eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Reklamacje na nowo

Reklamacje na nowo

2004-10-20 00:05

Resort infrastruktury wydał rozporządzenie w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej. Przewiduje ono między innymi, że dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli przyjmować reklamacje we wszystkich punktach sprzedających usługi operatora, a nie tylko w biurach obsługi klienta.

Przeczytaj także: Odrzucona reklamacja w banku: sąd to ostateczność

Rozporządzenie zastąpi obowiązujące dotychczas rozporządzenie Ministra Gospodarki. To, co różni te dwa rozporządzenia, to zakres regulacji - nowe dotyczy już nie tylko usług powszechnych, ale wszystkich usług telekomunikacyjnych.

- Rozporządzenie w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego ma dyscyplinować wszystkich dostawców usług telekomunikacyjnych - powiedział wiceminister infrastruktury Wojciech Hałka, odpowiedzialny za telekomunikację.

Nowe rozporządzenie wprowadza jednoinstancyjność postępowania reklamacyjnego. Klient nie będzie się mógł odwołać od niekorzystnej dla siebie decyzji operatora - w takim wypadku pozostanie postępowanie mediacyjne lub polubowne, zaś w ostateczności - droga sądowa.

Operatorzy wszystkie reklamacje będą musieli rozpatrzyć w ciągu 30 dni. Istotną regulacją z punktu widzenia klienta jest zapis mówiący o tym, że w przypadku upłynięcia 30 dniowego terminu rozpatrzenia przez operatora, reklamacja staje się uznana.

Operatorzy telekomunikacyjni będą także musieli informować o brakach w reklamacji, a klient na jej złożenie będzie miał czas przez 12 miesięcy od zaistnienia jej przyczyny.

Ponadto nowa regulacja zobowiązuje operatorów do przyjmowania reklamacji w każdym punkcie obsługującym użytkowników danego dostawcy usług (czyli np w punktach sprzedaży usług), a nie tylko w biurach obsługi klientów.

Rozporządzenie o procedurach reklamacyjnych jest jednym z aktów wykonawczych do nowego Prawa Telekomunikacyjnego, które weszło w życie 3 sierpnia.
Przeczytaj także: Jak złożyć reklamację? Jak złożyć reklamację?

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

SMSy z Tlen.pl do Idei

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: