TVN w rękach Scripps Networks Interactive
2015-03-16 11:21
Scripps Networks Interactive przejmuje pakiet kontrolny TVN © DeshaCAM - Fotolia.com
Przeczytaj także: UOKiK godzi się na przejęcie TVN
Spółka Scripps Networks kupi akcje TVN S.A. od ITI oraz Grupy Canal+ S.A. za kwotę 584 milionów Euro. Scripps Networks przejmie jednocześnie dług spółki o wartości 840 mln Euro. Umowa jest przedmiotem procesu zatwierdzenia przez regulatora. Następnie, zgodnie z polskim prawem sankcjonującym przejęcia spółek, Scripps Networks złoży obowiązkową ofertę zwiększenia udziałów w TVN.TVN oferuje między innymi kanały takie jak TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku TVN zyskał oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce, posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.
fot. DeshaCAM - Fotolia.com
Scripps Networks Interactive przejmuje pakiet kontrolny TVN
Ta transakcja jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju naszej międzynarodowej działalności, zwiększającym skalę naszej obecności w Europie. Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale. TVN pod kierownictwem Markusa Tellenbacha konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję zarówno pod kątem finansowym, jak i w dziedzinie kreacji medialnej, usług i portfolio kanałów. Spółka wydatnie wzmocni działalność Scripps Networks. Liczymy na owocną współpracę z całym zespołem TVN w realizowaniu naszych wspólnych ambicji w całym regionie – stwierdził Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive.
O Grupie Scripps Networks
Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest kolejnym etapem ekspansji Scripps Networks w Europie. W 2011 roku spółka zawiązała w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfel UKTV, na który składa się dziesięć kanałów rozrywkowych i lifestylowych. Scripps Networks jest dystrybutorem siedmiu marek rozrywkowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel, docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach.
Doradcami Scripps Networks Interactive przy tej transakcji na polu finansów była firma Barclays and Blackstone Advisory Partners L.P., a w kwestiach prawnych kancelarie Latham & Watkins LLP oraz Domański Zakrzewski Palinka sp.k.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Monitoring mediów: gwiazdy "Małych Gigantów" żyłą złota dla TVN
-
TVN zmienia właściciela. Zwolnień pracowników ma nie być
-
Telewizyjne serwisy informacyjne VI 2011
-
Co proponują serwisy informacyjne TV?
-
Stacje telewizyjne: coraz większy wybór
-
Benedykt XVI w Polsce
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
-
Firmy nie szczędzą pieniędzy na reklamę telewizyjną
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)