-
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
... konsumentom. Chodzi o to, iż reklama nie może przede wszystkim sugerować, że: możliwe jest uniknięcie porady lekarskiej lub zabiegu chirurgicznego ... zmiany rozporządzenia wykonawczego, które zostanie wydane przez Ministra Zdrowia. Według planowanych modyfikacji, reklamy, których rozpowszechnianie rozpoczęto przed 1 stycznia 2023 roku i nie spełniają ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... O tym wszystkim zdają się zapominać influencerzy i influencerki, ale także osoby zlecające im reklamę swoich produktów czy usług. [1: Postanowienie SN z 17.04.2018 r., IV KK 296/17.] Zakaz reklamy alkoholu Na przykład w ostatnim czasie Prokuratura Rejonowa Warszawa-Śródmieście postawiła akt oskarżenia ws. nielegalnej reklamy alkoholu [2]. Objętym ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach
... wszystkim z uwagi na model rozliczenia, w którym płaci się jedynie za efekt w postaci kliknięcia. Nie bez znaczenia jest też bardzo niska bariera wejścia i stosunkowo niewielki koszt reklamy ...
-
Najpopularniejsze media na świecie
... reklamy internetowej. Popularność social media rośnie bardzo szybko - już teraz znajdują się na czwartym miejscu, jako najczęściej wybierana forma aktywności w Internecie. Sieć jest przede wszystkim ... nowymi technologiami związanymi z telefonami komórkowymi. Przede wszystkim na znaczeniu zyskują telefony umożliwiające użytkownikom dostęp ...
-
Blokowanie reklam: Polska liderem. Blokujemy najczęściej na świecie
... . – W dobie Big Data przyszłość reklamy ma charakter targetowany, opierający się na analizie zachowań publiczności. Taka jest reklama spersonalizowana, która pomaga internaucie w wyborze poszukiwanego przez niego produktu. Nie irytuje go, lecz stanowi odpowiedź na jego aktualne potrzeby. A przede wszystkim: pozwala jednocześnie zachować bezpłatny ...
-
Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych
... zdecydowanie wymienia Internet (92%). Internauci czerpią swoją wiedzę także z reklamy (64%), od znajomych i rodziny (51%), od konsultantów w salonach i punktach sprzedaży ... na temat usług i ofert operatorów telefonii komórkowej, respondenci przede wszystkim poszukują w Internecie wiedzy o cenach (87%) i ofertach promocyjnych (81%). Duża część ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... obcięli swoje inwestycje z uwagi na wysokie koszty oraz w obawie przed zbyt dużym nasyceniem reklamowym i niską efektywnością inwestycji w reklamy kierowane do konsumentów skupionych przede wszystkim na emocjach sportowych – wyjaśnia Monika Bronowska, Prezes ZenithOptimedia Group. Niezmiennie od lat najbardziej dynamicznie rozwijającym się medium ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... aż o 3,3% i to przede wszystkim zaważyło na całościowym wyniku drugiego kwartału. Z całą pewnością jest to więc efekt EURO2016. Mistrzostwa Europy w piłce nożnej napędzały budżety reklamowe w czerwcu i lipcu poprzedniego roku, a także podnosiły oglądalności głównych anten. Słabszy drugi kwartał na rynku reklamy w porównaniu z rokiem ubiegłym ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W październiku stanowiły one 39 proc. wydatków ... Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych W październiku marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
... z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W lutym stanowiły one 44 proc. wydatków ... .). Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych W lutym marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 9 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, ...
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
... wybory samorządowe, ale ich wpływ na rynek reklamy odczuwalny będzie przede wszystkim na poziomie lokalnym. Prognozy makroekonomiczne są optymistyczne, polska gospodarka będzie w 2024 roku rosła przede wszystkim dzięki popytowi konsumpcyjnemu. Zakładamy więc pozytywny scenariusz dla reklamy telewizyjnej. Naszym zdaniem możliwy do powtórzenia jest ...
-
Reklama jako propozycja zawarcia umowy
... się zapasu towarów. Ofertowy charakter reklam i związanie oferenta uwidacznia się przede wszystkim przy reklamach połączonych z promocją, gdy podawane są dokładne informacje, np. ... ofertę kupna skierowaną do sprzedawcy. Ofertą publiczną mogą być także reklamy umieszczane w Internecie, jeśli obejmują wszelkie dane, które powinna zawierać oferta. Znane ...
