-
Zarobki w Polsce: trendy 2020
... realizacji celów biznesowych. W większości firm potrzeby kompetencyjne spełnione są tylko częściowo. Największa luka dotyczy zdaniem pracodawców obszaru sprzedaży detalicznej, obsługi klienta, edukacji oraz obszarów produkcyjnych. Kompetencje, których firmy poszukują najczęściej, są tożsame z tymi, które na dzisiejszym rynku pracy są najtrudniejsze ...
-
Zmiana pracy w czasie pandemii. Czy jest się czego obawiać?
... analitycy finansowi, analitycy danych, ale w głównej mierze specjaliści Service Desk oraz w obszarze obsługi klienta. Zatrudnienie znajdą przede wszystkim osoby, które znają języki obce, ... się przez wideo rozmowy oraz intranet. Po pełnym szkoleniu on-boardingowym pracownik będzie podejmował samodzielną pracę z domu mając do tego niezbędny sprzęt z ...
-
Dostałeś powiadomienie o naruszeniu danych? Co należy zrobić?
... , powinniśmy niezwłocznie skontaktować się bezpośrednio z organizacją wymienioną w mailu, korzystając z jej oficjalnej strony internetowej lub kont w mediach społecznościowych. Wówczas zespół obsługi klienta danej organizacji będzie w stanie wyjaśnić, czy rzeczywiście doszło do naruszenia, a jeśli tak, to jakie mogą być tego ewentualne konsekwencje ...
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
... ten złożyły się oferty dla specjalistów w zakresie rozwoju oprogramowania (14,5% wszystkich ogłoszeń) oraz administracji IT (7,5%). Trzecie miejsce należało do pracowników obsługi klienta. Kierowano do nich 145 157 ogłoszeń, czyli 15% wszystkich zamieszczonych w serwisie w 2021 roku. W ostatnich trzech raportach Rynek Pracy Specjalistów można ...
-
Agencje zatrudnienia i usługi HR nie odczuły pandemii?
... wyniosła 42 tys. w porównaniu do 36 tys. w roku poprzednim. Średnio jeden pracownik tymczasowy przepracował w 2021 roku 56,8 dnia, podczas gdy w 2020 jedynie 49 ... rzecz sektora usług. Pracodawcy intensywnie szukają specjalistów IT/digital, sprzedaży, marketingu, obsługi klienta czy e-commerce. Dużym zainteresowaniem cieszą się też profile HR-owe. ...
-
Rynek pracy: aż 600 tys. ofert dla specjalistów, kto potrzebny?
... , a także na koniunkturę w handlu. Na trzecim miejscu znaleźli się pracownicy obsługi klienta, do których kierowano 13% ogłoszeń w serwisie. Tuż za nimi ... wzrostu popularności pracy zdalnej warto wziąć pod uwagę, że ostatecznie zrekrutowany pracownik niekoniecznie będzie faktycznie wykonywać obowiązki w tym województwie. Trend ten widoczny jest m.in ...
-
Problemy z rekrutacją pracowników z pożądanymi kwalifikacjami zgłasza 7 na 10 firm
... 10 firm - wynika z raportu ManpowerGroup "Niedobór talentów". Najtrudniejsze do znalezienia umiejętności to te z obszaru IT & analizy danych, logistyki & operacji oraz obsługi klienta. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaka jest obecnie skala niedoboru talentów? Jakich pracowników brakuje najbardziej? Jakie firmy najczęściej borykają się ...
-
Praca w sezonie świątecznym - czego oczekiwać od pracodawcy?
... czasu pracy oraz podstawowych zasad BHP. Intensywny wzrost sprzedaży niesie ze sobą konieczność zatrudnienia dodatkowych osób do wykładania towaru, obsługi klienta czy prac inwentaryzacyjnych. W przypadku sklepów internetowych rośnie zapotrzebowanie na personel konfekcjonujący towar i pakujący zamówienia, jak również na operatorów logistycznych ...
-
Praca w marketingu i PR: satysfakcja plus stres
... stopniu napięcie związane z zadaniami odczuwają pracownicy sztandarowo stresogennych grup, takich jak obsługa klienta i operacji, czy dział sprzedaży. Taki stan rzeczy może wynikać ze ... obawiać? Stworzenie prostej strategii, tekstu reklamowego, usprawnienie pracy analitycznej czy obsługi klienta są już w zasięgu ręki. Każda firma, niezależnie ...
-
4-dniowy tydzień pracy? 65% polskich pracowników jest na tak
... celów. Należy jednak pamiętać, że istnieją obszary, dla których czas pracy oraz dostępność pracowników są kluczowe. To samo dotyczy np. obsługi klienta czy produkcji. Ograniczenie godzin dostępności pracowników może przełożyć się na trudności operacyjne, a w efekcie końcowym na niezadowolenie klientów i straty firmy – dodaje ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2003
... , pracowników recepcji, oraz kierowników różnych działów). Inne firmy poszukiwały najczęściej asystentek i recepcjonistek, oraz kierowników działów administracji i biur obsługi klienta. Do łask pracodawców wrócili informatycy – czekało na nich w grudniu 4% ogłoszeń. Zatrudniały ich zarówno firmy z branży telekomunikacyjno-informatycznej, jak ...
Tematy: -
Rynek pracy specjalistów 2006
... ”. Liczba ofert dla tej grupy zawodowej wzrosła w ciągu roku o 250%. Pracę bez problemu mogły również znaleźć osoby chcące pracować w działach obsługi klienta i call center (prawie 7000 ofert więcej niż w 2005 roku) oraz osoby z wykształceniem technicznym, którym ponad dwukrotnie częściej oferowano pracę w działach ...
-
Rynek pracy specjalistów I-III 2007
... aż o 2321 ofert więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi trzykrotny wzrost. O blisko 75% wzrosło także zainteresowanie pracownikami działów obsługi klienta i call center – liczba ofert dla tej grupy wzrosła z 1816 w I kwartale 2006 roku do 3150 ofert w I kwartale 2007 r. Godna odnotowania jest ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2008
... z rekrutacją miały w II kwartale tego roku działy technologiczne, działy IT – oprogramowanie, działy handlowe, a także produkcji, księgowości i finansowe oraz obsługi klienta, call center. W porównaniu do ubiegłego kwartału 2008 roku, można mówić o niewielkim wzroście zainteresowania kandydatów ofertami z działów finansowych. Największe ujemne ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2008
... zaś z działów IT. W obydwu przypadkach było ich nieco mniej niż w II kwartale. Nieznacznie spadła też liczba ofert pracy w działach księgowości, obsługi klienta i logistyki. Najmniej ofert, oprócz działów tłumaczeń, miały do zaoferowania działy kontroli jakości i działy prawne. Podobnie było w przypadku działów personalnych, gdzie ...
-
Wzrosła liczba ofert pracy w styczniu
... ofert. Firmy dbają o jakość i odmrażają budżety marketingowe Z analizy Pracuj.pl wynika, że w styczniu zdecydowanie najłatwiej było znaleźć pracę w działach handlowych i obsługi klienta. Największy, bo ponad trzykrotny przyrost ofert pracy, w stosunku do stycznia 2009, dotyczył ofert dla osób chcących pracować w działach kontroli jakości ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2010
... połowa (47%) wszystkich propozycji przeznaczona była właśnie dla nich. Na drugim miejscu znalazły się oferty dla osób chcących pracować w działach obsługi klienta i call center, do nich skierowane było ponad 10 tys. ofert, czyli niemal co piąte ogłoszenie zamieszczone w Pracuj.pl. Na wybór ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2010
... mają w czym wybierać Z raportu wynika, że najbardziej poszukiwanymi pracownikami pozostają handlowcy, którym oferowano ponad 26 tys. miejsc pracy i specjaliści ds. obsługi klienta (ponad 12 tys. propozycji), ale warto zauważyć, że na trzeciej pozycji znaleźli się znów specjaliści IT (11,5 tys. ofert), którzy ...
-
Serwisy społecznościowe groźne dla firm
... biznesowych z mediów społecznościowych. 78 proc. respondentów korzysta z tych narzędzi w celu wspomagania badań i analizy konkurencyjności, usprawnienia obsługi klienta, realizacji zadań z zakresu public relations i marketingu oraz bezpośredniego generowania przychodów. Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem społecznościowym wśród ...
-
Egzotyczne oferty pracy
... dni urlopu oraz darmowych przelotów do kraju. W Syrii poszukiwani są specjaliści ds. internetowych systemów płatniczych a w Egipcie eksperci od informatycznej obsługi klienta. W Singapurze może znaleźć pracę wykwalifikowany sprzedawca w drogich butikach, natomiast inżynierowie specjalizujący się w chemii budowlanej mogą zainteresować się 3-letnimi ...
-
Rynek pracy specjalistów 2010
... turystycznego (71%), branży finansowej (71%), a także transportowej 69%) i chemicznej (65%). W 2010 roku najłatwiej było znaleźć pracę w działach handlowych, działach obsługi klienta i call center. Zdecydowanie więcej niż dotychczas szukano specjalistów IT, którzy awansowali do czołówki najbardziej poszukiwanych pracowników. W przypadku działów IT ...
-
Polski rynek pracy specjalistów IT 2010
... specjalistów od marketingu i aż o 28% od płac osób odpowiedzialnych za sprzedaż. Prawdziwa przepaść w poziomie zarobków dzieliła ich z pracownikami magazynu czy obsługi klienta. Tam miesięczne płace były blisko dwukrotnie niższe niż w dziale IT. Kluczowe znaczenie dla wysokości płac miało oczywiście zajmowane stanowisko. Najlepiej ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2011
... działów technologicznych (71%). Warto też zauważyć, że liczba ofert dla osób z wykształceniem technicznym zbliżyła się do liczby propozycji pracy w działach obsługi klienta. Po raz pierwszy w historii badania przeanalizowano także oferty pracy w działach administracji biurowej i działach szkoleniowych. W I kwartale było ich odpowiednio 2643 oraz ...
-
Wynagrodzenia w Disneylandzie
... w hotelach oraz centrum rezerwacji pokoi (11,5 USD). Osoby przygotowujące posiłki w restauracyjnych kuchniach zarabiają od 9,7 do 13,4 USD. Pensje pracowników działu obsługi klienta wynoszą ok. 12 USD. Jedne z najwyższych wynagrodzeń otrzymują osoby zajmujące się rozliczeniami pieniężnymi, które otrzymują 12,5 USD. Już po raz ...
-
Cele i zarządzanie przez cele
... druga strona zrozumiała dokładnie, w czym rzecz. Nie mogą być mgliste oraz niedookreślone. Na przykład sformułowanie “naszym celem jest podniesienie jakości obsługi klienta” należy zastąpić choćby takim zdaniem: “naszym celem jest zmniejszenie czasu udzielania odpowiedzi klientom do 6 godzin od otrzymania zapytania”. Measurable – MIERZALNE ...
-
Płace w działach IT w 2010 roku
... czy o 28% więcej niż osoby zajmujące się sprzedażą w firmie. Prawdziwa przepaść w poziomie wynagrodzeń dzieliła ich w porównaniu do pracowników magazynu czy obsługi klienta. Miesięczne płace były tam blisko dwukrotnie niższe niż w dziale IT. Pracownicy działów IT otrzymywali oprócz podstawowej płacy premie finansowe. Na ...
-
Polscy pracodawcy chcą zatrudniać
... spowolnienia gospodarczego, ale zdecydowało się wstrzymać rekrutację w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń. Najwięcej firm (45%) będzie szukało pracowników do działów handlowych i obsługi klienta (27%). ¼ przedsiębiorców widzi potrzebę zatrudnienia specjalistów IT, a co piąty pracowników produkcji. Do końca roku powinno się też pojawić nieco ofert ...
-
Sektor MSP utrzyma zatrudnienie i podwyższy płace
... 2-3 latach na budowanie pozycji konkurencyjnej na rynku, to są one pośrednio związane z jakością kapitału ludzkiego (jakość produktów, cena, jakość obsługi klienta). Kompetentni i dobrze zmotywowani pracownicy stanowią bezpośredni klucz do sukcesu jedynie dla 2,2 proc. MSP. Co ciekawe, najwięcej firm wskazujących kompetentnych pracowników ...
-
Jak przygotować prezentację?
... losu. Praca własnymi rękami i osobiste czuwanie nad zrealizowaniem wszystkich zamówień pomogły założycielom serwisu już na samym początku zbudować kulturę pracy i obsługi klienta, którą od tamtej pory utrzymuje się w firmie Amazon.com. Joanna Kozioł, * Jim Holtje przewodniczy działowi Public Relations w nowojorskiej firmie notowanej ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2013
... są handlowcy (ponad 38 tys. ofert w analizowanym okresie) oraz specjaliści IT (ponad 20 tys. ofert). Pierwszą trójkę zamykają oferty z działów obsługi klienta i call center (prawie 16,5 tys. ofert). „Nadal bez problemów pracę można znaleźć w sektorze, który zyskuje na gorszej sytuacji w gospodarce, czyli ...
-
Rynek pracy specjalistów 2013
... i specjaliści od sprzedaży – w 2013 roku 4 na 10 ofert skierowanych było właśnie do tych osób. Na drugim miejscu znaleźli się pracownicy obsługi klienta, dla których było blisko 67 tys. ofert, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Nieco większy wzrost (16%) odnotowano w przypadku pracowników ...
-
Bankowość i finanse: wynagrodzenia 2013
... w sektorze bankowym i na rysujący się nowy trend ma wzrost znaczenia technologii i bankowości mobilnej. Będzie ona rzutowała nie tylko na sposób obsługi klienta, ale także na zatrudnienie (od roku 2011 dynamika zatrudnienia w bankowości ogółem systematycznie spada, podczas gdy dynamika zatrudnienia w centralach banków cechuje ...
-
Przetwarzanie w chmurze: korzyści i wyzwania
... 36% wskazań). Analizy rynków wysoko rozwiniętych, a także rynku polskiego wskazują na silny trend zmiany preferencji klientów w obszarze marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, wymagające zmian w stosowanych przez przedsiębiorców rozwiązaniach IT. Nazywany jest on często Digital Consumer Experience i dotyczy szczególnie, ale nie wyłącznie, młodego ...
-
Podatki i ZUS. To one nie dają spać polskim przedsiębiorcom
... przedsiębiorców. Zależy nam na tym, żeby odnosili sukcesy. Wspieramy ich w codziennej pracy już 18 lat – mówi Marek Pietrusiak, dyrektor działu obsługi klienta z home.pl. Zdecydowanie najczęściej wymienianym problemem instytucjonalnym, utrudniającym prowadzenie biznesu, okazała się konieczność płacenia wysokich podatków oraz składek do ZUS-u ...
-
Rynek pracy w III kwartale 2015 r.
... system rekomendacji kandydatów z premią dla polecającego. Kogo najczęściej szukają pracodawcy? Najwięcej ofert pracy w minionym, trzecim kwartale 2015 roku dotyczyło Sprzedaży i Obsługi Klienta – 30% wszystkich ofert pracy koncentrowało się właśnie na tym obszarze. Choć w sprzedaży nadal najłatwiej o pracę, to porównując ilość ofert pracy ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem