eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna

Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna

2010-09-06 12:30

Przeczytaj także: Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes


fot. mat. prasowe

Wiarygodność poszczególnych źródeł informacji o produktach

Wiarygodność poszczególnych źródeł informacji o produktach


A jak się ma poszukiwanie źródeł informacji o produktach względem ich skuteczności? Badanie pokazuje, że największy wpływ na decyzje zakupowe Internautów mają przede wszystkich opinia znajomego lub grupy znajomych, dalej członka rodziny. Znacznie gorzej pod tym względem wypadają już fora internetowe. Reklama zajmuje ostatnie, 9. miejsce.

fot. mat. prasowe

Co ma większy wpływ decyzję zakupową?

Co ma większy wpływ decyzję zakupową?

Siła oddziaływania na decyzje zakupowe społecznych źródeł informacji została ostatecznie potwierdzona poprzez sposób, w jaki respondenci odpowiadali na kolejne pytanie. Zapytani o największy wpływ na dokonywane przez siebie wybory respondenci wskazali opinię bliskiej osoby (42%) i grupy znajomych (24%). Są to wyniki wielokrotnie większe aniżeli w przypadku reklamy (3%) i ostatecznie przesądzają o tym, kto bądź co wywiera faktyczny wpływ na zachowania konsumenckie Polaków.

Podsumowując, Polacy nie lubią reklamy, mają też świadomość, że kupując, ponoszą jej koszty, z których woleliby zrezygnować. Przyznają również, że to nie reklama, ale przede wszystkim opinia znajomych i rodziny ma największy wpływ na ich decyzje zakupowe.

O badaniu
Badanie przeprowadzono w dniach od 17 do 18 sierpnia 2009 roku za pośrednictwem internetu. Próba badawcza liczyła 1002 osoby, a jej dobór miał charakter warstwowo-kwotowy, co pozwoliło zachować jej reprezentatywność dla populacji Internautów w Polsce.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: