Tele2 działa nieetycznie?
2006-09-14 13:05
Przeczytaj także: 1 mln zł kary dla Tele2
Prezes UKE zarzuca Tele2 udzielanie niejednoznacznych i nieostrych informacji dotyczących sposobu zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz wprowadzanie niezrozumiałych dla zwykłego odbiorcy procedur zawierania tych umów, przez co operator wprowadza w błąd abonentów/użytkowników końcowych doprowadzając ich do składania niezamierzonych oświadczeń woli.Z licznych skarg otrzymywanych przez Prezesa UKE wynika również, iż operator zaniedbuje prawa konsumentów nie tylko do uzyskania pełnej i rzetelnej informacji przy zawieraniu umów na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, utrudnia rozwiązanie umowy oraz wykazuje się niestarannością przy rozpatrywaniu reklamacji i rozliczaniu za zrealizowane usługi.
Tele2 zawiera umowy z konsumentami poprzez akwizytorów i telemarketerów, tj. zawiera umowy poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość. Konsumenci skarżą się na niepełną informację, wprowadzanie w błąd co do charakteru rozmowy (nie są informowani, że rozmowa ma na celu zawarcie umowy), przedstawianiu niepełnych informacji o ofercie (nieinformowanie o pewnych rodzajach opłat, czy niepodawanie nazwy Firmy) a także wyłudzanie danych w celu sformułowania umowy (informowanie, że to tylko ankieta lub dane są potrzebne do przesłania oferty).
W efekcie konsumenci otrzymują faktury do zapłaty za usługi, na świadczenie których nie chcieli zawrzeć umowy. W wyniku rozmowy telefonicznej otrzymują przesyłkę ze specjalnym formularzem na kopercie, który jest zleceniem preselekcji. Konsumenci podpisują dokument przekonani, że potwierdzają tylko odbiór przesyłki. Nie są także informowani o prawie odstąpienia od umowy, ale każdy wypowiadający umowę obciążany jest karą za jej zerwanie w wysokości 100 zł.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
UKE: 500 tys. zł kary dla Tele2
-
Akwizytor a prawa konsumenta w domu
-
Usługa WLR dla Tele2
-
W Dzień Dziadka przypominamy, co czyha na seniorów
-
Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Poznaj swoje prawa
-
Sprzedaż bezpośrednia: boimy się o prawo do reklamacji
-
Sprzedaż bezpośrednia okiem sprzedawcy
-
Sprzedaż bezpośrednia: nie daj się nabrać na sztuczki akwizytorów
-
Poczta Polska operatorem wyznaczonym. Na kolejne 10 lat