eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015

Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015

2015-02-03 11:48

Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015

Prognozy cyfrowe Millward Brown na 2015 © SSilver - Fotolia.com

Synchronizacja z drugim ekranem jako źródło większej kontroli w reklamie multiscreen, przełamanie ograniczeń mediów społecznościowych i technologii mobilnych, redukcja zasobów Big Data, ekspansja platform mikrowideo, ewolucja systemów programmatic to tylko niektóre z najbardziej aktualnych trendów, które zdaniem ekspertów Millward Brown zagoszczą w bieżącym roku w świecie mediów tradycyjnych i cyfrowych.

Przeczytaj także: Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2018

Jak czytamy w raporcie, rośnie napięcie między czterema perspektywami w planowaniu komunikacji w kanałach reklamowych. Cały czas pojawiają się nowe technologie, które pozwalają agencjom mediowym na lepsze kontrolowanie momentu i sposobu kontaktu konsumenta z reklamą. Nadal nie ma jednak rozwiązania dla wielu trudności – nie jest jasne, jak scalać mediaplany dla różnych, odrębnych mediów czy też jak redukować złożoność danych i wydobywać z nich to, co znaczące. Agencje kreatywne dysponują obecnie zestawem coraz bardziej ekscytujących tricków i form reklamy, a jednak nadal trudno jest stworzyć spójną, multimedialną opowieść o marce na różnych ekranach dla różnych pokoleń odbiorców.

Marketerzy coraz częściej oddają ster maszynom, a systemy kupowania mediów typu programmatic mogą przyczynić się do skuteczniejszego kierowania przekazów reklamowych do odbiorców na podstawie danych o geolokalizacji i informacji o zachowaniach konsumenckich. Pozostaje jednak wiele pytań i nie jest jasne, czy kampanie typu programmatic mogą wspomóc budowanie opowieści o marce. Czy systemy programmatic i działania mające na celu budowanie marek będą dla siebie nawzajem konkurencją, czy też mogą się wzajemnie uzupełniać i wzmacniać? Należy też zauważyć, że coraz więcej media planerów dąży do powierzenia sterów konsumentowi, co oznacza, że przekaz marki musi dobrze pasować do stylu życia konsumenta, a marka musi być dostępna dla konsumenta w dowolnym miejscu i czasie.

W samym centrum tych osobnych światów znajdują się marketerzy odpowiedzialni za marki, którzy dążą do budowania wyróżnialności swoich marek w długim okresie, starając się odnajdywać stabilny kurs mimo wpływania na wciąż nowe, niepoznane jeszcze wody.

fot. SSilver - Fotolia.com

Prognozy cyfrowe Millward Brown na 2015

Synchronizacja z drugim ekranem jako źródło większej kontroli w reklamie multiscreen, przełamanie ograniczeń mediów społecznościowych i technologii mobilnych, redukcja zasobów Big Data, ekspansja platform mikrowideo to tylko niektóre z najbardziej aktualnych trendów w świecie mediów tradycyjnych i cyfrowych.


WYBRANE TRENDY


1. Synchronizacja z drugim ekranem jako źródło większej kontroli w reklamie multiscreen


Hannah Walley

Nowe technologie synchronizacji z „drugim ekranem” oferują duży potencjał wzmocnienia wydatków na reklamę telewizyjną oraz… na torpedowanie reklam konkurencji! W ubiegłym roku w swoich prognozach firma Millward Brown przewidywała, że meshing (równoległe oglądanie powiązanych ze sobą przekazów na wielu urządzeniach) stanie się początkiem nowej ery reklam typu multiscreen. Od tego czasu istotnie byliśmy świadkami ekspansji reklam w formacie multiscreen, ponieważ marketerzy w coraz większym stopniu wykorzystują wiedzę o tego typu zachowaniach konsumenckich. Na rok 2015 przewidujemy, że zjawisko to pójdzie o krok dalej, tzn. że w mediaplanach coraz częściej będzie pojawiać się kontrolowana synchronizacja emisji reklam na drugim ekranie.

Synchronizacja z drugim ekranem oznacza takie planowanie mediów, aby w ciągu paru chwil od emisji reklamy telewizyjnej na ekranie urządzeń przenośnych pojawiła się reklama o komplementarnym charakterze. Cyfrowe mediaplany oparte na synchronizacji czasowej bazują na technologii „nasłuchu” – pozwala ona ustalić, w którym momencie w eterze pojawia się konkretna reklama telewizyjna. Następnie technologia ta wysyła do serwera reklamowego żądanie zakupu dostępnej przestrzeni reklamowej w szeregu witryn, a w efekcie niedługo po emisji spotu telewizyjnego pojawia się reklama cyfrowa. Na przykład emisja reklamy telewizyjnej samochodu może zostać zsynchronizowana z wyświetlaniem reklamy zawierającej link do rezerwacji jazdy próbnej. W idealnej sytuacji zakup przestrzeni reklamowej w takich odstępach czasowych powinien zwiększyć szanse na równoczesne dotarcie do odbiorców online i off-line. Większość narzędzi do synchronizacji umożliwia wyświetlanie reklam cyfrowych na komputerze stacjonarnym, telefonie komórkowym i tablecie. W ten sposób reklamodawcy są w stanie dotrzeć do odbiorców reklamy telewizyjnej za pośrednictwem drugiego, aktualnie używanego przez nich ekranu.

 

1 2 ... 7

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: