eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna

Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna

2010-09-06 12:30

Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna

Stosunek Polaków do reklam © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

71,1% polskich internautów twierdzi, że w mediach jest za dużo reklam, a kupując produkty kieruje się przede wszystkim opinią znajomego. Znajomi oraz rodzina mają największy wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Ponad 50% z badanych unika reklam w Internecie i telewizji, stosując rozmaite strategie - od programów typu Adblock po wychodzenie z pokoju. Oto niektóre wyniki z badania "Stosunek Polaków do reklam", przeprowadzonego przez Centrum Badań Nad Zachowaniami Ekonomicznymi dla serwisu poznajomosci.pl.

Przeczytaj także: Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes

fot. mat. prasowe

Stosunek Polaków do reklam

Stosunek Polaków do reklam

Prawie 90% internautów codziennie przegląda strony internetowe. 84% sprawdza skrzynkę e-mail, a tylko 71% ma czas na codzienne oglądanie telewizji – wynika z badania „Stosunek Polaków do reklam”. Jednocześnie, aż 71% twierdzi, że w mediach jest zdecydowanie za dużo reklam , a połowa badanych kategorycznie stwierdza, ze reklamy ich irytują.

fot. mat. prasowe

Pozareklamowe źródła informacji dot. produktów

Pozareklamowe źródła informacji dot. produktów

Niepokojący dla reklamodawców może być fakt, że prawie 58% respondentów uważa treści reklamowe za nieprawdziwe, a przy tym też nudne (49%). Dodatkowo reklama nie jest postrzegana jako dobre źródło informacji, o czym świadczy jedynie 33% pozytywnych wskazań. Sumarycznie, aż 53% respondentów przyznało, że unika reklam w internecie. Niewiele mniej, bo ok. 51% robi to samo z reklamą telewizyjną. Objawia się ono w różnych formach, a najbardziej ostrą przybrało w przypadku Internetu.

Serwis poznajomości.pl uważa, że wyniki te pozwalają wyciągnąć wniosek, iż pewna formuła reklamy konwencjonalnej powoli się kończy. Koniecznym jest poszukiwanie nowych form pozyskania klienta. Form, które będą mogły się poszczycić się opinią wiarygodnych i które nie będą irytować polskich konsumentów.

Aby znaleźć alternatywne sposoby promocji produktów, warto wiedzieć, skąd konsumenci czerpią swoją wiedzę o produktach, które zamierzają kupić. Według przeprowadzonego badania, najważniejszym źródłem informacji o produktach i usługach jest opinia znajomego (63%). 61% z badanych czyta dodatkowo wypowiedzi na forach internetowych, a 57% - pyta się rodziny. Najrzadziej wybierane odpowiedzi to artykuł w gazecie oraz wypowiedź eksperta.

fot. mat. prasowe

Wpływ poszczególnych źródeł informacji o produktach na decyzje zakupowe

Wpływ poszczególnych źródeł informacji o produktach na decyzje zakupowe


 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: