-
PKP Intercity na ustach internautów. Co social media mówią o kolei?
... z danych IMM. W dyskusji na temat kolei najbardziej wyróżniają się komentarze na temat marek przewoźników. Na pierwszym i drugim miejscu uplasowali się przewoźnicy ogólnopolscy - PKP ... pasażerom w pamięci zapada nie tylko podróż, ale i inni pasażerowie. O badaniu: Badanie IMM zostało przeprowadzone w okresie 26.08 – 5.09.2016 w oparciu o dane z ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2016. Podsumowanie Deloitte
... liczne słabości samych urządzeń medycznych. W 2016 roku w 9 krajach Deloitte przeprowadził badanie 24 szpitali pod kątem bezpieczeństwa urządzeń medycznych podłączonych do sieci. Wynika ... w oprogramowaniu). Na konferencji Usenix badacze mieli pokazać, że pojazdy takich marek jak Volkswagen, Audi, Skoda, Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Ford, Mitsubishi, ...
-
Ochrona danych osobowych. RODO zmieni rozkład sił
... przedsiębiorcom, więc zawczasu powinni oni przygotować odpowiednie procedury” – mówi Maciej Marek, Senior Associate, adwokat z Deloitte Legal. (Nie) kontrolowany wyciek danych W ocenie większości ... Senior Managing Associate, radca prawny w kancelarii Deloitte Legal. O badaniu: Badanie zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2017 roku ...
-
Obraz zamożnego konsumenta. Jaka jest polska klasa wyższa?
... mediów. Przeanalizowano również jej podejście do luksusu i jego wyznaczników oraz stosunek do marek luksusowych i czynniki, jakie decydują o wyborze dóbr z segmentu premium. Kluczowe wnioski z badania Polska klasa ... samego zakupu, tym ważniejsze okazują się być Owned i Earned. Metodologia: Badanie Obraz Zamożnego Konsumenta 2017 składało się z dwóch ...
-
BIZ dopisują. Atrakcyjność inwestycyjna Polski potwierdzona
... do umiędzynarodowienia polskich firm i ich integracji z globalną gospodarką – zauważa dr Marek Rozkrut, Partner i Główny Ekonomista EY, a także lider Zespołu Analiz Ekonomicznych ... Niemcy i Rumunia osiągnęły po 15% wskazań. O badaniu „Atrakcyjność inwestycyjna Polski” Badanie EY „Atrakcyjność inwestycyjna Polski” (EY’s Attractiveness Survey Poland: ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
... dziś mają do czynienia ze zgoła innym konsumentem niż przed laty. Badanie wyraźnie pokazuje, że lepsze niż średnia wyniki osiągają w sektorze FMCG przede ... zakupowe swoich klientów. W tak dynamicznym środowisku opieranie swojej strategii jedynie na sile marek zaczyna być niewystarczające by osiągać wzrosty sprzedaży każdego roku. Zmiany o charakterze ...
-
Znamy autorytety w dziedzinie zdrowia. To nie lekarze
... ginekolodzy i pediatrzy. W ramach projektu „e-apteki 2017” przeprowadziliśmy badanie kwestionariuszowe na n=1035 internautach kupujących leki i suplementy diety w internecie ... bardziej angażujące i zorientowane na tworzenie CRM zintegrowanych ze stronami marek, produktów i e-commerce. Marki mogą uczyć się od lekarzy – analizować ich zachowanie w ...
-
Jakie sposoby na brak pracowników?
... , lecz także na osoby wysoko wyspecjalizowane, na przykład w zakresie IT – dodaje Marek Wróbel. − Reasumując wyniki badań i chcąc odwołać się do porad dla pracodawców, ... ) i korzystają z możliwości outsourcingu (20% dla centralnego vs. 12% dla wschodniego). Badanie ManpowerGroup potwierdza także, że w regionach firmy często decydują się na ...
