-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2014
... powyżej 20 tys. miesięcznie) Polaków samodzielnie inwestuje posiadany kapitał. Polacy o ponadprzeciętnych dochodach najczęściej inwestują samodzielnie w nieruchomości, akcje i firmy czy start-upy. Badanie KPMG potwierdza, że wraz ze wzrostem poziomu dochodów rośnie także odsetek osób korzystających z określonych usług luksusowych. Duża część osób ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: Avon najbardziej rozpoznawalny
... adres mailowy. Realizowane działania przekładają się na rozpoznawalność marek, ale również na wzrost świadomości konsumentów na temat działania firm sprzedaży bezpośredniej - mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Ostatnie badanie pokazało ponadto, że siedmiu na dziesięciu respondentów miało ...
-
Firmy rodzinne: własny biznes lepszy niż sukcesja?
... kontroli i dywidendy po stronie sukcesora. Tam, gdzie sukcesja dokonywana jest świadomie i profesjonalnie, te rozwiązania prawne powinny być rozważane – konkluduje Marek Jarocki. O badaniu: Badanie zostało oparte o dane zebrane między październikiem 2013 a kwietniem 2014 w 34 krajach na 759 uczelniach wyższych. W sumie przeprowadzono ponad 34 ...
-
Normcore, czyli Normalność, Nonszalancja oraz Niezmienność
... Niezmienności i Nonszalancji, które to definiują się przedstawicieli tej grupy. Badanie oparto na wywiadach pogłębionych z młodymi mieszkańcami stolicy, którzy deklarują awersję do eksponowania marek oraz przywiązanie do zwyczajności. Wyniki raportu uzupełniono o badanie ilościowe, któremu poddano 600 internautów w wieku 20-35 lat, reprezentujących ...
-
8 priorytetów dla zarządów firm na 2017 rok
... rosła – szczególnie biorąc pod uwagę wyniki wyborów prezydenckich w USA - mówi dr Marek Rozkrut, Partner i Główny Ekonomista EY. Cyfrowa transformacja Cyfryzacja, nazywana ... nie ma żadnych standardów, którymi mieliby kierować się biegli prowadzący wspólne badanie - dodaje. Wszystkie te zmiany dotyczą jednostek zainteresowania publicznego, które będą ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2018
... niedobory siły roboczej powinna być szybsza automatyzacja i robotyzacja wybranych procesów – zauważa Marek Rozkrut, Partner i Główny Ekonomista EY w Polsce. 42% z ankietowanych ... oraz badania postrzegania przez inwestorów zagranicznych poszczególnych krajów oraz miast. Badanie telefoniczne zostało przeprowadzone przez instytut CSA w styczniu i lutym ...
-
UOKiK bada ceny owoców i warzyw i uczciwość przetwórców
... znacznie później. Zwłoka wynosi nawet do 200 dni – mówi prezes UOKiK Marek Niechciał. Materiał dowodowy wskazuje m.in., że T.B. Fruit wydłuża terminy płatności ... za wykorzystywanie przewagi kontraktowej może wynieść do 3 proc. obrotu przedsiębiorcy. Badanie cen w łańcuchu dostaw UOKiK bada relacje punktów skupu z rolnikami i największymi podmiotami ...
-
Promed zaprasza na pseudobadania - ostrzega UOKiK
... Marek Niechciał, prezes UOKiK. Na podstawie wydruku pracownicy Promedu sugerują, że stan zdrowia konsumenta jest zagrożony. Pomóc może program medyczny Promedu – czyli mata rehabilitacyjna i pobyt w centrum medycznym. Koszt to 5,5 tys. zł. Jedna z osób napisała, że badanie ... że celem zaproszenia nie jest badanie, a sprzedaż. Ponadto na podstawie ...
-
Oto 10 najważniejszych technologii transformacji biznesowej
... , a dodatkowe 28 proc. twierdzi, że ma wpływ na decyzje o zakupie– mówi Marek Gzowski, dyrektor w dziale usług doradczych w zespole doradztwa informatycznego w KPMG w Polsce. ... odpowiedzi od ponad 740 przedstawicieli firm technologicznych w 12 krajach. Badanie pokazuje technologie, które są postrzegane jako posiadające największy potencjał do ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... marketingowej: analiza konkurencji Analiza konkurencji to proces skupiony na zidentyfikowaniu marek, które stanowią potencjalne zagrożenie dla Twojej firmy. Jakie działania warto ... obszary, w których możesz prześcignąć i wyprzedzić ją, by zyskać przewagę. Tak więc badanie konkurencji rynkowej nie tylko pomoże Ci pozostać na szczycie, ale także ...
-
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne: Francja na czele, Polska nieco dalej
... i trudno w tym momencie jednoznacznie prognozować dalszy rozwój wypadków – mówi Marek Rozkrut. Równolegle praca zdalna spowodowała spadek planowanych inwestycji zagranicznych w ... i średnich firm i stworzyć odpowiednie instrumenty wsparcia tego sektora. Metodyka Badanie EY Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2022 składa się z dwóch części. Pierwsza ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... Jednocześnie sprzedaż internetowa nadal odpowiada za ok. 30 proc. sprzedaży naszych marek odzieżowych. E-commerce pozostaje w centrum naszej uwagi, a maksymalizacja sprzedaży w tym kanale ... to zagadnienie rzuca raport „Zwroty i Wymiany E-commerce 2022”. Badanie zrealizowane na początku roku w USA wskazuje, że zwroty na dojrzałych rynkach e-commerce ...
-
Czy Polacy popierają wejście do strefy euro?
... Kurs na Euro”, w ramach której m.in. mierzymy poparcie dla wspólnej waluty – komentuje Marek Tatała. Celem naszej kampanii jest rozpoczęcie intensywnej debaty na temat ... Sotrender dla kampanii KursNaEuro.pl prowadzonej przez Fundację Wolności Gospodarczej. Badanie jest kontynuacją badania dyskusji internetowych na temat wprowadzenia w Polsce waluty ...
-
Robisz zakupy online? Uważaj na chińskie platformy zakupowe
... do produktów unikalnych, niedostępnych na rynku polskim, a także odpowiedników drogich marek w atrakcyjnych cenach. Osoby, które kupują w zagranicznych e-sklepach, aplikacjach, czy ... egzekwowanie przepisów i nadzoru rynku, wymykaniu się procedurom dającym możliwość badanie bezpieczeństwa produktów przez uprawnione do tego organy (w tym w ...
-
Jak kupują Polacy - online, offline, a może hybrydowo?
... do zakupów przez internet i w sklepach stacjonarnych. Jakie nowe oczekiwania wobec marek mają konsumenci, w tym dotyczące zwrotów, dostępności i ekologii. Jak firmy inwestują ... i innowacje są niezbędne, by sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów. O badaniu Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego br. ...
-
Konsumenci wybrali: Amazon, Snapchat i TikTok potrafią robić reklamy
... na ostatnim miejscu pod względem zaufania wśród wszystkich globalnych marek w rankingu. W ramach przeprowadzonego badania firma Kantar zapytała marketerów o plany ... Gonca Bubani. Metodologia: Raport Media Reactions 2025 powstaje w oparciu o następujące elementy: a) Badanie sondażowe z udziałem 21 300 konsumentów w wieku 16–65 lat, przeprowadzone na ...
Tematy: reklama, działania marketingowe, marketing, social media, Amazon, Snapchat, TikTok, Prime Video, YouTube, Instagram, Google, Netflix -
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010
... Plusa (26,3 %), a z Ery korzysta 22,6 %. Takie same tendencje popularności marek występują w dwóch pozostałych grupach. Zarówno druga, jak i trzecia osoba najczęściej korzysta z Orange ( ... telefonicznych (39,8 % ocen 5) i szeroki zakres oferowanych usług (32,4 % ocen 5). Badanie pokazało, że całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie ...
-
Etnografia organizacji: co to takiego?
... pozwala odpowiedzieć etnografia organizacji. Z czasem jednak tempo rozwoju wszystkiego: marek, produktów, firm było tak ogromne, że zaczęto poszukiwać metod ... przed ciągłymi zmianami otoczenia i atakami konkurencji. Etnografia organizacji – jest to badanie 360 stopni – które, skanując organizację, dostarcza jakościowych danych dla każdego z ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
... drony lub pojazdy autonomiczne w 2020 roku (badanie 2019); obecnie 60 proc. respondentów oczekuje, że nastąpi to do 2022 roku (badanie 2020). Asystenci głosowi – 65 proc. klientów ... , że nie jest w stanie dostarczać standardowych produktów do swoich klientów. 28 proc. marek nie było w stanie dostosować się do obecnej sytuacji i woli przeczekać ten ...
-
Zachowania konsumentów: liczy się zdrowie psychiczne i doświadczenia
... przez klientów nowych doświadczeń związanych ze sprzedażą konkretnych marek. Służą temu, między innym: gromadzenie większej liczby danych konsumenckich, cyfrowe badania i testowanie produktów oraz personalizacja usług. Dzieje się tak głównie za sprawą młodszych konsumentów, ale badanie pokazuje, że jest to powszechnie stosowany instrument ...
-
Product placement w grach wideo
... silniej przyciągają uwagę – pochłaniają tej samej widowni średnio 20 godzin w tygodniu1. Badanie Nielsen Entertainment dowodzą, że w godzinach o największej oglądalności telewizja traci z ... gracz doświadcza zmiennych emocji. Percepcja świata gry, a zatem również produktów i ich marek, za każdym razem może być inna. Tymczasem marka umieszczona w ...
-
Marki godne zaufania 2009
... opinią w dbaniu o ochronę środowiska. Marki te zostały wskazane w 10 kategoriach. Tytuły Marek Najbardziej Przyjaznych Środowisku otrzymały: LOT (Linia Lotnicza), Toyota (Samochód), PKO BP (Bank), Orlen ... , Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 23 287 respondentów, w tym 844 Polaków. Badanie realizowano metodą ankiety ...
-
Produkty bankowe wybierane z rozmysłem
... innych stron. Znaczenie marek widać w zapytaniach wprowadzanych podczas wyszukiwania. W 73,1 proc. przypadków zapytań internauci wykorzystują wyłącznie nazwy marek (np. „Deutsche Bank ... czują się na stronach firm, których są klientami. Przeprowadzone badanie wskazuje, że w ciągu ostatnich pięciu lat udział nowych transakcji zawieranych online ...
-
Europejczycy a mobilny Internet
... % w Hiszpanii i 39% w Wielkiej Brytanii. Badanie pokazuje także znaczenie zaufania, zarówno do operatorów, jaki marek próbujących wykorzystać zainteresowanie m-handlem. ... 92% w Wielkiej Brytanii). O klientach — jak, gdzie, kiedy i dlaczego Europejczycy używają mediów mobilnych Badanie Mobile Exposure dostarcza też informacji o tym, jak zmieniają się ...
-
Polacy a samochody hybrydowe
... TNS OBOP. Na początku 2012 r. Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP zrealizował badanie dotyczące świadomości Polaków związanej z samochodami o napędzie hybrydowym. ... oraz Honda mają w ofercie proekologiczne samochody hybrydowe pozytywnie wpływa na wizerunek tych marek.” – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań ...
-
Centra handlowe w Polsce i Europie I poł. 2012
... handlowych. Badanie CBRE Shopping Centre Stock in Europe (Centra handlowe w Europie) analizuje dane na temat istniejących i budowanych w Europe centrów handlowych o powierzchni 10 000 m kw. i większych. Jest to znakomita większość obiektów, w których lokale wynajmują lub chciałyby wynająć sklepy znanych międzynarodowych marek. W pierwszej ...
-
Polacy o podatkach 2014: składanie PIT jak wizyta u dentysty
... bardziej konkretny sposób okazuje się, że najwięcej zwolenników ma… podatek liniowy. W przypadku pytania „Marek zarabia 4000 zł, a Piotr 2000 zł. Ile każdy z nich powinien ... rozciągają się na urzędników – sympatię do nich deklaruje ponad 65 procent badanych. Badanie "Polacy o podatkach 2014" przeprowadzono 24-25 kwietnia 2014 r. na reprezentatywnej ...
-
Ulice handlowe w Warszawie i Krakowie
... Mokotowską, Plac Zbawiciela i Plac Konstytucji, Marszałkowską i Aleje Jerozolimskie. W Krakowie badanie objęło ulicę Floriańską, Rynek Główny, Szewską i Grodzką. CBRE wykazało, że ... zmiany. Pomimo popularności i atrakcyjności Krakowa, w mieście nadal brakuje znanych, międzynarodowych marek, zarówno z branży akcesoriów jak i mody. Wynika to z braku ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 22/2014
... rynku butów do biegania może powiedzieć narzędzie Google Trends, pokazujące zmiany popularności haseł wpisywanych do wyszukiwarki Google. Przeprowadziliśmy małe badanie łącząc nazwy marek sportowych z wyrażeniem "running shoes", czyli buty do biegania. Zdecydowanie najpopularniejszą marką oferującą buty biegowe jest Nike, która największym ...
-
Pokolenie Y zmienia sektor motoryzacyjny
... państw, a z kolei w Japonii wyniósł on jedynie 43 proc.”– mówi Marek Turczyński, Partner w dziale Audytu, Lider Grupy Motoryzacyjnej, Deloitte. Tylko w USA mieszka 80 ... pomiędzy nimi a młodymi mieszkańcami Indii wyniosła aż 81 minut. „Nasze badanie pokazało jak wielki potencjał dla producentów samochodów stanowi pokolenie Y. Jednocześnie ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2014
... & Wakefield raport datuje swoje początki na lata osiemdziesiąte ubiegłego wieku. Najnowsze badanie porównuje stawki czynszowe w 330 lokalizacjach na całym świecie. Tradycyjnie już ... dwóch podrynków. Jej górny odcinek jest tradycyjną lokalizacją dla najbardziej prestiżowych marek, a odnotowywany tam czynsz w stosunku do stawek na jej drugiej części ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... i wygodę w trakcie zakupów. Oczekują szerokich możliwości wyboru: od zróżnicowanych produktów i marek, aż po miejsca, gdzie mogą kupić swoje ulubione produkty. ... . Badanie „Shopper Trends” – coroczne badanie dotyczące zachowań zakupowych konsumentów. Badanie jest realizowane w Polsce oraz innych krajach za pomocą wywiadów on-line. Badanie ...
-
Internauci chętnie płacą za dostęp do contentu premium
... z uwagi na dużą popularność darmowego contentu o tej tematyce (blogosfera, strony marek i sklepów spożywczych z przepisami). Podobnie jest w przypadku treści o tematyce DIY (blogosfera ... , by internauci chcieli się za niego „odwdzięczać”. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane metodą kwestionariuszową na próbie 452 osób - dane deklaratywne ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2015
... także przedsiębiorcy. Dla nas jest to wyjątkowo korzystny okres – mówi Marek Kostykiewicz, właściciel CablePower, firmy oferującej spersonalizowane lampy i inne produkty do wyposażenia ... przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, czyli właściciele mikrofirm. Badanie obejmuje więc unikalny segment mikrobiznesu, który nie jest ...
-
Internauci pytają "gdzie kupić", a firmy milczą
... konkurencyjnymi. To także główne narzędzie mierzenia efektów działań marketingowych lub PR. Badanie marketingowe tego rodzaju skoncentrowane jest na „ja” - czyli na własnej ... z komentarzy tego rodzaju doczekała się odpowiedzi - ze strony użytkowników prywatnych, bądź marek. Tymczasem, jest to doskonała okazja nie tylko do zbudowania eksperckiego ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność