reklamacja imprezy turystycznej - wiadomości i porady tematyczne
-
Co zrobić, gdy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy? Poradnik dla turystów
12:19 26.07.2025
... domagać się zwrotu poniesionych opłat. Należy jednak pamiętać, aby wystąpić o odszkodowanie lub zadośćuczynienie przed upływem trzech lat od daty rozpoczęcia imprezy, bowiem po tym czasie roszczenie ulega przedawnieniu. Gdy firma turystyczna ogłasza niewypłacalność Najbardziej kłopotliwą sytuacją dla podróżujących jest złożenie przez ...
Tematy: umowa o imprezę turystyczną, reklamacja imprezy turystycznej, prawa konsumentów, ochrona konsumentów -
Organizator turystyki odpowiedzialny za wypadek w hotelu
00:20 04.08.2024
... Unii Europejskiej regulacji obciążających organizatora imprezy odpowiedzialnością za wykonanie umowy o udział w imprezie turystycznej również przez jego podwykonawców. Dla podróżujących powyższa regulacja ma istotne znaczenie, ponieważ pozwala wystąpić z roszczeniem odszkodowawczym bezpośrednio do organizatora imprezy turystycznej np. biura podróży ...
Tematy: obowiązki organizatora turystyki, impreza turystyczna, usługi turystyczne, biuro podróży -
Czy biuro podróży musi wypłacić odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?
08:47 05.07.2024
... wyjątkowych przypadkach. Z kolei jeżeli niezgodność usług istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator nie usuwa jej w rozsądnym terminie, podróżny może odstąpić od ... ze strony biura podróży, powinni złożyć formalną reklamację. Jeśli reklamacja nie zostanie rozpatrzona zgodnie z oczekiwaniami, klient może skontaktować się ...
Tematy: biuro podróży, odszkodowanie za opóźniony lot, opóźniony lot, odwołany lot -
Ferie zimowe 2024 wystartowały. Pamiętaj o prawach konsumenta
11:34 15.01.2024
Rozpoczęły się tegoroczne ferie zimowe. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina najważniejsze prawa konsumentów, których znajomość pozwoli odpowiednio zareagować, gdy w czasie wyjazdów pojawią się jakieś trudności. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie prawa przysługują konsumentom w przypadku utraty bagażu? Jakie formy rekompensaty ...
Tematy: ferie zimowe, prawa konsumenta, reklamacja imprezy turystycznej, lot samolotem -
Pożary w Grecji, czyli o ochronie konsumentów dotkniętych sytuacją kryzysową
10:32 28.07.2023
W związku z pożarami w Grecji, na Sycylii i w Chorwacji, które zagrażają także bezpieczeństwu turystów, Forum Konsumentów zwraca uwagę na szczególną odpowiedzialność touroperatorów w tej sytuacji oraz na przysługujące konsumentom prawa. Forum Konsumentów zwraca uwagę na fakt przysługujących konsumentom praw, które powinni egzekwować: prawo do ...
Tematy: pożary w Grecji, ochrona konsumentów, praca konsumentów, touroperatorzy -
Ferie zimowe - te prawa konsumenta warto znać
00:15 14.01.2023
16 stycznia zaczynają się ferie zimowe. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKIK, zebrało porady dla konsumentów, które mogą się okazać przydatne w tym okresie. Znajomość jakich praw będzie nam potrzebna podczas zimowych wyjazdów? Uszkodzone narty... Podróżowałem na narty do Włoch, po przylocie okazało się, że są ...
Tematy: ferie zimowe, prawa konsumenta, reklamacja imprezy turystycznej, lot samolotem -
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
00:30 04.12.2022
Przygotowania do świąt ruszyły pełną parą. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady związane z najczęstszymi problemami konsumentów związanymi ze świątecznymi zakupami i podróżami. Dowiedz się, jakie masz prawa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy można zwrócić niechciany prezent? Co robić, gdy zaginie nam bagaż? Jakie ...
Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru -
Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?
00:50 04.09.2022
... 2 miesiące. Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu, najlepiej bezzwłocznie. Reklamacja usługi turystycznej – przepisy nie wskazują terminu. Natomiast o niezgodności imprezy z umową należy poinformować organizatora niezwłocznie (w trakcie realizacji usługi). Zgodnie z polskim prawem roszczenia przedawniają się po 3 latach. Reklamacja noclegu ...
Tematy: reklamacja, wakacje, prawa konsumentów, reklamacja wczasów -
Reklamacja wakacji. Jak przygotować i kiedy wysłać?
13:41 27.09.2021
... prawem) Opóźniony / odwołany rejs statkiem – 2 miesiące (zgodnie z polskim prawem) Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu najlepiej bezzwłocznie Reklamacja usługi turystycznej – przepisu nie wskazują terminu. Roszczenia przedawniają się po 3 latach. Reklamacja noclegu: przepisy nie wskazują terminu najlepiej bezzwłocznie. Ważne! Okres ...
Tematy: reklamacja, wakacje, prawa konsumentów, reklamacja wczasów -
Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują?
12:44 19.08.2015
... dnia zakończenia imprezy. Jeśli organizator odmówi uwzględnienia reklamacji, to musi szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy. Jeżeli tego nie zrobi na piśmie w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, a w razie reklamacji złożonej w trakcie trwania imprezy turystycznej w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, uważa ...
Tematy: last minute, wakacje 2015, wyjazdy wakacyjne, reklamacja wycieczki
Podobne tematy:
- wakacje
- prawa konsumentów
- ochrona konsumentów
- prawa konsumenta
- zakupy świąteczne
- prezenty świąteczne
- ferie zimowe
- urlop wypoczynkowy
- odszkodowanie
- prawa pasażera linii lotniczych
- opony zimowe
- porady dla konsumentów
- prawa pasażera
- podróż samolotem
- wakacje 2015
- zwrot towaru
- reklamacja
- wyjazdy wakacyjne
- opóźniony lot
- odstąpienie od umowy


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem