Ranking sieci handlowych. Jakie najlepsze sklepy w Google Maps?
2020-07-21 00:15
Które sklepy oceniono najlepiej w Google Maps? © Stauke - Fotolia.com
Przeczytaj także: TOP 10 sieci handlowych według Polaków
Analiza dotyczy 60 000 sklepów i wystawionych im ocen w Google Maps.Najlepiej oceniane sklepy
Wśród sklepów z największą liczbą opinii (powyżej 100 tys.) najlepiej ocenianymi sklepami były Rossmann ze średnią oceną 4.37 w 5 stopniowej skali Google Maps, Lidl z oceną 4.26 oraz sieć sklepów Dino z oceną 4.16.
fot. mat. prasowe
Najlepiej oceniane sklepy pow. 100 tys. ocen
Najlepiej oceniane sklepy wg kategorii
Gazetka-24.pl przeanalizowała różne kategorie sklepów. W kategorii sklepów spożywczych liderem został Lidl z oceną 4.26, a dalej ex aequo Delikatesy Groszek oraz Dino z wynikiem 4.16. Kolejny sklep Odido osiągnął ocenę 4.10.
W kategorii "Drogerie i perfumerie" liderem jest Drogeria Jawa z oceną na poziomie 4.46. Na podium znalazły się także sieć drogerii Rossmann z oceną 4.37 i Hebe (4.33).
W kategorii "Dom, ogród, art. budowlane" najlepiej oceniana była IKEA (4.50), tuż za nią plasuje się Castorama (4.23), a podium zamyka PSB Mrówka (4.20).
Liderem w kategorii "Elektronika" jest sklep Rebel Electro z oceną 4.40, wyprzedzając Komputronik (4.32) oraz MyCenter (4.23).
Z kolei w "Odzież i obuwie" najlepiej ocenianym sklepem jest Polska Sieć Odzieżowa Tifo (4.49), która uplasowała się przed popularnymi sieciówkami. Drugie miejsce zajmuje Esotiq (4.27). Niewiele mniejszą ocenę ma C&A (4.26).
fot. mat. prasowe
Najlepiej oceniane sklepy wg kategorii
Najchętniej oceniane sklepy
W zestawieniu najchętniej ocenianych sieci sklepów widzimy dominację marketów spożywczych. Najwięcej "gwiazdek" od użytkowników Google Maps otrzymał Lidl (średnia liczba ocen 967), tuż za nim plasuje się Tesco (603), a podium zamyka Bricomarché (590). Poza kategorią spożywczą w zestawieniu TOP 10 znalazły się tylko Empik i RTV Euro AGD.
Autorzy zestawienia wytypowali również konkretne sklepy stacjonarne, które uzyskały największą liczbę ocen w Polsce. Okazuje się, że aż 6149 recenzji zebrał sklep z odzieżą sportową - Martes Sport z Lublina. Drugim najchętniej poddawanym ocenie był H&M w Gorzowie Wielkopolskim (4748), a na trzecim miejscu znalazł się market Tesco na warszawskim Bemowie (4652).
fot. mat. prasowe
Najchętniej oceniane sklepy
Zdaniem Tomasza Szulkowskiego, eksperta w obszarze innowacyjnych technologii i szefa grupy roboczej Mobile Marketing w IAB Polska, komentarze online w serwisach i na kartach Google My Business to kolejny twardy dowód na przenikanie się świata online i offline.
– Ma to też aspekt społecznego dowodu słuszności. Im więcej osób ocenia dany sklep, tym większą popularność zdobywa on wśród kolejnych klientów. Duża ilość gwiazdek nieco przeczy tezie, że opinie w Internecie najczęściej wystawiane są przy negatywnych incydentach. Prawdopodobnie w momencie, kiedy nasze dane (login) są publicznie widoczne i odnoszą się do konkretnego sklepu, mamy inną postawę niż przy anonimowych ocenach na forach. Dodatkowo, w dobie rosnącego znaczenie usług głosowych promowanych jako usługa „Asystent Google”, ilość pozytywnych opinii może mieć bardzo istotny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce – wskazuje Tomasz Szulkowski.
fot. mat. prasowe
Najwięcej ocen
Ranking został opracowany na bazie ocen sklepów stacjonarnych wystawionych przez użytkowników Google Maps, a dane zebrano w czerwcu br.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
BLIX AWARDS 2023. Te sklepy w Polsce oferują najlepsze promocje
-
BLIX AWARDS 2022: najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce
-
BLIX AWARDS 2022: Lidl i Carrefour z najlepszą ofertą zdrowej żywności
-
BLIX AWARDS 2022: najbardziej innowacyjne sieci handlowe w Polsce
-
Allegro najczęściej polecaną marką w Polsce
-
Ranking sieci sklepów specjalistycznych III kw. 2021 r.
-
Toyota vs Cukiernia Sowa, czyli najczęściej polecane marki Polsce
-
Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)