eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką

Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką

2021-01-12 10:21

Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką

Żabka wygrywa w czasie pandemii © SkyLine - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach życia i gospodarki, wywierając przemożny wpływ m.in. na handel i gastronomię. Najznaczniej ucierpieli ci przedsiębiorcy, których lockdown zmusił do czasowego ograniczenia działalności. Jak jednak łatwo się domyślić, nie wszystkim koronawirus dał się we znaki jednakowo. Co więcej, są i tacy, dla których miniony rok wcale nie okazał się stracony.

Przeczytaj także: Rossmann najlepszą marką w Polsce

Wprawdzie grono marek, którym w minionym roku udało się wzmocnić pozycję i poprawić wizerunek, nie jest liczne, ale niewątpliwie warto o nich wspomnieć. Z badania YouGov BrandIndex wynika, że naprawdę zadowolonych z minionego roku może być 16 na 120 monitorowanych sieci handlowych, którym udało się zarówno poprawić satysfakcję konsumentów, jak i reputację marki, stosunek jakości do ceny, czy skłonność do polecania marki.

Niekwestionowaną liderką okazała się sieć Żabka, która odnotowała największy wzrost indeksu względem 2019 roku. Wyraźną poprawę odnotowały również Żabka Café i Biedronka. Wśród drogerii na wyróżnienie zasłużyła sieć Hebe, a w gastronomii - Telepizza, pyszne.pl oraz McDonald’s.

Pod względem wizerunku dobrze sobie radzą najsilniejsze marki sklepów z odzieżą i obuwiem, takie jak CCC, Deichmann, Pepco, H&M czy Reserved. Duży wzrost zanotowała także inna marka z grupy LPP, Sinsay. Okres pandemii wykorzystały ponadto niektóre sieci handlowych z kategorii DIY, przede wszystkim Castorama i OBI, a także sieć RTV Euro AGD.

fot. mat. prasowe

Które sieci handlowe wygrywają w czasie pandemii?

Największy wzrost indeksu w porównaniu do 2019 r. odnotowano dla sieci Żabka.


Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry, komentuje:
Silna marka pomaga przetrwać trudny okres, ale bardzo dobre wyniki osiągnęły niektóre marki o słabszym wizerunku. Wszystkie omawiane tu sieci handlowe wykonały ogromną pracę, by - pomimo pandemii - podtrzymać i wzmocnić relacje z klientami.
O badaniu YouGov BrandIndex
Badanie YouGov BrandIndex to jedyny w Polsce syndykatowy tracking pozycji marek, realizowany w trybie ciągłym metodą CAWI na próbie do 9000 osób rocznie (sondaż online na panelu YouGov).

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: