-
Firmy kosmetyczne o Tarczy Antykryzysowej: nie trafia w potrzeby
... to w przyszłości. 15% deklaruje natomiast, że nie zamierza z nich skorzystać. To dane zbieżne z wynikami badania przeprowadzonymi na ogóle przedsiębiorców wszystkich branż przez Konfederację Lewiatan. - Wyniki naszego badania potwierdzają, że skutki mrożenia gospodarki były bardzo odczuwalne dla większości firm, a branża kosmetyczna równie mocno ...
-
GfK: 6 na 10 Polaków spodziewa się 2. fali pandemii
... w zgięcie łokcia i unikać zatłoczonych miejsc, to efektem tego powinno być ograniczenie gwałtownie rosnącej liczby nowych zakażeń, przeciążenia szpitali i liczby zgonów. Badania i historyczne obserwacje przebiegu pandemii prowadzą niestety do wniosku, że istnieje prawidłowość, iż na jej początkowych etapach ludzie przeceniają ryzyko zagrożenia ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
... wybuchu pandemii mówi się najczęściej w kontekście jego negatywnych następstw. Tymczasem koronawirus niesie za sobą również pozytywy. I nie chodzi tu wyłącznie o rozwój e-commerce, czy lawinowy wzrost sprzedaży, jakie notują producenci środków dezynfekujących. Z badania zrealizowanego przez firmę Upfield wynika, że w czasie izolacji społecznej ...
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... koniec 2019 roku i zakończono 27 stycznia 2020 roku. Co roku wyniki badania są przedstawiane według roku publikacji – wyniki za rok 2020 dotyczą ostatniego badania, a poprzedzają je wyniki za rok 2019 i 2018. W ramach badania przeanalizowano różne aspekty działań instytucji finansowych w zakresie cyberbezpieczeństwa , w tym sposoby ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
... obrotów w transakcjach B2B oraz w usługach dla biznesu. Monika Constant, Dyrektor Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), przyznaje, że teraz, w odróżnienie od badania, które zrealizowano na początku pandemii, firmy są w stanie wskazać poziom spadków, podjąć działania zaradcze i określić strategię na najbliższe miesiące. Firmy ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
... kreatywność oraz poprawił relacje międzyludzkie na linii pracodawcy - pracownicy - wynika z badania zrealizowanego w ramach kampanii „Solidarni Zwyciężymy”. Wraz z pojawieniem się pandemii ... można jej pominąć i nie docenić jej roli. Tym bardziej, że według badania blisko 55% Polaków chciało być informowanych o tym, jakie działania w celu poradzenia ...
-
Bibby MSP Index: jak pandemia wpłynęła na rozwój firm?
... móc mierzyć się z wyzwaniami, które przyniosła za sobą pandemia, spora rzesza firm postawiła na innowacje, automatyzację i cyfryzację - wynika z jesiennej odsłony badania Bibby MSP Index. W efekcie tego dla pewnej grupy polskich przedsiębiorców pojawienie się koronawirusa okazało się katalizatorem pozytywnych przemian i istotnym krokiem ...
-
EY: konsumenci znowu boją się o finanse
... kolejnej odsłony cyklicznego badania EY Future Consumer Index nie pozostawiają złudzeń – koronawirus odciska coraz większe piętno na poczuciu finansowego bezpieczeństwa wśród Polaków. Aż 75% ankietowanych osób wskazało, że są zaniepokojeni wpływem pandemii na ich finanse. W porównaniu do ostatniej edycji badania – zrealizowanej zaledwie cztery ...
-
PARP: jakie skutki pandemii wśród pracowników i pracodawców?
... wyniki najnowszej odsłony „Bilansu Kapitału Ludzkiego” - wspólnego badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Podstawą opracowania były badania prowadzone tuż przed pandemią COVID-19 oraz na początku jej trwania. Dowodzi ono m.in., że koronawirus nie wpłynął w dużym stopniu na zatrudnienie, ale ...
-
Pandemia, czyli sezon na kradzież danych osobowych
... to już tak dobrze. Jedną z podstawowych zasad zachowania bezpieczeństwa swoich danych w sieci jest regularna zmiana używanych w Internecie haseł. Tymczasem z przeprowadzonego badania wynika, że pomimo wysokiej świadomości zagrożenia, tylko 18% Polaków zdecydowało się na taki ruch. Jeszcze mniej, bo zaledwie 8% z badanych, przyznało ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... z branży. Co więcej, jeśli koronawirus nadal będzie się rozprzestrzeniał, to co piąta z nich najprawdopodobniej zniknie z rynku jeszcze w tym roku - czytamy w raporcie z ostatniego badania IAB Polska. Jakie konsekwencje pandemii odczuwa rynek reklamy? Wśród skutków krótkoterminowych respondenci badania wskazali m.in. na: zmniejszenie przychodów ...
-
Firmy budowlane opierają się kryzysowi. 92% z nich działa dalej
... odgórnymi obostrzeniami. Nie oznacza to jednak, że obecna sytuacja nie przysparza przedsiębiorcom kłopotów - blisko 2 na 3 respondentów koronawirus zmusił do odwołania zleceń - czytamy w komunikacie z badania zrealizowanego przez Oferteo.pl. Firmy budowlane na przekór pandemii Jak czytamy w opublikowanym przez Oferteo.pl komunikacie, w obliczu ...
-
BIG InfoMonitor: pandemia skróciła terminy płatności
... co drugie przedsiębiorstwo. Koronawirus sprawił, że firmy nie tylko bardziej pilnowały terminów płatności od kontrahentów, ale również same płaciły szybciej, aby nie przysparzać swoim partnerom biznesowym dodatkowych kłopotów. Gospodarczy lockdown pogrążył wiele polskich firm w poważnych kłopotach. Z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
... zmagań z koronawirusem. To niewątpliwie dobre wieści. Przed nami 5. już edycja badania „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług ... z odroczenia spłat rat kredytu korzystać nie będzie musiała. Podczas pierwszej fali badania Corona Mood przekonanie takie towarzyszyło 60 proc. respondentów (16 proc. ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... firma Salesforce. Na pewno rośnie znaczenie sztucznej inteligencji oraz „empatycznego marketingu”. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania "Salesforce State of Marketing"? Szósta edycja międzynarodowego badania marketerów "Salesforce State of Marketing" została przeprowadzona w dobie kryzysu wywołanego COVID-19. Jakie trendy w marketingu zaznaczyły ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
... jeszcze przed nami. Pracownicy chcą za wszelką cenę zachować swoje miejsca pracy. Z badania "Workforce View 2020" zrealizowanego przez firmę ADP Polska wynika, że 32 proc. ... . Tylko 14 proc. wybrało najkrótsze opóźnienie płatności, czyli o mniej niż miesiąc. – Wyniki badania ADP pokazują, że więcej osób jest skłonnych do zmniejszenia pensji, niż ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... (69 proc.) doświadczyło spadku sprzedaży w ciągu ostatnich 30 dni przed przeprowadzeniem badania wobec analogicznego okresu w 2019 r. Dla około jednej czwartej firm (23 proc.) ... oczekiwało na rozpatrzenie swojego wniosku, a niespełna 15 proc. wskazywało, że w momencie badania, nie kwalifikowało się do wsparcia. Za najbardziej potrzebną pomoc sektor ...
-
Co pandemia zmieniła w finansach Polaków? Zaskakująco dobre wieści
... kłopotów finansowych. Przywykliśmy mówić, że Polacy chętnie sięgają po kredyty lub pożyczki, szczególnie w przypadku problemów finansowych, tymczasem jak wynika z naszego badania, w czasach niepewności gospodarczej nie chcemy zaciągać nowych zobowiązań. Co więcej, jesteśmy bardziej skłonni do sprzedaży majątku niż skorzystania z oferty kredytowej ...
-
COVID-19: Polacy nie wierzą w dane Ministerstwa Zdrowia
... te dane są wiarygodne? Oto jakie wnioski wynikają z badania omnibusowego, zrealizowanego przez agencję SW Research. Z badania SW Research wynika, że zaledwie 16 proc. ... mogły mieć istotny wpływ na odbiór publikowanych danych w całym społeczeństwa. Jak pokazują najnowsze badania SW Research, co drugi Polak (52 proc.) nie wierzy w dzienne raporty ...
-
Praca zdalna: minimum 1 raz w tygodniu i zza granicy
... 2022 r. przepytała ponad 820 przedstawicieli firm pochodzących z 45 krajów, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat przyszłości pracy zdalnej. Wyniki badania pokazują, że mimo zniesienia ograniczeń wprowadzonych w czasie pandemii cztery na pięć badanych przedsiębiorstw nadal umożliwia swoim pracownikom przynajmniej częściową pracę ...
-
Jak polskie firmy rodzinne oceniają Tarczę Antykryzysową?
... ruinę rodzin przedsiębiorców. Dla 91% respondentów dochody z firmy rodzinnej stanowią ponad połowę rodzinnych dochodów. Dla 71,8% to ponad ¾ dochodów. W ramach badania firmy rodzinne przedstawiły również własne pomysły na rozwiązanie palących i obecnie problemów. Oto one: Dofinansowanie na preferencyjnych warunkach z gwarancją kredytową BGK ...
-
Bezrobocie lub niższe dochody. Tego spodziewa się co 2. Polak
... swojego pracodawcy w utrzymanie miejsc pracy (38% określa tę ocenę jako bardzo pozytywną). Negatywnie zaangażowanie swoich pracodawców ocenia jedynie 8% badanych. - Wyniki badania są niepokojące, ale nie są zaskakujące. Pokazują one, że Polacy są bardzo świadomi tego, że drugie, najważniejsze niebezpieczeństwo wynikające z epidemii ...
-
Zmiana pracy w czasie pandemii. Czy jest się czego obawiać?
... za pośrednictwem kuriera bądź w biurze przy ograniczonej liczbie pracowników. Oczywiście przed podpisaniem umowy konieczne będą badania medycyny pracy. Zgodnie z projektem ustawy Tarczy antykryzysowej, tradycyjne badania są zawieszone, ale pracownicy mogą skorzystać z telemedycyny pracy, a stosowne oświadczenie otrzymają on-line. Umowa podpisana ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP. Jest źle, będzie jeszcze gorzej
... przedsiębiorców, a powyżej 50 – ich optymizm. Przed nami wyniki kolejnej, specjalnej edycji badania, które ZPP zlecił po to, aby poznać nastroje, jakie towarzyszą sektorowi MŚP ... 10%). – Nie ulega wątpliwości, że sektor MŚP obawia się gospodarczych skutków epidemii. Koronawirus już w tej chwili wywarł duży negatywny wpływ na działalność firm, co widać ...
-
Pracownicy ze wschodu w dobie pandemii. Jakie obawy i nadzieje?
... S.A. i Uniwersytetu Warszawskiego woli zostać na czas pandemii w Polsce, głównie ze względu na zarobki, możliwość pracy oraz bezpieczeństwo. Przed nami wyniki badania zrealizowanego przez EWL S.A. oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego, którego celem było przyjrzenie się sytuacji pracowników zagranicznych w dobie pandemii. Jego ...
-
Życie w kwarantannie: pora na e-commerce i usługi online
... streaming video oraz zdalne zajęcia fitness - to niektóre aktywności, które szczególnie zaskarbiły sobie sympatię "uwięzionych" w domach Polaków - wynika z badania zrealizowanego dla Mastercard. Z badania zleconego przez Mastercard wynika, że w ostatnich tygodniach internet stał się zdecydowanie ulubionym miejscem na zakupy. 2 na 3 Polaków zgodnie ...
-
Transport publiczny w odstawce: co 4. Polak w czasie pandemii wybrał rower
... respondentów blisko jedna czwarta podróżuje jednośladem przynajmniej raz w tygodniu – mówi Ewa Dąbrowska, ekspertka Nationale-Nederlanden. O rowery dbamy bardziej niż o siebie Autorzy badania sprawdzili także, jak Polacy dbają o bezpieczeństwo swoje oraz pojazdów, na których się przemieszczają. Okazuje się, że 47 proc. ankietowanych zawsze ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2020?
... czy także plany na wakacje 2020? Ze zrealizowanego przez Prezentmarzeń badania „Zwyczaje urlopowe Polaków 2020” wynika, że ci z nas, którzy pomimo zagrożenia ... ? Co jest największą wartością wakacji? Ile pieniędzy przeznaczamy na letni wypoczynek? Z badania „Zwyczaje urlopowe Polaków 2020” wynika, że w tym roku wypoczywać będziemy najczęściej ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji
... bardzo pozytywnie. Firma Deloitte zaprezentowała czwartą już odsłonę największego na świecie badania bankowości cyfrowej Digital Banking Maturity 2020. W tym roku jego autorzy wzięli pod lupę 318 banków z 39 krajów. Na potrzeby badania oceniano trzy zasadnicze kwestie: cyfrowe funkcjonalności (w tym m.in. otwieranie rachunku, dostępność usług, ...
-
Rekrutacja i praca zdalna oczami Polaków
... nią nowych form kontaktu – komentuje Agata Dzierlińska, HR Business Partner w Grupie Pracuj. Z badania Pracuj.pl wynika, że blisko 4 na 10 respondentów (38%) jest bardziej ... kwalifikacyjnych w formie wideo. Pozytywnie odnosi się do nich 2/3 respondentów badania Pracuj.pl. Doświadczenie pandemii nie zmieniło więc ogólnego dobrego odbioru rozmów ...
-
Provident: Polacy nie chcą szkoły i lekarza online
... barierą w korzystaniu z internetowych rozwiązań finansowych jest brak umiejętności lub strach związany z ryzykiem utraty pieniędzy. Pandemia wzmocniła część obaw o bezpieczeństwo w sieci. Z badania SpotData i Providenta wynika, że niemal połowa Polaków (49 proc.) obawia się o swoje dane podczas korzystania z internetu. Z kolei 46 proc. zrezygnowało ...
-
Kwarantanna wymusza nowy styl życia. Jak on wygląda?
... tematycznych, rozwijających zainteresowania oraz pozwalających zdobyć nowe umiejętności. – mówi Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń. Jak realizować się wirtualnie? Jak wynika z badania „Czas wolny Polaków podczas koronawirusa”, według 29% respondentów dobrym źródłem poszerzania wiedzy są poradniki internetowe, a dla 22% różnego rodzaju kursy ...
-
Pandemia w portfelach. Polacy bardziej boją się o finanse niż o zdrowie
... koronawirus budzi strach aż 57 proc. Polaków, to jednocześnie okazuje się, że w jeszcze ... zagadnieniami natury ekonomicznej i gospodarczej. W tym roku 2 na 3 respondentów badania wskazało, że orientacja w tych tematach jest potrzebna. Dla porównania, w poprzedniej edycji badania takich wskazań było o 12 p.proc. mniej. Jednocześnie podniósł się ...
-
Ubezpieczyciele przed wyzwaniami. Klienci chcą prostych polis i nie tylko tego
... trend to efekt trwającej pandemii COVID-19, czyli zwiększenie zainteresowania produktami, które można kupić zdalnie i dowolnie je personalizować. Część propozycji autorów badania nie ma naturalnie bezpośredniego przełożenia na specyfikę lokalnego rynku ubezpieczeniowego. Dwie są jednak adekwatne również i w Polsce. Pierwszy z postulatów to daleko ...
-
Mniej faktur w sektorze MŚP
... narciarskie to problemy nie tylko tych firm, ale także w sposób pośredni - ich dostawców. Z badania „Płynność finansowa MŚP w pandemii” wynika, że 34,4% firm z sektora MŚP ... pandemią COVID-19. Są to głównie firmy średnie i te działające w branży produkcyjnej. Z badania wynika, że 38,8% przedsiębiorców nie potrafi określić, czy i jak zmieniła się ...