eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Jak telewizja dzieli internautów

Jak telewizja dzieli internautów

2015-02-02 10:49

Jak telewizja dzieli internautów

Telewizja i internet coraz bardziej się zazębiają © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Dla coraz większej rzeszy Polaków internet stał się medium o podstawowym znaczeniu. Badanie przeprowadzone przez IRCenter dowodzi, że najbardziej aktywni internauci na pierwszym miejscu stawiają kanał YouTube (92%), na drugim dziecko Marka Zuckerberga (85%), a dopiero na kolejnych pozycjach dwie największe stacje komercyjne - Polsat i TVN (po 66%).

Przeczytaj także: Współczesny widz = telewizja online + multiscreening

Przeprowadzone badania pokazały również, że postawa wobec korzystania z telewizora ma silne przełożenie na sposób, w jaki użytkownicy korzystają z zasobów sieci.

Pomimo że dla coraz większej rzeszy osób internet staje się medium podstawowym, silna pozycja telewizji i contentu video ciągle jest dostrzegalna. Aktywni internauci za najważniejsze dodatkowe media uznają płatną telewizję kablową i satelitarną (76%) oraz telewizję publiczną (72%). W sieci największą popularnością cieszy się bezpłatne VoD (92%), radio internetowe (66%) oraz VoD udostępniane odpłatnie (15%).

Poznaj telewizyjne zwyczaje internautów


„Pozyskane dane posłużyły nam do stworzenia sieci współkorzystania z mediów. Dzięki temu mogliśmy wyodrębnić kilka charakterystycznych grup odbiorców, które różnią się w zakresie współkonsumpcji mediów. To cenne dane z punktu widzenia potencjalnych reklamodawców” – mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter, socjolog i badacz sieci społecznych.

Internauci, którzy świadomie rezygnują z tradycyjnej telewizji, mimo wszystko oglądają content video na serwisach VoD (głównie na Youtube, Ipla.tv i na Zalukaj.tv). Grupa ta bardzo chętnie korzysta z internetu mobilnego i Facebooka. To nieco częściej kobiety, głównie po 25 roku życia, z których wiele posiada dzieci.

Całkowitym przeciwieństwem osób nie oglądających tradycyjnej telewizji są Ci, którzy oglądają content video korzystając ze wszystkich możliwych przekaźników (telewizora, komputera i urządzeń mobilnych), chętnie również płacący za te możliwości. Są to osoby, które często oglądają wszystkie 4 największe publiczne kanały telewizyjne, jak i korzystają z Cyfrowego Polsatu i Ipli (oczywiście oprócz Youtube’a). Nie stronią również od contentu TVP udostępnianego na serwisach VoD tego nadawcy.

Z punktu widzenia digital marketingu najbardziej atrakcyjną grupą są jednak użytkownicy płatnego VoD w internecie (najczęściej w wieku 25-34 lata). To właśnie te osoby najszerzej korzystają z różnych mediów społecznościowych, łączą się z internetem za pomocą największej liczby urządzeń i wykorzystują najwięcej możliwości internetu mobilnego.

Na przeciwnym biegunie znajdują się najmniej atrakcyjni dla komercyjnych dostawców telewizji użytkownicy darmowego contentu video w internecie – najczęściej mężczyźni z większych miast, którzy chętnie oglądają TVP Info, Eskę TV, Zalukaj.tv i Iplex. Jeśli już, do tych osób najlepiej dotrzeć z zasięgowymi reklamami telewizyjnymi; nie będą oni chętnie korzystać z marketingowych rozwiązań internetowych.

fot. mat. prasowe

15 najbardziej popularnych mediów

Aktywni internauci najczęściej korzystają z serwisu YouTube, telewizje zajmują kolejne miejsca.


Oczywiście, są też osoby, dla których Internet to tylko dodatkowe medium do telewizji (jest ich 22% wśród aktywnych internautów). To grupa, która content video odbiera przede wszystkim w tradycyjny sposób poprzez telewizor, a internet wykorzystuje w ograniczonym stopniu.
„Telewizja i internet coraz bardziej się zazębiają. Rośnie liczba nadajników, którymi udostępniane są treści telewizyjne. W Polsce wzrasta także popularność smart TV, pojawia się telewizja hybrydowa; Apple, Google i Netlifix prześcigają się w udostępnianiu własnych treści za pomocą wszystkich możliwych urządzeń podłączonych do telewizora. Powstają coraz to nowsze formy reklamy w jednym i drugim medium, a spajać je będą jedynie odbiorcy. Warto myśleć o nich już teraz” – dodaje dr Albert Hupa.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z syndykatowego badania dot. konsumpcji mediów zrealizowanego przez IRCenter w październiku i listopadzie 2014. Celem badania było wsparcie telewizyjnych działań reklamowych prowadzonych w internecie

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: