-
Dzieci w sieci: potrzebna zwiększona kontrola rodzicielska
... dyskusja na temat bezpieczeństwa najmłodszych internautów oraz sprawowania nad nimi dostatecznej kontroli rodzicielskiej. Dziś jednak dodatkowo zyskuje ona na znaczeniu. Z badania zrealizowanego przez Trend Micro wynika, że połowa rodziców zauważa, że w czasie pandemii dzieci są aktywniejsze w cyfrowym świecie, a niektórzy przyznają wprost ...
-
Ilu jest chętnych na szczepionkę przeciw grypie?
... , że tłem dla niej jest ciągle rosnąca liczba zachorowań na koronawirusa. W ramach badania „Polacy w czasie epidemii” SW Research przyjrzał się, ilu Polaków chętnych jest ... przekonała Polaków do szczepienia się na grypę – komentuje Zimolzak. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 22-25.09.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań ...
-
Chmura obliczeniowa coraz popularniejsza, ale brakuje ekspertów i kompetencji
... operatorzy (38 proc.) oraz firmy konsultingowe (29 proc.) - wynika ze zrealizowanego przez IDG dla Oktawave i 7bulls.com badania „Kompetencje chmurowe firm w Polsce 2020”. Z badania wynika, że większość średnich i dużych firm (odpowiednio 68 i 66 proc.) ma zamiar pozyskiwać wiedzę na temat chmury od ...
-
Hays: mamy epidemię stresu, jak dbać o zdrowie psychiczne pracowników?
... kondycja gospodarki, a co za tym idzie – sytuacja na rynku pracy. Jak wynika z badania Hays „Nowe oblicze normalności”, obawy związane z życiem zawodowym posiada 50% respondentów posiadających ... biur i od marca realizuje swoje zawodowe obowiązki z domu. Chociaż wyniki badania Hays pokazują, że Polacy polubili pracę zdalną (67% respondentów w wyniku ...
-
Nie ma żadnej pandemii koronawirusa! Ilu Polaków to koronasceptycy?
... reprezentację - wynika z badania zrealizowanego przez ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Do jakich jeszcze wniosków prowadzą opinie respondentów? ... koronawirusa i nie wierzy w teorie spiskowe? Jak podchodzimy do noszenia maseczek? Jak wynika z badania, blisko połowa Polaków (47%) uważa, że pandemia koronawirusa jest dla nas poważnym zagrożeniem ...
-
Firmy widzą skutki pandemii, ale nie nowe zachowania konsumentów
... badania Kantar Global Business Compass, które stanowi "biznesowy" odpowiednik realizowanego pośród konsumentów projektu ... w następstwie koronakryzysu, zachowania konsumentów. Niektórzy uważają wręcz, że nic się nie zmieniło. Podzielany niepokój Z badania wynika, że aż 55% przedsiębiorców boi się o tegoroczne wyniki swojej firmy. Obawy dotyczą przede ...
-
Sektor MŚP: jest lepiej, ale są obawy
... to, że polski sektor MŚP wciąż nie pozbył się obaw co do przyszłości. Odbicie w nastrojach przedsiębiorców jest wyraźne. W poprzedniej fali badania widać było zupełne zdezorientowanie i załamanie, ale przez ostatnie miesiące zadziałało wiele rządowych programów pomocowych, a i samo odmrożenie gospodarki wywarło istotny wpływ ...
-
Zmiana pracy i przekwalifikowanie zawodowe. Pomysł na pandemię?
... obniżenie oczekiwań finansowych (24%). Poszukiwane: zarobki i bezpieczeństwo Wysokie wynagrodzenie to od lat czynnik, który jest najbardziej skutecznym magnesem na kandydatów. Badania Pracuj.pl wykazują, że po pół roku pandemii zarobki są dla pracujących respondentów jeszcze częściej kluczowym czynnikiem wyboru ofert od ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
... zaskoczeniem, skoro co 4. z nas zna kogoś, kogo koronawirus wysłał na bezrobocie. Z badania zleconego przez Personnel Service wynika również, że największą niepewność wzbudzają w pracownikach najbliższe miesiące, ... 18 do 24 roku życia (36%) oraz 25-34-latkowie (27%). Wyniki badania są zgodne z danymi OECD, z których wynika, że od początku trwania ...
-
E-administracja nabrała rozpędu. Jakie bariery rozwoju?
... jednak, że prawdziwy wybuch jej popularności nastąpił wraz z wybuchem pandemii. Z badania zrealizowanego dla firmy Nexera przez GfK wynika, że w czerwcu br. sprawy ... z firmy Nexera. Nota metodologiczna: Raport #RegionyNEXERY2020 to druga edycja autorskiego badania #RegionyNEXERY realizowanego przez firmę GfK dla firmy NEXERA. Badanie przeprowadzono w ...
-
Zadłużenie Polaków: jesteśmy beztroscy, zagubieni, czy zapominalscy?
... jednak, że wyraźnej zmianie ulega typologia dłużników*. Potwierdzeniem tego są badania realizowane na zlecenie KRUK S.A. Okazuje się, że w porównaniu do ... niezapłacone zobowiązania finansowe i długi? Co charakteryzuje "zagubionych" dłużników? Na potrzeby badania zrealizowanego w 2015 roku dla KRUK S.A. przez Dom Badawczy Maison wyodrębniono 5 grup ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... Wincza z firmy Mood Media, specjalizującej się w customer experience oraz marketingu sensorycznym. Badania wykonane przez firmę Sitel Group pokazały, że aż 79,1% konsumentów uważa ... kapitał Customer Experience, w obliczu choćby jednej większej wpadki. Z globalnego badania Mood Media dotyczącego nastrojów konsumenckich na świecie wynika natomiast, że ...
-
W pandemii liczą się inne benefity dla pracowników
... dla pracowników, które okazują się kluczowe w czasach pandemii - wynika z badania zrealizowanego przez ManpowerGroup i HRlink. Okazuje się również, że podczas kryzysu ... atrakcyjniejszy zestaw benefitów to motywator do zmiany pracy? Jak wynika z badania, wśród najbardziej pożądanych w czasach pandemii benefitów dla pracowników w pierwszej kolejności ...
-
Ubezpieczenie na życie coraz bardziej popularne. Czego się boimy?
... dość umiarkowaną popularnością. Okazuje się jednak, że i to się zmieniło. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia dla ERGO Hestia wynika, że na ... kupić polisę, ale nie jest w stanie przeznaczyć na nią żadnego budżetu. Wyniki badania pokazują też, jakie kwoty zapewniłyby Polakom poczucie minimalnego bezpieczeństwa, gdyby znaleźli się w ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... jaki wpływ ma według respondentów reklama mobilna na ich proces zakupowy, uczestnicy badania AdColony i Mobiem najczęściej odpowiadali, że bardzo istotny (54 proc). Ponad 7 ... się dla niego odpowiednio dobrany. Co więcej, aż 44 proc. uczestników badania przyznało, że kupiło produkt poprzez angażującą reklamę. Reklama mobilna w procesie zakupowym może ...
-
Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką
... . Wprawdzie grono marek, którym w minionym roku udało się wzmocnić pozycję i poprawić wizerunek, nie jest liczne, ale niewątpliwie warto o nich wspomnieć. Z badania YouGov BrandIndex wynika, że naprawdę zadowolonych z minionego roku może być 16 na 120 monitorowanych sieci handlowych, którym udało się zarówno ...
-
Postanowienia noworoczne aktualne przez kilka dni?
