UOKiK godzi się na przejęcie TVN
2015-06-17 10:19
TVN zmienia właściciela © DeshaCAM - Fotolia.com
Przeczytaj także: TVN w rękach Scripps Networks Interactive
UOKiK zgodził się, aby spółka N-Vision (właściciel m.in. stacji TVN) została przejęta przez Southbank Media, spółkę zależną Scripps Networks Interactive. W wyniku transakcji w ręce Southbank Media przejdzie 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym N-Vision. Koncentracja przedsiębiorstw została zgłoszona także do irlandzkiego urzędu antymonopolowego.Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie dowiodło, że koncentracja nie pozostaje bez wpływu na rynek reklamy telewizyjnej (sprzedaży telewizyjnego czasu reklamowego). Za jej sprawą nie dojdzie jednak do ograniczenia konkurencji, ponieważ pozycja uczestników koncentracji wynika przede wszystkim z dotychczasowej siły N-Vision, natomiast udział przejmującej grupy kapitałowej jest niewielki. Po dokonaniu koncentracji, Southbank Media będzie konkurował na rynku medialnym przede wszystkim z Telewizją Polską i Cyfrowym Polsatem.
Southbank Media należy do grupy kapitałowej Scripps Networks Interactive. Jest to dostawca kanałów telewizyjnych i treści internetowych, głównie w Stanach Zjednoczonych. N-Vision stoi na czele grupy kapitałowej w skład której wchodzą m.in. spółka TVN - nadawca programów telewizyjnych oraz TVN Media (m.in. działalność brokerska w zakresie sprzedaży reklamy telewizyjnej i internetowej).
fot. DeshaCAM - Fotolia.com
TVN zmienia właściciela
W trakcie postępowania UOKiK zapytał nadawców telewizyjnych oraz największych reklamodawców o ocenę planowanej koncentracji oraz jej wpływ na krajowy rynek reklamy telewizyjnej. Stanowiska w tej sprawie przedstawili również Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Monitoring mediów: gwiazdy "Małych Gigantów" żyłą złota dla TVN
-
TVN zmienia właściciela. Zwolnień pracowników ma nie być
-
Telewizyjne serwisy informacyjne VI 2011
-
Co proponują serwisy informacyjne TV?
-
Stacje telewizyjne: coraz większy wybór
-
Benedykt XVI w Polsce
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
-
Firmy nie szczędzą pieniędzy na reklamę telewizyjną
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)