-
Gracze i fani esportu wolą marki, które wspierają ich pasje
... Games i Mobile Institute, śledzi je już 23% polskich internautów oraz 49% graczy. Badanie pokazuje także, że zdaniem 31% badanych internautów zainteresowanie esportem będzie rosło; wśród ... a co za tym idzie, jest tam coraz więcej atrakcyjnego miejsca dla marek, które mogą realizować ciekawe aktywacje, przynoszące im wymierne korzyści marketingowe. ...
-
Innowacyjność i AI. Tego potrzeba do budowy Customer Experience
... doświadczenie w trakcie kontaktu z firmą powoduje wzrost wymagań wobec innych marek; 62% klientów jest otwartych na wykorzystanie AI w celu poprawy Customer Experience (59 ... Zelandii, Hongkongu, Indii, Japonii, Singapuru, Tajlandii, Kanady i Stanów Zjednoczonych. Badanie objęło trzy grupy respondentów: konsumentów, nabywców biznesowych – kupujących w ...
-
Jak kojarzymy marki samochodów? Toyota to niezawodność, a BMW?
... symbolem niezawodności. A jak wypadają inne koncerny? Która z marek jest synonimem elegancji, a która bezpieczeństwa? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza badanie zrealizowane przez Europejski Funduszu Leasingowy, w którym zapytano respondentów o opinie odnośnie 15 popularnych marek z różnych segmentów. Nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem ...
-
Hotele w Polsce. Popyt generuje podaż
... gości. - W 2019 roku średni poziom obłożenia hoteli międzynarodowych marek w centrum Warszawy, które posiadają rozbudowane zaplecze konferencyjne i bogatą ofertę ... w kolejnych dwóch latach planowane jest oddanie kolejnych 200 pokoi hotelowych. Metodologia badania: Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1080 osób. ...
-
Czy eko marketing ma sens? Polacy wątpią w jego szczerość
... pokazują, że konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na nieuczciwość marek w odniesieniu do jakości produktów, wartości czy właśnie działań proekologicznych. ... – podkreśla Adrian Wróblewski, Dyrektor działu analiz w SW RESEARCH. Opis badania Badanie ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki dotyczące obszaru komunikacji marketingowej ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... we własnych działaniach. Jedna czwarta badanych przyznała, że odeszła od marek, które koncentrowały się wyłącznie na sobie. Ponad połowa konsumentów oczekuje ... udział 7 506 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Chin. Ostatnie badanie to „The Global Marketing Trends C-suite Survey” i zawiera opinie 405 amerykańskich ...
-
Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką
... których miniony rok wcale nie okazał się stracony. Wprawdzie grono marek, którym w minionym roku udało się wzmocnić pozycję i poprawić wizerunek, nie jest ... podtrzymać i wzmocnić relacje z klientami. O badaniu YouGov BrandIndex Badanie YouGov BrandIndex to jedyny w Polsce syndykatowy tracking pozycji marek, realizowany w trybie ciągłym metodą CAWI na ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... jest treściom reklamowym. Zmieniły się też priorytety i oczekiwania wobec marek. Znacznie większą uwagę poświęcamy temu, czy produkty są zdrowe, ... Polaków sądzi, że po epidemii wszystko szybko wróci do normalności. Metotologia badania Badanie Koronabus zostało zrealizowane techniką CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... sprawne rozwiązania logistyczne, ale również dostępne metody płatności, w tym płatności odroczone” – komentuje Marek Biernacki, szef fintechu Mokka w Polsce. Dotychczas najbardziej preferowanymi formami robienia zakupów ... do 50 zł miesięcznie, 19% od 51-200 zł a 2% 200 zł lub więcej. Badanie przeprowadzone metodą CAWI na próbie reprezentatywnej n=600 ...
-
Najlepsi pracodawcy w branży handlowej, czyli YouGov Reputation 2022
Firma Inquiry sprawdziła razem z YouGov, które firmy z branży handlowej są najbardziej atrakcyjnymi pracodawcami w Polsce. Oto wyniki rankingu YouGov Reputation 2022. Ranking YouGov Reputation 2022 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym znajdziemy m. in. pytanie o ocenę firmy jako pracodawcy. Ocena reputacji pracodawcy ...
-
Polskie firmy w 2. roku pandemii. Jakie warunki prowadzenia biznesu?
... ponad 90% stanowią kobiety i dzieci – skutki gospodarcze wojny w Ukrainie podsumowuje Marek Rozkrut, główny ekonomista EY na Unię Europejską. Wyższa inflacja ... Maciej Stefański, starszy ekonomista w Zespole Analiz Ekonomicznych EY. O Raporcie Badanie - Przedsiębiorstwa w Polsce wobec pandemii COVID-19 - zostało przygotowane przez Instytut Badań ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... konsumenci obawiający się wysokich cen w sezonie przedświątecznym. To też pokazało nasze badanie - 40 proc. badanych liczy na to, że dzięki promocjom w Czarny Piątek “oszuka ... się zapasów, chociaż konsumenci będą przebierać w ofertach o wiele bardziej skrupulatnie. Przygotowania marek do Black Friday powinny już teraz być w zaawansowanej fazie. ...
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
... brzmi, jak obecnie znaleźć się wśród priorytetowych i cennych potrzeb zakupowych konsumentów – wyjaśnia Marek Zdziech, Partner OC&C Strategy Consultants. Jakie są najważniejsze kryteria zakupowe? Trzy najważniejsze ... zrealizowana metodą CAWI we wrześniu 2022 r. na próbie 2 429 respondentów w wieku 18-65+ lat. Badanie odbyło się w 9 krajach ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... . Prezes UOKiK sprawdził w ramach badania rynku praktyki importerów 14 największych marek. W efekcie naprawy gwarancyjne nie są już uzależniane od serwisowania pojazdów wyłącznie w ... wprowadzonych przez operatorów komórkowych w umowach na czas oznaczony i rozpoczął badanie rynku branży deweloperskiej w tym zakresie. Istotne były również działania ...
-
Najlepsi pracodawcy w Polsce, czyli YouGov Reputation 2023
... marki nie obroniły się przed spadkami wizerunkowymi. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. Obecnie monitorujemy w Polsce blisko 400 marek; w rankingach porównujemy skumulowane wyniki z danego okresu.
-
W Black Friday i Cyber Monday polski konsument wyda około 1000 zł
... miesiące przyniosły dalsze zmiany w zachowaniach konsumentów – kupujemy mniej, często oszczędniej wybierając zamienniki ulubionych marek. Tradycyjnie Polacy lubią korzystać z promocji i planować zakupy – z tego powodu czekają na Black ... lat, a 44% jest powyżej 55 roku życia. 48% ankietowanych to mężczyźni a 52% to kobiety. Badanie online zostało ...
-
Freelancerzy rozchwytywani? Są najnowsze doniesienia z rynku
... tam swoją obecność. Wykorzystują najpopularniejsze kanały komunikacji do promocji produktów i marek. Sieci społecznościowe rządzą się innymi prawami niż Google. Nie wymagają ... interfejsów użytkownika, integracja danych, narzędzia deweloperskie i zarządzanie wersjami. Badanie firmy Deloitte pokazało, że ponad 40% programistów już teraz korzysta ...
-
Coraz trudniej o kupno nowego samochodu?
... dla osób decydujących się na silniki spalinowe – komentuje Bartek Swatko. Badanie Deloitte wykazało, że Polacy są zainteresowani wyposażeniem samochodów w usługi ... sektor motoryzacyjny, w tym zainteresowanie konsumentów pojazdami elektrycznymi (EV), postrzeganie marek i wdrażanie technologii łączności. 2024 Global Automotive Consumer Study dostarcza ...
-
Usługi publiczne online: a jednak dynamiczny rozwój w Polsce?
... Jak na ich tle wypada Polska? Czy usługi publiczne są transparentne? Badanie Capgemini eGovernment Benchmark pokazuje wyraźny postęp w świadczeniu usług online dla ... tutaj 100 punktów przy średniej europejskiej na poziomie około 90 – komentuje Marek Woźny, Wiceprezes, Dyrektor Zarządzający Market Segment Poland w Capgemini Polska. Wyraźnie widać ...
-
Za działania proekologiczne firm gotowi jesteśmy zapłacić wyższą cenę
... polskich konsumentów interesuje koszt śladu węglowego poczynionego przez nich zakupu? Wobec jakich marek klienci są bardziej lojalni? W jakim stopniu konsumentom zależy na wspieraniu ... , lecz i bazę klientów – użytkowników o jednym z wyższych poziomów świadomości. O badaniu Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego ...
-
Jak Polacy obchodzą Halloween?
... domu/mieszkania (45%) i przebieranie się w kostiumy (39%). Halloween a działania marek Prawie połowa respondentów (42%) nie kojarzy, aby marki prowadziły ... ” – komentuje Anna Ostrowska, Insights Manager CSA, Havas Media Network. O badaniu: Badanie CAWI (Computer-Assisted Web Interview) zostało zrealizowane na internetowym, ogólnopolskim panelu ...
-
5 globalnych makrotrendów dla biznesu i konsumentów 2025
... czynienia z deepfake’ami lub innymi scamami w sieci, a spadek zaufania konsumentów do marek niewątpliwie wpływa na interakcje między nimi. Aby odbudować zaufanie wśród klientów, ... rządowych regulacji i mechanizmów ochronnych, które pomogą ograniczyć ryzyka w tym obszarze. Badanie Accenture Song wskazuje, że osoby w wieku 18-24 lata ponad dwukrotnie ...
-
Jak kupujemy leki
... wpływom reklamy, promocji itp. zachęt (6%-8% wskazań) oraz jeszcze rzadziej poszukujemy produktów pochodzenia krajowego – polskich marek (5%-6% wskazań). Rysunek 2: Kryteria wyboru produktów przy codziennych zakupach Podstawa: Wszyscy badani, N=1005, w % Pokazano odpowiedzi wskazane przez > 5% badanych Badanie Omnimas TNS OBOP, 5-8 lutego 2004r.
-
Kawiarnie a jakość obsługi klienta
... bardzo niskim. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone zostało metodą Mystery Shopping przez grono tajemniczych klientów, którzy odwiedzili 32 kawiarnie rozmieszczone w 9 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław). Badaniem objęto 8 najbardziej znanych marek kawiarni sieciowych, dla których ...
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
... są jeszcze zbyt aktywni, jeżeli chodzi o dzielenie się z innymi wiedzą na temat marek produktów w sieci. Tylko co piąty badany internauta przyznaje, że zdarza ... proc. populacji internautów, natomiast komentujący i opisujący produkty to 18 proc. Analizując badanie, można stwierdzić, że postawa prosumencka jest źródłem inspiracji i oceny dla większości ...
-
Kryzys a zwyczaje zakupowe online
... zajmują notebooki i telefony komórkowe, wśród których zwyciężają produkty znanych marek Lenovo i Nokia. Kryzys nie zniechęcił także do inwestowania w swój wygląd i, podobnie jak w ... iż coraz więcej osób poszukuje promocji i obniżek cen w Internecie. Ostatnie badanie przeprowadzone przez Nokaut.pl wykazało, że za pośrednictwem Internetu możemy kupić ...
-
Bloki reklamowe oglądane niechętnie
... co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach. Jak pokazuje badanie Ipsos, odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego ... na półce w sklepie. Reklama telewizyjna mocno buduje i utrzymuje świadomość produktów i marek (tzw. Equity). Brak marki w TV, szczególnie w mocno „nasyconych” kategoriach, skazuje ją ...