-
Inspekcja Handlowa prześwietliła usługi w Polsce
... . Doprecyzujmy niezbędne informacje - z kim ją zawieramy, przedmiot umowy, koszt wykonania usługi i termin realizacji, wysokość zaliczki lub zadatku, oraz ewentualne kary wynikłe w związku z niewywiązaniem się przedsiębiorców z umowy. Reklamacja usługi: w przypadku reklamacji usług pralniczych, fryzjerskich, itp. nie ma specjalnych przepisów ...
-
Usługi pocztowe - poradnik konsumenta
... powszechnej usługi pocztowej szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego został określony w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz.U. Nr 183, poz. 1795 z późn. zm.), zgodnie z którym: reklamacja powinna ...
-
Usługi: co powinna zawierać umowa o dzieło?
... mogą je reklamować, itp. Inną szczególną grupą usług są usługi finansowe, czyli usługi bankowe i ubezpieczeniowe. Również w tym przypadku należy stosować przepisy szczegółowe ... gwarancji. W jakim terminie uznana reklamacja musi być załatwiona? NIEZGODNOŚĆ Z UMOWĄ Nie ma takiego ustawowego terminu – reklamacja musi być załatwiona w „odpowiednim ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... pozorom korzyści dla obu stron – przekonuje Dawid Urbańczyk, szef programu Trusted Trader. Reklamacja wciąż kojarzy się Polakom z procedurą nieprzyjemną i trudną, choć dostrzegają, że ... , mimo że nie byli zadowoleni z zakupu czy usługi. Jednak na pytanie „Co robisz jeśli Twoja reklamacja zostaje odrzucona?” odpowiedź „Przestaję korzystać z usług ...
-
Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?
... 2 miesiące. Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu, najlepiej bezzwłocznie. Reklamacja usługi turystycznej – przepisy nie wskazują terminu. Natomiast o niezgodności imprezy z umową należy poinformować organizatora niezwłocznie (w trakcie realizacji usługi). Zgodnie z polskim prawem roszczenia przedawniają się po 3 latach. Reklamacja noclegu ...
-
Reklamacja wakacji. Jak przygotować i kiedy wysłać?
... prawem) Opóźniony / odwołany rejs statkiem – 2 miesiące (zgodnie z polskim prawem) Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu najlepiej bezzwłocznie Reklamacja usługi turystycznej – przepisu nie wskazują terminu. Roszczenia przedawniają się po 3 latach. Reklamacja noclegu: przepisy nie wskazują terminu najlepiej bezzwłocznie. Ważne! Okres ...
-
Reklamacja faktury za usługi telekomunikacyjne - jak zaksięgować
... billingu, stwierdziliśmy, że wartość usługi została zawyżona i zakwestionowaliśmy kwotę z faktury. Wniesiona przeze mnie reklamacja została uznana. Jak powinnam ująć w księgach rachunkowych operacje związane ze zgłoszeniem i rozstrzygnięciem reklamacji? Reklamacja z tytułu wadliwego rozliczenia usługi telekomunikacyjnej jest reklamacją wartościową ...
-
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
... z RTV/AGD i elektroniką użytkową. – Są wyłączenia tj. np. płyty audio-wizualne, usługi w zakresie gier i zakładów wzajemnych lub dostarczania prasy bądź świadczeń o ... wypadku, należy wysłać pismo - listem poleconym za potwierdzeniem odbioru opatrzone tytułem „reklamacja” przy czym w treści koniecznym jest wskazanie szczegółów – co jest przedmiotem ...
-
Reklamacja wczasów i wycieczki
... rezultaty, np. zmianę miejsca zakwaterowania. Po powrocie do domu pozostaje już tylko reklamacja, choć i z nią nie należy zwlekać. Jeszcze rok temu polskie przepisy regulujące ... miejsca. Klient powinien niezwłocznie zawiadomić wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi, o stwierdzonym w trakcie trwania imprezy ...
-
Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za usługi dodatkowe
... nie). Decyzje dotyczą obecnych i byłych abonentów. Konsumencie, jeśli operator uruchomił niechciane usługi, zobacz na co możesz m.in. liczyć: Jeśli twoja reklamacja została rozpatrzona negatywnie lub sam wyłączyłeś automatycznie aktywowane płatne usługi we wskazanym w decyzji okresie, to operator odda ci za nie pieniądze. Operatorzy ...
-
Usługi transportowe: przedawnione należności
... nie spowodowała szkody w przesyłce. W pytaniu mowa jest o tym, że spółka świadczy usługi transportowe, zatem takim szczególnym przepisem przewidującym krótszy termin przedawnienia będzie w ... reklamacji przez uprawnionego. Zgodnie bowiem z art. 32 ust. 3 Konwencji pisemna reklamacja zawiesza przedawnienie aż do dnia, w którym przewoźnik na piśmie ...
-
Reklamacja. Jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?