... w którym rozpoczynamy realizację postanowień noworocznych. Z badania SW Research wynika, że najczęściej obiecujemy sobie większą aktywność fizyczną, bardziej racjonalne ... Każde z badań zostało zrealizowane przez agencję badawczą SW Research na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków w ramach badania omnibusowego OmniWatch48. Metoda: wywiady online, ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
... wielu lat, to jednak niektóre ze sklepów nadzwyczajny wzrost zainteresowania swoją ofertą dostrzegły dopiero w czasie pandemii. Potwierdzeniem tego są wyniki badania opinii, które Shoper i SMSAPI zrealizowały na potrzeby raportu “Komunikacja sklepów internetowych”. Grupę 1000 konsumentów zapytano o preferowany sposób zakupów, wysokość wydatków ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
... się do zmian, które przyniósł rynkowi pracy COVID-19? Wybuch pandemii w istotny sposób zmienił realia na rynku pracy. 80 proc. respondentów badania Deloitte potwierdza, że w ostatnim czasie mierzyło się ze zmianami, w tym najczęściej (57 proc.) z niejako przymusowym przejściem na pracę zdalną. Około ...
-
Jak Polacy spędzą Walentynki 2021? Oto Mastercard Love Index
... zjeść wspólny posiłek w domu, czasem zamawiając jedzenie na wynos, albo zorganizować maraton filmowy dla dwojga - wynika z tegorocznej edycji badania Mastercard Love Index. W najnowszej edycji badania Mastercard Love Index porównane zostały zwyczaje zakupowe konsumentów z roku 2020 i 2011. Z tego zestawienia wynika, że przez dekadę ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... dynamika 28,9% r/r).” – mówi Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny ZPL. Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2021r. ankietowane firmy oczekują wzrostu ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
... internetowy i branża informatyczna. Jako branże, które straciły z powodu pandemii, wskazywane są turystyka i hotele, a także gastronomia, rozrywka i sport. Jak wynika z badania, rok po wprowadzeniu pierwszego lockdownu polskiej gospodarki przedsiębiorcy oceniają kondycję firm i branż w większości neutralnie lub pozytywnie, mimo że ponad połowa ...
-
Przemysł 4.0 ma pracę dla inżyniera, ale potrzeba odpowiednich kompetencji
... aż 2/3 polskich firm traktuje cyfryzację jako jeden ze swoich kluczowych celów strategicznych (raport „Brother Digital Transformation”, 2021). Potwierdzają to badania Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii powstałe przy udziale Siemensa („Smart Industry Polska 2020”), zgodnie z którymi o ile jeszcze w 2018 roku plany wdrożenia ...
-
Oszczędności ciągle na lokatach. Które inwestycje zarobią lepiej?
... bankowych. W czasach rekordowo niskich stóp procentowych i przy dzisiejszej inflacji nie jest to najlepszym pomysłem. W co zatem inwestować, aby osiągać zyski? Z badania zrealizowanego dla firmy Universe Properties Group wynika, że zdaniem Polaków w czasach niepewności gospodarczej najlepiej sprawdza się inwestowanie w nieruchomości. Wyjątkiem nie ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... chętniej korzysta w celach rekrutacyjnych z firmowej strony www i wsparcia urzędu pracy. Na portalach pracy częściej publikuje oferty branża przemysłowa. Metodologia badania: XV edycja badania Barometr Rynku Pracy została przeprowadzona przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. na zlecenie Work Service. Zostało zrealizowane w dniach 21.12 ...
-
UOKiK radzi: jak kupować produkty bezglutenowe?
... spożywania glutenu. Czy jednak produkty bezglutenowe rzeczywiście go nie zawierają? Badania zlecone przez UOKiK dowodzą, że producentom raczej można wierzyć na słowo, ... zawiera alergeny jest jednak bardzo trudne. Pomocne dla konsumentów mogą być badania produktów, takie jak przeprowadzone przez UOKiK i Stowarzyszenie Przyjaciół Bezglutenowej Mamy ...
-
Rząd w walce z pandemią: po co sięgać po nowe technologie?
... środki do życia. Jednocześnie państwa musiały zwiększać swoją aktywność w kanałach cyfrowych, by docierać z informacjami do jak najszerszej grupy obywateli. Nasze badania i doświadczenia z ostatnich miesięcy pozwalają spodziewać się dalszego wzrostu znaczenia nowych technologii, także po zakończeniu pandemii. Bardzo szybko i dobitnie zdał sobie ...
-
Rada nadzorcza w obliczu pandemii. Jakie realia i wyzwania?
... rocznym obrotem – mówi Dorota Snarska-Kuman. Nowe perspektywy 63 proc. respondentów badania „Rada Nadzorcza w obliczu COVID-19: kryzys, doświadczenie, nowa rzeczywistość” deklaruje, ... COVID-19. Zmienił się z kolei sposób komunikacji na każdym szczeblu firmy. Z naszego badania wynika, że 93 proc. rad nadzorczych odbywa spotkania zdalnie, a 89 proc. ...
-
Inwestowanie pieniędzy. Jaka inwestycja daje zysk i bezpieczeństwo?
... piąty badany (19%) nie posiada sprecyzowanego zdania, natomiast dla 6% jest to ryzykowna forma inwestycji. Dwóch na trzech Polaków oszczędza Podczas badania prawie dwie trzecie ankietowanych (64%) zadeklarowało posiadanie szeroko rozumianych oszczędności, 30% badanych udzieliło odpowiedz negatywnej, a 6% odmówiło odpowiedzi na tak postawione ...
-
Rynek pracy CEE: bezrobocie poniżej średniej i presja płacowa
... krajach Europy Środkowo-Wschodniej – Polsce, Czechach, Węgrzech i Rumunii. Przedmiotem badania była również perspektywa pracodawców, m.in. argumenty, które w nowych ... atrakcyjna oferta pracy. To podejście powoli ulega zmianie, o czym świadczą wyniki badania. Pozostaje jednak pytanie, czy w obliczu popularyzacji pracy zdalnej, otwartość pracowników na ...
-
Coraz więcej pojazdów elektrycznych w polskich flotach samochodowych
... Arval Service Lease Polska. – Przedsiębiorstwa coraz rzadziej decydują się na zakup pojazdów ze środków własnych. Rośnie natomiast popularność leasingu i wynajmu. Z badania Arval Mobility Observatory wynika, że w najbliższych latach najsilniejsze perspektywy wzrostu ma wynajem długoterminowy. Szczególnie dotyczy to dużych firm (powyżej 500 ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... więc więcej o 3 p.p. niż pół roku temu, gdy ten wynik był najwyższy w historii badania – deklaruje, że są bardziej optymistycznie nastawieni do perspektyw finansowych swojej ... . W przypadku Polski to odpowiednio 56 proc. i 23 proc. Analiza wyników badania w poszczególnych branżach pokazuje jednak spore różnice w poziomie optymizmu. Podczas gdy ...
-
Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Czy na stałe?
... zamknięcie sklepów, konieczność zachowania dystansu społecznego. Czy te nawyki przetrwają? Z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że jedna trzecia ... na zakup odzieży, zwłaszcza oficjalnej i usługi transportowe. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, firmy częściej niż ...
-
Millenialsi i pokolenie Z generują dla firm dodatkowe zyski. Jak o nich dbać?
... dziś. Nad tematyką tą pochyliła się w ostatnim czasie firma Citrix przy okazji badania „The Born Digital Effect”. Jego rezultaty potwierdziły, że młody narybek ... , przeprowadził badanie „The Born Digital Effect”. Składało się ono z dwóch częśći: globalnego badania opinii wśród 1000 przedstawicieli kadry zarządzającej i 2000 pracowników umysłowych w ...
-
Rekrutacja online: nie brakuje wpadek, czy przekreślają szanse na pracę?
... atrakcyjnych sektorów pod względem zatrudnienia i warunków pracy Według badania Sedlak&Sedlak, dotyczącego zarobków programistów w 2020 roku, w którym wzięło udział ... mc/brutto), programiści JavaScript to z kolei mediana 6 367 zł mc/brutto. Według badania Sedlak&Sedlak programiści mogli więcej zarobić w firmach o zagranicznym kapitale. Zarabiali od 1 ...


5 Najlepszych Programów do Księgowości w Chmurze - Ranking i Porównanie [2025]