-
Polska szkoła w dobie cyfryzacji, czyli jak dużo zostało do zrobienia
... procesu kształcenia dzieci i młodzieży. Wskazując narzędzia technologiczne adekwatne w ich opinii do użycia w edukacji rodzice wskazują rozwiązania/narzędzia dobrze im znane, takie ... , którenastawione są bardziej na przekaz informacji niż konstruowanie wiedzy. WNIOSKI Z BADANIA „Polska szkoła w dobie cyfryzacji. Diagnoza 2017”: rekomendacje Konieczny ...
-
Ile powinni zarabiać bogaci Polacy?
... badania Deutsche Banku wynika, że w opinii naszego społeczeństwa bogaci Polacy to tacy, których miesięczny dochód zawiera się w przedziale od 10 ... odziedziczony majątek oraz stałe, wysokie dochody. O jakich kwotach mówimy? Odpowiedzi dostarczają tu badania mierzące poziom majętności osób dobrze sytuowanych, w tym np. cykliczny raport firmy KPMG. ...
-
Zaskakująco dobra spłata kredytu
... osiągnął niemal 80%, co jest drugim, najwyższym wskazaniem w całej historii badania. Z badania wynika, że względem października 2018 roku zmniejszyła się zarówno grupa respondentów ... deklaracji gospodarstw domowych co do obsługi zobowiązań zdaje się przeczyć powszechnej opinii o niepokojąco rosnącej skali zjawiska pętli zadłużenia, co bywa ...
-
Polacy podczas pandemii: jak wypełniamy sobie czas wolny?
... mamy istotną potrzebę kontaktu z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata. Metodologia badania Badanie zostało zrealizowane w dniach 31.03 – 1.04.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono 1006 ankiet z użytkownikami SW PANEL. Projekt będzie miał charakter cykliczny ...
-
Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
... raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Głównym celem badania było poznanie opinii konsumentów w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena preferencji konsumentów. Wyniki badania wskazują na ...
-
Model PPP: potrzebne szkolenia
... prywatnym; materiały przetargowe; modele współpracy między partnerami – powiedziała Urszula Falba. Informacje o badaniu W dniach 02.03.2009 – 07.04.2009 Instytut Badania Opinii GfK Polonia na zlecenie Kancelarii Radców Prawnych Wojciechowska & Kotarba przeprowadził badanie ilościowe, przy zastosowaniu techniki CATI na próbie kierowników biur ...
-
Klient TFI a oszczędzanie na emeryturę
... wszystkim jako instrumenty długoterminowego oszczędzania i w ten sposób są wykorzystywane. W opinii połowy badanych klientów TFI, przyszła emerytura wypłacana z I i II filaru ... dokonać oceny, których w przypadku klientów TFI jest znacznie mniej. „Z przeprowadzonego badania wynika, że klient TFI, na podstawie posiadanych informacji i dysponując ...
-
Polscy internauci a firmy w social media
... marki lub firmy. Celem badania przeprowadzonego przez Gemius SA dla serwisu InternetStandard było poznanie opinii polskich internautów w wieku 15+ na temat obecności firm/marek w serwisach społecznościowych i wpływie podejmowanych tam aktywności na zachowania konsumenckie. Jak pokazały wyniki badania, co trzeci użytkownik serwisów społecznościowych ...
-
Zarządzanie finansami firmy: płeć CFO bez znaczenia
... mieć realny wpływ na wyniki i rozwój przedsiębiorstwa - to główne wnioski z ogólnopolskiego badania Deloitte pt.:"SheFO" - finanse na obcasach, przeprowadzonego wśród osób na ... odważnych decyzji. Większość stereotypów związanych z podziałem ról w biznesie jest, w opinii respondentów, nieaktualnych. Za przeżytek uznano między innymi określenie „ ...
-
Loterie SMS dostępne i popularne
... komórkowego. W ramach kampanii prowadzone zostało badanie opinii publicznej: „Masz komórkę-masz swoje prawa”, prowadzone są działania edukacyjne z udziałem ekspertów, powstają materiały informacyjne. Inicjatorem kampanii jest InternetQ Poland sp. z o.o. Informacje o badaniu Raport z badania opinii publicznej „Masz komórkę – masz swoje prawa ...
-
Gospodarstwa domowe a ochrona zdrowia 2010
... stanowiska prezentowali respondenci wobec dostępu do opieki pielęgniarskiej w domu. Według opinii niemal 95% pacjentów, na wizytę u lekarza POZ trzeba było ... % - raczej zadowalający. Tylko niewiele ponad 2% osób było niezadowolonych z wyboru lekarza. Z badania wynika, że nierówne traktowanie pacjentów podczas korzystania z usług opieki zdrowotnej, ...
-
Polacy a działalność i finansowanie samorządów
... zmniejszenia jest znikoma. Wielkość miejscowości nie ma większego znaczenia w formułowaniu opinii na temat dofinansowywania inwestycji lokalnych. Warto zaznaczyć jednak, że w ... (24%) oraz woj. pomorskiego (20,4%). PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADANIA Jak pokazują wyniki badania oceny działalności i finansowania samorządów – społeczeństwo zdaje sobie sprawę ...
-
Gospodarstwa rolne: koniunktura VI 2013
... produkcji roślinnej. Najgorzej, analogicznie jak w poprzedniej edycji badania, swoją sytuację oceniali użytkownicy gospodarstw wielokierunkowych, najbardziej optymistyczni ... najważniejszy czynnik sprzyjający rozwojowi gospodarstw rolnych. Należy przy tym zauważyć, że w opinii ok. 1/3 respondentów nie wystąpiły żadne czynniki wspomagające rozwój ...
-
Działalność gospodarcza - największe bariery
... firm. Co czwarty przedsiębiorca uważa, że jest lepiej Pierwszy wniosek z przeprowadzonego badania jest taki, że dla największej grupy badanych minione dwa lata ... sześciostopniowej skali. Opinie przedsiębiorców z dłuższym stażem są przy tym bardziej pesymistyczne od opinii „start-upowców”, czyli właścicieli firm działających nie dłużej niż rok. Po ...
-
Branża doradcza i finansowa a rynek PPP
... sposobu świadczenia usług doradczych i optymalnych sposobów wyboru doradców. Przeprowadzone badania ilościowo-jakościowe wśród doradców i instytucji finansowych pozwalają na sformułowanie (na podstawie pozyskanych danych statystycznych i wyrażonych opinii) następujących wniosków: Badani eksperci prognozują wzrost wielkości polskiego rynku PPP ...
-
Jakość obsługi klienta w 2013 r.
... ma na celu poprawę jakości obsługi i nawiązanie dialogu z konsumentami. Na podstawie opinii, zgłaszanych przez klientów 42 tysięcy firm z 200 branż ... do polskiego wskaźnika satysfakcji konsumentów PCSI (Polish Customer Satisfaction Index). Jak pokazują badania, firmy te są postrzegane przez konsumentów jako rekomendowane, godne zaufania, w ...
-
Podrasowany III filar
... jest możliwe, ale bez dodatkowych obciążeń podatkowych. Takie wnioski wynikają także z badania „Polacy a ulga podatkowa na IKZE”, jakie na zlecenie IZFiA przeprowadziło Centrum Badania Opinii Społecznej w listopadzie 2013 roku. Wyniki badania potwierdzają rosnące zainteresowanie odkładaniem środków na kontach emerytalnych wraz ze zmniejszającą się ...
-
Zbyt obciążeni na work-life balance
... życiem prywatnym a zawodowym – pokazują wyniki polskiej edycji największego na świecie badania opinii i oczekiwań pracowników Randstad Award. Wagę tego elementu wskazuje już 43 ... w jedną stronę, a dla 36% nawet ponad godzinę. Jak pokazują wyniki badania Randstad Award, lokalizacja pracodawcy, jako czynnik wpływający na decyzję o podejmowaniu ...
-
Bankowość 55+
... w dużym skrócie, przedstawia się obraz bankującego, polskiego seniora. Badanie przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini dowiodło, że PKO Bank Polski oraz Bank PEKAO S.A. to ... finansową raz i zostają z nią na długo – mówi Marcin Duma, prezes Instytutu Badania Opinii Homo Homini. – Cenią sobie przede wszystkim stabilność banku – była ...
-
Jakość obsługi klienta w 2014 r.
... pięciu obszarach jakości obsługi, które są oceniane podczas zgłaszania opinii na portalu jakoscobslugi.pl. Podobnie jak w latach poprzednich, najlepiej ... do polskiego wskaźnika satysfakcji konsumentów PCSI (Polish Customer Satisfaction Index). Jak pokazują badania, firmy te są postrzegane przez konsumentów jako rekomendowane, godne zaufania, w ...
-
Polki na zakupach. Gdzie szukają inspiracji?
... znajomych. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski płyną z badania zrealizowanego przez Westwing Home & Living. Celem badania przeprowadzonego przez firmę badawczą PMR na ... biorą odpowiedzialność za daną rekomendację – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl. Z opinii najbliższych chętnie korzystamy też poszukując inspiracji w zakresie możliwości ...
-
Polacy kochają śmieszne obrazki: do czego służą nam memy?
... grono odbiorców. Funkcje memów Dlaczego Polacy tak chętnie dzielą się memami? Z badania wynika, że memy spełniają trzy podstawowe role: rozśmieszają, pozwalają dzielić ... trudnych czasach, w tym emocji takich jak frustracja, irytacja i gniew. Memy to nośniki opinii, a nie źródła informacji same w sobie. Jak podkreśla dr Piotr Cichocki, etnograf ...
-
Czy banki muszą walczyć o dobre imię?
... badania „Reputacja polskiego sektora bankowego”, zaufanie do działających na rodzimym gruncie banków deklaruje 61% respondentów, czyli o 9 pkt proc. więcej niż przed rokiem. O jego braku mówi co czwarty badany (26%), a 13% nie ma na ten temat wyrobionej opinii ...
-
Półmetek wakacji: gdzie i jak wypoczywają Polacy
... Włochy, Hiszpania , Wielka Brytania oraz Egipt. W Polsce niezmienną popularnością cieszy się Bałtyk – wynika z badania przeprowadzonego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research Travelplanet.pl. Jak ważne są wakacje Według badania SW Research, wypoczynek jest niezwykle istotnym elementem życia. Gdyby nie kwestie finansowe – blisko ...
-
Indeks niewiedzy. Zobacz, jak bardzo myli się opinia publiczna
... mniej skłonni do akceptowania seksu przedmałżeńskiego, niż wskazują na to badania opinii. Przypuszczamy, że 31% naszych rodaków uznaje to za moralnie niedopuszczalne, ... Ipsos. Informacje o badaniu Są to wyniki badania „Pułapki percepcji” (Perils of Perception Survey) zrealizowanego przez Ipsos MORI w 2016 r. W ramach badania w okresie 22.09 – 06 ...
-
Czas wolny Polaka: piwo przed telewizorem, książka przy winie
... badania przeprowadzonego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research wynika, że ulubionym trunkiem alkoholowym Polaków jest piwo ... ze styczniowego badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Okazuje się również, że wódka, tak często uznawana za nasz narodowy trunek, znalazła się dopiero na czwartej pozycji. Rezultaty naszego badania to dowód ...
-
O jakim pracodawcy marzą Polacy?
... ”. To oznacza, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników.” Które firmy są liderami rynku pracy w opinii specjalistów i menedżerów? W ósmej edycji badania „Najbardziej pożądani pracodawcy” specjaliści i menedżerowie wytypowali laureatów w 15 kategoriach branżowych. Na 67 wyróżnionych marek, aż 41 to również ...
-
Monitor Rynku Pracy IV kw. 2018 r.
... roku życia – w znalezienie jakiejkolwiek pracy w ciągu 6 miesięcy wierzy 76% uczestników badania z tej grupy wiekowej. Przeświadczenie o dużych szansach na znalezienie pracy wysokie ... , który de facto nie został jeszcze wdrożony w życie, stąd też prezentowanych opinii nie można utożsamiać z konkretnymi decyzjami. Z uwagi na rozłożony w czasie ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... formatów spodziewane spadki są mniejsze niż obecnie odnotowane. Mobile w opinii badanych może osiągnąć wartość porównywalną do zeszłego roku, zaś powierzchnia sprzedawana w modelu programmatic powinna odnotować nieznaczny wzrost. – Jak wynika z badania IAB Polska, branża reklamy w internecie mocno odczuwa konsekwencje epidemii koronawirusa ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... tak samo dobrą jak obecna. Dla zaprezentowanych opinii można znaleźć co najmniej dwa wyjaśnienia. W opinii części respondentów obecna praca jest zgodna z ich ... poprzedniego szefa (34%). Co 10 pracownik aktywnie poszukuje nowego zatrudnienia 9% uczestników badania aktywnie poszukuje pracy, to o 1 p.p. mniej niż w II kw. 2020 r. 45% deklaruje, ...
-
COVID-19: Polacy nie wierzą w dane Ministerstwa Zdrowia
... badania omnibusowego, zrealizowanego przez agencję SW Research. Z badania SW Research wynika, że zaledwie 16 proc. badanych wierzy w dane dotyczące COVID-19 prezentowane codziennie przez Ministerstwo Zdrowia. 52 proc. badanych nie daje wiary raportom MZ, a 32 proc. nie ma na ich temat żadnej opinii ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
... badania wskazało, że ich celem było tworzenie opinii o produkcie, które potem można wyszukać w Google oraz dokładnie tyle samo korzystało z usług blogerów w celu link building’u (SEO). Natomiast 16,9% badanych realizowało współprace głównie w celu pozyskania trafficu dla witryny lub sklepu. Według 40,3% respondentów polskiego badania ...
-
Czterodniowy tydzień pracy coraz bliżej? Sprawdź, co sądzą Polacy
... form, możliwych scenariuszy jego wdrażania oraz skutków, jakie może przynieść w dłuższej perspektywie. Stąd celem naszego badania było zidentyfikowanie preferencji pracowników wobec skróconego tygodnia pracy, a także opinii na temat dostępności i użyteczności tego rozwiązania – wyjaśnia dr hab. Katarzyna Januszkiewicz, prof. USWPS z Wydziału Nauk ...
-
Bank przyjazny dla przedsiębiorców
... potocznej opinii o znacząco trudniejszej bazie klientowskiej tych banków. Interesujące jest, że w kategorii oddziałów bankowych, czyli najlepszych oddziałów wytypowanych przez banki do tej kategorii konkursowej, struktura wykształcenia klientów była słabsza niż w losowanych oddziałach banków komercyjnych. Wśród klientów banków, respondentów badania ...
-
Budownictwo - rynek rośnie bez pomocy rządu
... badaniu pytano również ankietowanych, które segmenty polskiego rynku budowlanego będą, w opinii respondentów, rozwijać się najszybciej. Zdecydowanie najczęściej wskazywano na sektory drogowy i ... ankietowanych na wybrane pytania zadane w sondażu. Według wyników badania przeprowadzonego przez PMR, duże firmy budowlane bardzo pozytywnie oceniają ...