-
Dworzec Centralny znów z reklamą wielkoformatową
... estetycznych walorów reklamy na dworcu, zaśmiecaniu przez nią przestrzeni publicznej i psuciu wizerunku miasta. Swój sprzeciw zgłaszały ówcześnie środowiska architektoniczne i mieszkańcy, przede wszystkim jednak twórcy projektu estetyzacji dworca przed Euro 2012. W dyskusji nie zabrakło także zarzutów co do zgodności reklamy z właściwymi przepisami ...
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
... , podczas gdy z reklamą telewizyjną tylko 41%. W ostatnim czasie do wyżej wymienionych sektorów dołączyła branża e-commerce, której zależy przede wszystkim na przekierowaniu odbiorców cyfrowej reklamy do strony internetowej swojej marki. Świetnym przykładem tego typu realizacji jest kampania serwisu e-Bay, który uruchomił kreatywną kampanię ...
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
... przewidywalność, i nie chodzi tu tylko o optymalizację finansową, ale przede wszystkim o lepsze zrozumienie i dotarcie do klientów. Wykorzystanie tej ... wspomnieć o reklamie natywnej, która staje się coraz bardziej popularna równolegle do reklamy kontekstowej. Reklama natywna jest płynnie zintegrowana z treścią strony i niemal nieodróżnialna ...
-
Reklama na dużym ekranie
... jest on wyjątkowo atrakcyjny. Widzowie wielkiego ekranu to przede wszystkim ludzie młodzi – ponad 70 proc. widzów stanowią osoby z przedziału wiekowego ... Reklamy kinowe bywają dzięki temu postrzegane jako swego rodzaju ciekawostka – jako nieznane dotąd rozwinięcie reklamy telewizyjnej. NIE TYLKO NA EKRANIE Na kategorię reklam kinowych, oprócz reklamy ...
-
Ile można zarobić na blogu?
... 16 pytań jednokrotnego i wielokrotnego wyboru wypełniły 183 osoby. Zależało nam przede wszystkim na zbadaniu tego, jakie formy zarobkowania są najbardziej popularne ... Najlepszą formą zarabiania są dla tej grupy artykuły sponsorowane (15 odpowiedzi), reklamy np. AdSense (9 odpowiedzi) oraz współpraca z agencjami/markami (6 odpowiedzi). Najgorzej wg ...
-
Mass mailing w małym przedsiębiorstwie
... E-mail jest doskonałym kanałem do komunikacji z klientami. Jest szybki, efektywny i przede wszystkim niedrogi, ale prowadzony niezgodnie z obowiązującym prawem lub zasadami e mail ... naruszać ustawy o ochronie danych osobowych. Zatem firma oferująca taki rodzaj reklamy, najczęściej duże portale, nie przekazuje żadnych danych (nawet adresu e-mail ...
-
Klasyfikacje statystyczne a miejsce świadczenia usług
... wywołuje istotne vatowskie skutki. Przede wszystkim usuwa wiele niespójności ustawy o VAT z przepisami ... reklamy sklasyfikowane są w PKWiU 74.4 - "usługi reklamowe". Inaczej natomiast usługi reklamy definiuje ETS. Według niego usługi reklamy to wszelkiego rodzaju czynności stanowiące integralną część kampanii reklamowej, prowadzonej w celu reklamy ...
-
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
... zaufania i jakie reklamy krytykujemy najczęściej? Na te i inne pytania próbuje odpowiedzieć najnowszy raport zrealizowany przez IRCenter. Zaufanie do reklam emitowanych w telewizji deklaruje niespełna co trzeci internauta. O wiele większym zaufaniem cieszą się strony producentów, fora internetowe, a przede wszystkim rekomendacje padające z ust ...
-
Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
... analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną. Wydatki reklamowe w podziale na branże Jak dowodzą najświeższe ... mają samochody osobowe (w czerwcu 71 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, vanów, ASO oraz części samochodowych. Informacje o ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
... wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną. Wydatki reklamowe w podziale na branże Jak dowodzą najświeższe ... na media Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na ...
-
Promocja leków: rozporządzenie do zmiany?
... KPP niepokoi proponowany bardzo szybki tryb wprowadzenia rozporządzenia w życie. Przede wszystkim nie zwołano konferencji uzgodnieniowej, co powinno, wg ekspertów, być ... , którzy zostaną odcięci od dostępu do nowych informacji (zarówno rzetelnej reklamy porównawczej, jak i bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami firm medycznych). Może to w ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... aniżeli w przypadku reklamy (3%) i ostatecznie przesądzają o tym, kto bądź co wywiera faktyczny wpływ na zachowania konsumenckie Polaków. Podsumowując, Polacy nie lubią reklamy, mają też świadomość, że kupując, ponoszą jej koszty, z których woleliby zrezygnować. Przyznają również, że to nie reklama, ale przede wszystkim opinia znajomych ...
-
Dynamiczny remarketing
... znosi tzw. ślepotę banerową, tak często występującą w przypadku tradycyjnych reklam. Dynamiczny remarketing kierowany jest przede wszystkim do domów mediowych, które chcą wzmocnić kompetencje w obszarze reklamy spersonalizowanej, jak i sklepów internetowych, które chcą szybko i efektywnie poprawić wyniki sprzedaży produktów na własnych platformach ...
-
Zmiany w OFE: rząd odporny na sugestie
... z tego sprawę, wycofując się z bezwzględnego i trwałego rozwiązania, wprowadzając jedynie okresowy zakaz reklamy, na czas, w którym obywatele będą mogli deklarować wybór ZUS lub ... rynków finansowych. Rząd dostrzega ryzyko, wynikające z proponowanych zmian i dla rynków i przede wszystkim dla emerytów, ale nie robi zbyt wiele, by je ograniczyć. Jednym ...
-
Jaka reklama zyskuje zaufanie?
... jest od wieku - różne grupy wiekowe preferują różne rodzaje reklamy. Badanie pokazuje, że najmłodsi z ankietowanych, czyli młodzież i internauci, którzy ... niż przeciętnie poziom zaufania do stron producentów. Wyróżnia ich natomiast przede wszystkim rosnące zaufanie do artykułów w prasie. Z kolei poniżej średniej spada w tej grupie zaufanie ...
-
UOKiK godzi się na przejęcie TVN
... dowiodło, że koncentracja nie pozostaje bez wpływu na rynek reklamy telewizyjnej (sprzedaży telewizyjnego czasu reklamowego). Za jej sprawą nie dojdzie jednak do ograniczenia konkurencji, ponieważ pozycja uczestników koncentracji wynika przede wszystkim z dotychczasowej siły N-Vision, natomiast udział przejmującej grupy kapitałowej jest ...
-
Dane osobowe pod parasolem RODO. Koniec masowego targetowania?
... reklamy wg płci, wieku i miejsca zamieszkania; dla nich dane wrażliwe to informacje o tym, jakie strony oglądają na smartphone’ach i jaka jest historia chorób ich dzieci. Najbardziej na tym wszystkim ... pola będą dotyczyć tylko tego typu danych. Wszystkie te zmiany wskazują przede wszystkim na dalszy rozwój rozwiązań CRM, które będą się integrować z ...
-
Skuteczny link sponsorowany
... które będzie wystarczająco skuteczne. A takie wydają się być linki sponsorowane. Rynek reklamy internetowej powoli wychodzi z tzw. dołka. Rosnące nakłady na promocję w ... linków w Polsce można stwierdzić, że są one uwzględniane przede wszystkim w promocjach sprzedażowych. W budowaniu świadomości marki i kampaniach wizerunkowych, właśnie ze względu ...
-
Przeglądarka Browzar to adware?
... typu "adware" ponieważ podczas przeszukiwania stron www kierowała przede wszystkim do reklam internetowych. Niektórzy eksperci stwierdzili ponadto, iż Browzar ... stwierdził i dodał – „Jak każda wyszukiwarka, Browzar zawiera sponsorowane reklamy.” Typowy adware to aplikacja, która wyświetla reklamy na komputerze użytkownika. Na stronie internetowej ...
-
Gemius: rynek internetowy w 2006r.
... , interstitial i brandmark. Według prognoz Gemius najbliższe lata to przede wszystkim rozwój reklamy opartej na zaawansowanych technologiach multimedialnych, jak również reklamy kontekstowej i reklamy w wyszukiwarkach. Dynamiczny wzrost wartości rynku reklamy internetowej, rosnąca liczba internautów oraz systematyczny przyrost łącz szerokopasmowych ...
-
Polki dbają o zdrowie
... reklamy są ważnym źródłem informacji o lekach. Podobną opinię o reklamach podziela jedynie 39% mężczyzn. „Wyniki badania wskazują, że tradycyjny model polskiej rodziny z kobietą jako osobą troszczącą się o zdrowie i kondycję fizyczną pozostałych domowników jest bardzo trwały. Tak jak kilkanaście lat temu, to przede wszystkim ...
-
Jaki retargeting jest odpowiedni dla Twojego biznesu?
... o systematycznej podmianie komunikatów, modyfikacji kreacji oraz nałożeniu cappingu, dzięki temu reklamy nie zmęczą odbiorców. Dodatkowo, warto w przekazie rotować, prezentować kilka różnych ... cross i up-sell Zastosowanie: Znajduje praktyczne zastosowanie przede wszystkim w sklepach online. Wyświetla użytkownikowi dokładnie te produkty, jakie ...