąteczne wyszukiwania w Google - kiedy, jak i czego szukają Polacy?
-
Wyszukiwarka i Mapy Google wdrażają nowe opcje i współpracują z Booksy