-
Sieci handlowe a preferencje konsumenta
Biedronka okazała się sklepem, który Polacy poleciliby swoim znajomym. Jak wynika z badania On Board PR Ecco Network oraz PBS DGA zdobyła ona uznanie niemal 57% badanych. Wyniki tego samego raportu pokazują, że badani, podobnie jak w 2006 roku, uznają jakość produktów za najważniejszą cechę sieci handlowych. Jak wynika z raportu „Wizerunek sieci ...
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
... sprzedawców na potrzeby własne, np. w celach statystycznych, lub żeby poznać preferencje klientów czy też lepiej dopasowywać do ich potrzeb swoją ofertę – ... między sprzedawcą-firmą a jego klientem. Art. 22 Kodeksu Cywilnego mówi, że za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej ...
-
Mały podatnik: preferencje w podatku VAT i PIT
... towary lub wykonane usługi. Z ograniczeniem spotkają się jednak przedsiębiorcy, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób, które nie rozliczających VAT-u, np. konsumenta albo przedsiębiorcy korzystającego ze zwolnienia w VAT. W takim przypadku obowiązek podatkowy będzie bowiem powstawać z dniem otrzymania całości lub części zapłaty, nie ...
-
Preferencje podatkowe dla nowych firm
... towary lub wykonane usługi. Z ograniczeniem spotkają się jednak przedsiębiorcy, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób, które nie rozliczają VAT-u, np. konsumenta albo przedsiębiorcy korzystającego ze zwolnienia. W takim przypadku obowiązek podatkowy będzie bowiem powstawać z dniem otrzymania całości lub części zapłaty, nie później ...
-
Preferencje konsumentów: Polacy otwarci na nowości
... z badania przeprowadzonego przez Ipsos, w którym aż 60 procentów respondentów zadeklarowało chęć zapoznania się z nowinkami. Okazuje się też, że z punktu widzenia konsumenta bardziej interesujące są takie produkty, które mogą być dopasowane do indywidualnych potrzeb. Otwartość na nowości Polacy rzeczywiście nie boją się ...
-
Skuteczny omnichannel marketing? Podążać ścieżkami konsumenta
... kupującym dodatkową wartość bycia odbiorcą komunikacji omnichannel, chętniej wyrażą na to zgodę. Po rejestracji w naszym serwisie, należałoby też spytać o zainteresowania i preferencje. Indywidualne podejście i ewaluacja danych oraz zachowań klienta, pozwoli na całościowe pokazanie marki i oferowanych przez nią produktów. 2. Wybór kanałów Które ...
-
Broker danych - wirtualny cień konsumenta
... one im potrzebne? Nadal niestety głównym źródłem danych o nas jesteśmy my sami oraz nasza nieostrożność w sieci. Z jednej strony zdradzamy nasze preferencje biorąc udział w licznych testach i quizach publikowanych w internecie. Za przykład służyć mogą sondaże preferencji politycznych, w których bezpośrednio deklarujemy chęć zagłosowania na ...
-
Konsumenci wolą marki lokalne?
... „Wyniki wskazują na to, że niezależnie od kraju pochodzenia produktu czy konsumenta, marki mają duże znaczenie i stanowią funkcjonalny i emocjonalny punkt odniesienia w zachowaniach ... satysfakcji emocjonalnej” - dodaje Hofmyer. Preferencje odnośnie marek na świecie Konsumentów zapytano o ich preferencje w stosunku do marek różnorodnych produktów i ...
-
Banki: plus za bankowość elektroniczną, minus za personalizację
... szersze kręgi cyfryzacja w istotny sposób zmienia potrzeby i wymagania konsumentów, a także ich preferencje w zakresie korzystania z oferowanych im produktów i usług finansowych. Okazuje się jednak, ... przez własny bank, jeśli chodzi o opłaty. Warto zauważyć, że przeświadczenie konsumenta o fakcie, że bank nie dotrzymuje obietnic lub nie działa w jego ...
-
Telefonia ruchoma: ceny usług 2008
... aż 30-krotnie od najdroższej w zestawieniu oferty sieci Sami Swoi – 6,10 PLN/MB. Cenowe preferencje konsumentów Realizowane corocznie przez UKE badania opinii publicznej jednoznacznie dowodzą ... powoduje pozorny wzrost ceny usługi, nawet gdy jej realna cena dla konsumenta w walucie krajowej spada. Warto podkreślić, iż UKE nie odnotowało w analizowanym ...
-
Integracja działań BTL online i offline
... konsumenci zapominają o jej wartości. 2. Trzeba dbać o uczestnika konkursu. Konkurs może zawieść konsumenta. Konsument wykonuje pewną akcję, stara się i... nic nie dostaje. Zawiedziony - ... klientów, także cechy demograficzne, psychograficzne dane dotyczące ostatnich zakupów, preferencje co do określonych mediów oraz inne potrzebne danej firmie ...
Tematy: -
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... są one w stanie doścignąć bankowość mobilną? Jak wynika z raportu opracowanego przez KPMG, preferencje konsumentów wyprzedzają obecne funkcjonalności cyfrowe dostępne na rynku ubezpieczeń ... od rodzaju ubezpieczenia, ale również od indywidualnych potrzeb i oczekiwań konsumenta, jego doświadczenia, złożoności produktu czy konieczności szybkiego zakupu. ...
-
Kupno nieruchomości: 20% Polaków rozmyśliło się
... oferowane są one za ceny wciąż trudne do przyjęcia dla przeciętnego konsumenta. Jeszcze dwa lata temu wysokie ceny były częściej akceptowane przez nabywców, ... Nowy Adres S.A. i autorka badań. Informacje o badaniu Raport „Polski Rynek Mieszkaniowy 2009 - Popyt i preferencje nabywców” został opracowany pod koniec 2009r. przez firmę Nowy Adres S.A. przy ...
-
Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
... stosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Mogą one usprawnić niemal każdy aspekt działalności firm, pozwalają szybciej reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, a także wykorzystać nowe kanały dystrybucji i marketingu, przede wszystkim internetu i urządzeń mobilnych. Warto pamiętać, że branża dóbr konsumpcyjnych jest ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... ich potrzebom. Z badania opracowanego przez Mood Media wynika, że preferencje klientów sklepów stacjonarnych w znacznej mierze uzależnione są od oferowanych im doświadczeń zmysłowych ... znalezienie odpowiedzi na następujące pytania: Jak lepiej zrozumieć współczesnego konsumenta? Co wpływa na decyzje konsumentów o wyborze stacjonarnego punku sprzedaży, ...
-
Najpierw lajk, a potem pieniądze. Jak kupuje pokolenie Y?
... sprzedawcy za wszelką cenę starają się poznać jego model zachowań oraz preferencje. Służą temu takie badania jak to, które ostatnio przeprowadziły firmy PAYBACK oraz Bain ... jest jednym z głównych czynników wpływających na zmianę procesu zakupowego. Nowy typ konsumenta jakim jest millennials to osoba będąca non-stop online. Spędza on w Internecie dwa ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... zakupów w sieci się utrzymuje oraz preferencje konsumenta, aby kupować szybko, łatwo i wygodnie, się nie zmieniają. Ponadto z raportu wynika, że powrót do życia po pandemii tego nie zmieni. Wnioski z raportu to również wyraźny sygnał dla biznesów, gdzie należy szukać konsumenta - w e-commerce” - mówi Patrycja Sass-Staniszewska ...
-
Polski e-konsument 2010
... MNiSW pt. "Polski e-konsument - typologia, zachowania". Efektem badań jest "fotografia" konsumenta w sieci oraz jego "koszyka zakupów". Co kupuje e-konsument ... kawę Jacobs i Nescafe (blisko 30%) oraz czekoladę firmy Milka (40,9%) i Wedel (38,6%). Preferencje e-konsumentów wobec marek instytucji finansowych Blisko co czwarty e-konsument najczęściej ...
-
Nowe technologie: nadchodzi zmiana trendów?
... ” mają największy potencjał w zakresie komercyjnego wykorzystania internetu przedmiotów. System, w którym dom jest połączony z samochodem, wykorzystując indywidualne potrzeby i preferencje konsumenta, może np. sygnalizować brak mleka z lodówce w momencie, gdy przejeżdżamy obok ulubionego sklepu. Kolejnym, potencjalnie najbardziej dochodowym (aż 22 ...
-
Kuchnia polska. Jak gotują internauci?
... konkretów na ten temat znajdziemy w opracowanym przez Mindshare Polska raporcie „Nawyki i preferencje związane z gotowaniem”. Z opracowania wynika m.in., że w kuchni inspirujemy się przede ... ważne w dobie działań komunikacyjnych mających dotrzeć do konsumenta w najbardziej odpowiednim dla niego momencie i kontekście – podsumowuje Michał Machnikowski ...
-
Komunikacja z klientem: co jest mile widziane?
... z klientem? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza raport “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta”. Badanie zrealizowane dla SMSAPI przez Agencję Badawczą Biostat wskazuje ścieżki, ... komentuje wyniki badania Jan Zając z firmy Sotrender. - Najciekawsze dla mnie są preferencje klientów dla pozostawienia firmom kontaktu do siebie. Większość nie ...
-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... platformie ma największe szanse na to, aby być znaczącą i przydatną dla konsumenta. Gdzie jeszcze kupujący znajdują przydatny dla nich przekaz reklamowy? Z tego tekstu ... Ad Equity według rynków W przeciwieństwie do wyników z ubiegłego roku, tegoroczne preferencje konsumentów podzieliły się równo między globalne i lokalne platformy medialne. Na 29 ...
-
Składowe powodzenia produktu
... atrybutów może spowodować relatywny wzrost użyteczności tego elementu dla konsumenta. Ponieważ już na poziomie pojedynczego respondenta poznajemy jego preferencje, praktycznie w dowolny sposób możemy analizować preferencje całych segmentów konsumenckich. Możemy także estymować preferencje koncepcji, które de facto nie były prezentowane podczas ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
... że przekaz marki musi dobrze pasować do stylu życia konsumenta, a marka musi być dostępna dla konsumenta w dowolnym miejscu i czasie. W samym centrum tych osobnych ... temat preferencji mieszkańców USA przy korzystaniu z wielu ekranów. Wynika z niego, że preferencje są kształtowane przez dwa kluczowe czynniki: pokolenie, do którego należy dana osoba, a ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, multiscreen, reklama online, Bid Data, reklama telewizyjna -
Czy mobile sprzedaje?
... pomiędzy mobile a desktop jest inny sposób wykorzystania ekranów przez konsumenta i marketerów. W przypadku znakomitej większości briefów celem biznesowym kampanii jest ... przykładów z obszaru mobile należy w najbliższej przyszłości spodziewać się więcej. Preferencje użytkowników mobile Mobile jak każde medium dzieli się na segmenty użytkowników ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... lojalności klientów. Narzędzia budowania relacji Celem CRM jest dostarczanie ludziom tego, czego dokładnie chcą, uwzględniając osobiste preferencje odbiorców. Aby dokładnie zrozumieć potrzeby konsumenta zastosowanie tradycyjnych narzędzi marketingu-mix już nie wystarczy. Trzeba stworzyć między klientem a organizacją skuteczną platformę komunikacji ...
-
Biometria w banku? Konsumenci są gotowi
... konsumenta, a więc np. urządzenie płatnicze (m.in. karta lub smartfon); to kim jest, jak np. unikalne cechy konsumenta (biometria) lub to, co zna, jak np. kod PIN czy hasło. Kiedy respondenci pytani byli o preferencje ... handlowo-usługowych , czy przy zakupach internetowych z domu. W Polsce powyższe preferencje utrzymują się na takim samym poziomie. ...
-
Płatności w e-commerce wczoraj i dziś
... online Powiedzenie „czas to pieniądz” dobrze wpisuje się w oczekiwania dzisiejszego konsumenta. Wolimy bowiem dokonać opłaty za energię w niedzielny, leniwy poranek, ... , powinni zwrócić szczególną uwagę na wprowadzane formy płatności, uwzględniające preferencje internautów. Dziś każdy użytkownik, który robi zakupy przez internet, zwraca szczególną ...
-
Wg Polaków nasz system podatkowy jest skomplikowany, niesprawiedliwy i niezrozumiały
... do wysiłku przy udzieleniu odpowiedzi, zatem być może lepiej odzwierciedla prawdziwe preferencje Polaków, które są za mniej restrykcyjnym systemem podatkowym. – mówi ... , pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się naukowo psychologią konsumenta. Od lat z powodzeniem łączy teorię z praktyką prowadząc badania marketingowe i ...
-
Nowa era innowacji
... , ale też dokładnie dopasowaną do twoich stóp. Od tego czasu twoje preferencje i wymagania są składnikiem bazy danych, tak że możesz zamawiać dowolny ... = 1 (doświadczenie pojedynczego konsumenta w danym czasie). Żadna firma nie jest aż tak wielka pod względem zasięgu i rozmiarów, aby zadowolić doświadczenia pojedynczego konsumenta w danym czasie. ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... "Lojalność.com. Zarządzanie relacjami z klientami w nowej erze marketingu internetowego", IFC PRESS, Kraków 2002 Windham L., Orton K.: "Dusza Nowego Konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów", CeDeWu, Warszawa 2001 Zikmund W.G., d'Amico M.: "Marketing. Creating and Keeping Customers in an e-commerce Worl"d, South - Western College ...
-
Firma to nie konsument, więc nie powoła się na klauzule niedozwolone
... . 40 ustawy o prawach konsumenta). Dla przedsiębiorców nie przewidziano podobnych preferencji ustawowych. Jeżeli polisa firmowa kupiona zdalnie ma okres ochrony przekraczający 6 miesięcy, to przysługuje siedmiodniowy termin wypowiedzenia na mocy art. 812 par. 4 KC. Jak widać, preferencje wynikające ze statusu konsumenta są znaczące. „Warto pamiętać ...
-
Polscy konsumenci i zakupy online
... ankietowanych przez EY deklaruje, że w żaden sposób nie docierają do nich informacje o produktach. Badanie EY pokazuje również preferencje dotyczące komunikacji na poszczególnych „Etapach Życia” konsumenta. Większe gospodarstwa domowe (szczególnie z dziećmi) oraz „młodzież” to grupy najbardziej intensywnie poszukujące informacji online. Warto też ...
-
E-klient - zachowania nabywców
... PRESS, Kraków 2002 4. Mruk H. (red.): "Strategie marketingowe", Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002 5. Windham L., Orton K.: "Dusza nowego konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów", CeDeWu, Warszawa 2001 6. Adamczyk J., dodatek "Poradnik praktyczny" do czasopisma Internet, listopad 2002 7. http://www.imetria ...
-
Trafić z ceną
... miejsca zakupu oraz dostępnych w nim produktów alternatywnych, • dostępności funduszy konsumenta, • świadomości samego istnienia produktu oraz jego dostępności, • autentyczności produktu ... cenowej (zbyt niska, wysoka, zbyt wysoka, dobra cena)? • Jakie są preferencje zakupowe na produkty nasze i konkurencji przy różnych układach cen? • Dokąd „ ...