... według niego powinno wyglądać. Jest to dobry początek do zastanowienia się nad funkcjonalnością produktu lub usługi, procesu sprzedaży oraz procesu obsługi klienta. Jakie są trudności klientów? Reklamacja informuje również o trudnościach, jakie napotykają klienci. Bezpośrednio wskazuje, co powinieneś poprawić w procesie sprzedaży i gdzie jest ...
-
Usługi turystyczne - nowe przepisy
... obowiązkowej gwarancji bankowej czy ubezpieczeniowej okazała się niewystarczająca. Ustawa określa ponadto co powinna zawierać reklamacja i w jakim terminie należy ją złożyć. Zgodnie z wchodzącym w życie 17.09. br prawem, reklamacja musi wskazywać uchybienia w sposobie wykonania umowy, którą klient zawarł z organizatorem imprezy turystycznej oraz ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... przedsiębiorca będzie robił wszystko, aby uniknąć odpowiedzialności za sprzedaż wadliwego towaru bądź usługi. Zdarza się, że sprzedawcy celowo nie informują klientów o ich ... paragon – możesz łatwiej dochodzić swoich praw w przypadku reklamacji wadliwego towaru lub usługi Podstawą do reklamacji jest oczywiście dowód zakupu, dlatego ważne jest, ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... możliwości otrzymania bezpłatnego produktu bądź vouchera uprawniającego do skorzystania z danej usługi. Tymczasem na miejscu okazuje się, że wbrew zapewnieniom organizatora, ... tę kwestię jeszcze przed nabyciem danego produktu, żeby się nie rozczarować. Reklamacja Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z towaru czy sposobu realizacji umowy zawartej ze ...
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
... , przewozu rzeczy i towarów związanych z kulturą i rozrywką, jeśli w umowie określono termin świadczenia usługi. Nie można zatem zwrócić np. biletów na koncert czy mecz. ... przed pokwitowaniem odbioru. Więcej o reklamacji usług kurierskich: cik.uke.gov.pl. Reklamacja – masz na nią 2 lata Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata ...
-
Reklamacja imprezy turystycznej krok po kroku
... zdefiniować ją jako co najmniej dwie usługi turystyczne tworzące jednolity program i objęte wspólną ceną, jeżeli usługi te obejmują nocleg lub trwają ponad 24 godziny, albo jeżeli program przewiduje zmianę miejsca pobytu. Ustawa definiuje także usługi turystyczne jako usługi przewodnickie, hotelarskie i wszystkie inne świadczone turystom ...
-
Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują?
... imprezy turystycznej nie dotrzymuje planu przewidzianego w umowie albo jakość usługi odbiega od tej zawartej w ofercie (np. zostajemy zakwaterowani w innym hotelu ... wadliwe wykonywanie umowy, to powinniśmy o tym niezwłocznie zawiadomić wykonawcę usługi oraz organizatora imprezy. Dokładne terminy składania reklamacji i ich rozpatrzenia przez ...
-
Reklamacja - główny problem konsumenta
... które swój finał znalazły w sądzie dotyczyła reklamacji i gwarancji towarów. Dużą część (389) stanowiły powództwa związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi. W 2005 roku rzecznicy występowali do przedsiębiorców ponad 32 tys. razy. Większość interwencji miała charakter mediacyjny. Rzecznicy przed wytoczeniem powództwa kierowali ...
-
Zakupy świąteczne - zwrot i reklamacja towaru. Sprawdź swoje prawa
... nie tylko. Za taki dowód może też służyć potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z bankowego konta lub świadek naoczny. Reklamować można także usługi, np. wtedy jeśli zamówiony Mikołaj nie przyjdzie na czas.
-
Reklamacje na nowo
... w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej. Przewiduje ono między innymi, że dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli przyjmować reklamacje we wszystkich punktach sprzedających usługi operatora, a nie tylko w biurach obsługi klienta. Rozporządzenie zastąpi ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... ciągu 3 dni od sprzedaży lub otrzymania towaru. Jeżeli od strony formalnej reklamacja złożona jest prawidłowo (konsument dotrzymał wszystkich terminów), sprzedawca ocenia jej zasadność, ... oczekuje od usługodawcy. Najlepiej te oczekiwania, a więc zakres usługi, zapisać w umowie, chociaż w przypadku usługi fryzjerskiej może to się wydawać dziwne. Ma to ...
-
Reklamacje w transporcie drogowym - kiedy można je składać?
... czy usługi nie spełniają oczekiwań lub standardów. Reklamacja pełni ważną rolę również w transporcie drogowym. Jeśli przewoźnik nie wykona ... zaczyna się liczyć od dnia otrzymania dokumentu – zwraca uwagę Mateusz Pernak. Reklamacja a przewozy międzynarodowe W przypadku transportu międzynarodowego, odpowiednich regulacji na temat reklamacji należy ...
-
Tele2 działa nieetycznie?
... Ministra Infrastruktury z 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna podlegać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291). Wynika z niego że reklamacja może być złożona pisemnie, telefonicznie lub ustnie do protokołu, a także elektronicznie (mailem). Dostawca usług ma ...
-
ECK: prawa konsumenta po nieudanych wakacjach
... Eksperci z ECK przypominają, że w przypadku gdy podjęte przez konsumenta działania (reklamacja) nie przyniosły rezultatów, poszkodowany może zgłosić się ze ... poszkodowany konsument może wybrać jedną z sześciu opcji: podróże samolotem, transakcje on-line, usługi turystyczne, wynajem auta, zakupy towarów i usług, z zniszczony bagaż. Po wybraniu jednej ...
-
Rynek pocztowy a interesy konsumentów
... , zarówno ekonomicznych, jak i priorytetowych. Zatem każda reklamacja dotycząca przesyłki nierejestrowanej jest traktowana przez Pocztę Polską, zgodnie ... wykorzystywania przez Pocztę Polską pozycji dominującej w zakresie ustalania poziomu cen na usługi powszechne. Powyższe zmiany (wprowadzone zresztą na wniosek samego Urzędu Komunikacji Elektronicznej ...
-
Nowe Prawo telekomunikacyjne: większe prawa konsumentów
... poszerza również prawa konsumenta w przypadku reklamacji. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, to będzie domyślnie traktowana jako uwzględniona. Ponadto, za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi płatnej okresowo abonentowi ma przysługiwać odszkodowanie w wysokości 1/15 ...
-
Idea24 on-line
... niemu abonenci Idei (postpaid) mogą m.in.: samodzielnie aktywować lub deaktywować wybrane usługi, zmienić adres do korespondencji lub formę płatności. Z systemu Idea24 on-line mogą korzystać ... elektroniczną do Biura Obsługi Klienta standardowych pism. Po zaznaczeniu rodzaju pisma: Zlecenie lub Reklamacja klient zobaczy rozwijaną listę, z której ...
-
Kara dla Polkomtel i PTK Centertel
... rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej określeniu w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych trybu postępowania reklamacyjnego. W trakcie prowadzonego przez Prezesa UKE postępowania Spółka ...
-
Najczęstsze skargi konsumentów 2010
... . Czego jeszcze dotyczyły zeszłoroczne skargi? Umowy sprzedaży najczęstsze problemy Reklamacja rzadko wiedzą o niej nie tylko konsumenci również sprzedawcy są nieświadomi ... niewysłania zamówionego towaru. Usługi najczęstsze problemy Wady telefonów komórkowych kupionych w promocji, uruchomienie dodatkowej usługi niezgodnie z umową, przerwy w dostępie ...
-
Światowy Dzień Konsumenta 2009
... emailem lub za pośrednictwem Call Centre. Przygotowując taką skargę należy pamiętać, że: reklamacja nie musi posiadać określonej formy, lecz trzeba dopilnować, aby w jasny sposób ... większe im bardziej pisemna umowa określa szczegółowo etapy, sposób, elementy usługi bądź cechy charakterystyczne towaru – wtedy konsument może powoływać się na „złamanie” ...
-
Płatność kartą a upadłość biura podróży
... i odwołania imprezy można złożyć reklamację w banku i powołać się na nieotrzymanie opłaconej usługi. W ten sposób odzyskamy swoje pieniądze, co może nie być takie ... dokumenty warto załączyć do reklamacji, aby zwiększyć prawdopodobieństwo pozytywnego rozpatrzenia sprawy. Aby reklamacja została rozpatrzona dla nas pomyślnie należy udowodnić, że taka ...
-
Prawa konsumenta nie mają urlopu. Co warto wiedzieć przed wakacjami?
... Konkurencji i Konsumentów zajmuje się 12 postępowaniami, których przedmiotem są usługi turystyczne. Wątpliwości Urzędu wzbudzają m.in. sposób, w jaki biura podróży informują o ... wysłania jej pod konkretny adres listem poleconym. Gdy klient tego nie zrobi, reklamacja nie jest rozpatrywana. UOKiK przygląda się takim praktykom i nie wyklucza podjęcia ...
-
ECK: konsumenci narzekają na linie lotnicze, problemem zwrot pieniędzy
... danej usługi. Jeżeli dana firma w wyraźny sposób nie określa swojej polityki postępowania w nadzwyczajnych okolicznościach zwłaszcza jeżeli chodzi o utrudnienia podyktowane przez panującą pandemię, to warto bezpośrednio skontaktować się z usługodawcą i ustalić szczegóły w formie pisemnej (może być e-mail). SZYBKA REKLAMACJA - 3 NARZĘDZIA ...
-
Telekomunikacja: prawa konsumenta
... okazał się wadliwy? Kiedy można domagać się odszkodowania za przerwę w dostawie usługi i jak radzić sobie z dialerami? O tym już w najnowszym odcinku programu "Konsument". Audycja, ... konsumenci. Z najbliższego odcinka dowiemy się między innymi, jak została rozparzona reklamacja aktorki Grażyny Wolszczak. Pan Ryszard opowie o problemach z nowo ...