2022-12-07 13:31
Konsumenci wybrali najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: BLIX AWARDS 2022: Lidl i Carrefour z najlepszą ofertą zdrowej żywności
W ostatniej edycji "BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów" wzięło udział blisko 120 tys. shopperówJesteśmy dumni z tego, że klienci nas docenili. Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, która nieustannie działa w zakresie obszarów określonych w strategii CSR na lata 2020-2025. Wśród nich możemy wymienić ochronę klimatu i zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocję zdrowia i zaangażowanie w dialog. Naszą aktywność z tego zakresu podsumowujemy na łamach raportu CSR. Kolejna taka publikacja ukaże się już w 2023 roku – komentuje Aleksandra Robaszkewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.
fot. mat. prasowe
Konsumenci wybrali najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce
Liderami w tej kategorii zostały: Lidl Polska, Dino, Kaufland, Żabka Polska, Rossmann oraz IKEA.
Jako odpowiedzialna firma regularnie podejmujemy inicjatywy mające na celu promowanie świadomego odżywiania, wsparcie potrzebujących, przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz ochronę klimatu. W tym roku nasza pomoc skierowana była przede wszystkim do osób narodowości ukraińskiej. Organizacjom Caritas Polska oraz Polskiej Akcji Humanitarnej przekazaliśmy 500 tys. euro oraz produkty pierwszej potrzeby na działania związane z kryzysem uchodźczym. Ponadto uruchomiliśmy infolinię z pomocą psychologiczną dla pracowników naszej sieci oraz poczyniliśmy starania, aby ułatwić zatrudnienie ukraińskim uchodźcom, oferując im m.in. kurs języka polskiego. W tym roku przeprowadziliśmy także wiele działań edukacyjnych skierowanych do najmłodszych, m.in akcję „Rozrabiaki Literaki” czy cykl warsztatów „EKO od dziecka – nie marnuję!”. W centrum naszych działań są ludzie, dlatego tym bardziej cieszy nas nagroda w kategorii „Prospołeczna Sieć Roku” – mówi Maja Szewczyk, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.
Realizujemy wiele działań prospołecznych. Ostatnio kluczowa jest dla nas inicjatywa „Czujesz Klimat?”, mająca na celu wspieranie idei, że codziennie wybory mogą być przyjazne środowisku. W tym roku odbyła się też szósta edycja akcji „Pomagamy jak umiemy”, której celem jest wsparcie kobiet w trudnych sytuacjach życiowych. Dbamy również o naszych wschodnich sąsiadów. Wysłaliśmy do Ukrainy 20 tirów z pomocą humanitarną. W Łodzi na kilka miesięcy otworzyliśmy hotel dla 150 uchodźców, zapewniając im pełne wyżywienie, opiekę lekarską i psychologiczną w języku ukraińskim. W ponad 700 naszych sklepach zebraliśmy niezliczoną ilość produktów, które trafiły do obywateli Ukrainy. Ponadto produktowo wsparliśmy trzy fundacje – „Jeszcze”, „Zobacz Mnie” i „Podlascy Aniołowie”. I to tylko niewielka część naszych działań – informuje Jakub Jankowski, Starszy Specjalista ds. Public Relations w sieci Rossmann.
Bardzo cieszy nas to wyróżnienie. W IKEA chcemy inspirować i umożliwiać prowadzenie zdrowego życia na co dzień. Dlatego w naszej ofercie znajdują się proste i przystępne cenowo produkty, ułatwiające oszczędzanie wody i energii, zachęcające do zrównoważonej diety, pomagające w przechowywaniu żywności czy właściwej segregacji domowych odpadów. Już dzisiaj produkty „Lepsze dla Ciebie i Planety” stanowią jedną trzecią sprzedaży, a co piąty talerz ze szwedzkimi klopsikami jest bezmięsny. Dziękujemy za nagrodę i polecamy dalsze zrównoważone wybory w codziennym życiu – zachęca Aneta Gil, Liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej w IKEA Retail w Polsce.
Przyznaliśmy także specjalne wyróżnienie, dedykowane całej Grupie Eurocash za działania prospołeczne. Kapituła w szczególny sposób doceniła aktywność w ramach kampanii „Szanujemy, nie marnujemy!”. Dostrzegła w niej wysoki poziom prezentowanych wartości proekologicznych. Laureat prowadzi ponadto różnego rodzaju widoczne na rynku działania, w tym m.in. związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. I z dużą konsekwencją wspiera lokalną społeczność – podsumowuje Tomasz Jabłoński, przewodniczący kapituły BLIX AWARDS.
oprac. : eGospodarka.pl
Konsumenci wybrali najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce
Zrównoważony rozwój w e-commerce: jak duże ma znaczenie?
Douglas - większa sieć sprzedaży
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
Parki handlowe i centra convenience z rekordem w 2022 roku?
Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe?
Ulga na wsparcie kultury. Kto i kiedy może skorzystać z ulgi na sponsoring?
Razem z narzeczoną kupiliśmy w tym roku 1 h ziemi, chcielibyśmy uprawiać na niej warzywa i je sprzedawać. Nie jesteśmy rolnikami. Czy jako ...
Witam, mam w planach założenie działalności gospodarczej zajmującej się handlem starociami, antykami. Rzeczy będę nabywać od osób ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Propozycje nowych przepisów budowlanych w ocenie deweloperów
Ulga dla samotnej matki / samotnego ojca w rozliczeniu PIT 2022/2023. Ile można zyskać?
Ostatni dzwonek na obniżenie podatku od nieruchomości firmowych za 2023 r.
Jak przygotować się do złożenia PIT-a za 2022 rok? Sprawdź co się zmienia
Ceny transferowe na celowniku fiskusa. Coraz więcej kontroli podatkowych
Senny poranek
Samochód elektryczny: czego chce od elektryka statystyczny Kowalski?