eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż bezpośrednia: Avon najbardziej rozpoznawalny

Sprzedaż bezpośrednia: Avon najbardziej rozpoznawalny

2015-04-09 12:55

Sprzedaż bezpośrednia: Avon najbardziej rozpoznawalny

Liderem rynku Avon © madhourse - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Firmy trudniące się sprzedażą bezpośrednią zyskują coraz większą rozpoznawalność. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) wynika, że liderem spontanicznych skojarzeń konsumenckich nadal pozostaje weteran rynku Avon, który rozpoznawany jest przez 18 procent respondentów. Na drugim miejscu uplasował się Oriflame (10%), a na następnych pozycjach Amway (5%) i Zepter (4%).

Przeczytaj także: Sprzedaż bezpośrednia okiem sprzedawcy

Zarówno wskazania wspomagane (respondentom została odczytana lista firm), jak i pytania nakierowane wskazują, że liderzy rozpoznawalności są niezmienni.

Na pierwszej pozycji plasuje się specjalista od kosmetyków- Avon, z identycznym wynikiem jak w roku ubiegłym (83%). Znacznie zyskali jednak jego konkurenci, którzy starają się deptać liderowi po piętach. Na drugim miejscu znalazła się firma Oriflame, która odnotowała wzrost rozpoznawalności wspomaganej aż o 7%, na trzecim - firma Zepter z czteroprocentowym wzrostem w stosunku do 2014 roku. Poza podium znalazł się Amway, którego wyniki podskoczyły o 5% wobec wskazań ubiegłorocznych. Znaczny wzrost rozpoznawalności odnotowały również Vorwerk (Thermomix) i Flavon (po 6%). Co ciekawe, zmniejszył się odsetek osób nie znających żadnej ze wskazanych marek, dając wynik 7,9% co stanowi spadek o 4% wobec ubiegłorocznych danych.
Czołówka liderów rozpoznawalności wśród konsumentów to duże, międzynarodowe firmy sprzedaży bezpośredniej działające od lat również w Polsce. Avon i Oriflame mają jedne z największych sieci konsultantek, prowadzą liczne kampanie reklamowe, są coraz bliżej klienta jak chociażby poprzez otwarcie w Warszawie pierwszego na świecie salonu Avon, czy uruchomienie, również w stolicy, interaktywnej wiaty przystankowej z ekranem dotykowym, umożliwiającym zapoznanie się z katalogiem kosmetyków Oriflame, skomponowanie własnego zestawu produktów, zrobienie zdjęcia i przesłanie go na wskazany adres mailowy. Realizowane działania przekładają się na rozpoznawalność marek, ale również na wzrost świadomości konsumentów na temat działania firm sprzedaży bezpośredniej - mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

fot. mat. prasowe

Znajomość systemu sprzedaży bezpośredniej

Ze sprzedażą bezpośrednią do czynienia miało niemal 3/4 polskich konsumentów.


Ostatnie badanie pokazało ponadto, że siedmiu na dziesięciu respondentów miało styczność ze sprzedażą bezpośrednią, ale tylko połowa osób z tej grupy to aktualni klienci tego systemu dystrybucji. W większości są to kobiety.

Metryka badań
Czas realizacji badania: luty-marzec 2015. Miejsce realizacji: badanie ogólnopolskie. Metoda: telefoniczne, standaryzowane wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo CATI (Computer Assisted Telephone Interview). Próba: losowa, liczebnie reprezentatywna dla ogółu mieszkańców polski z zachowaniem reprezentacji liczbowej zaludnienia (dane wg GUS). Próba odzwierciedla liczebny rozkład wg płci oraz zachowuje proporcje w rozkładzie wieku do populacji generalnej mieszkańców. Jednostka badania: mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miejskich, którzy w dniu badania ukończyli min. 14 rok życia i są zdolni do samodzielnych decyzji zakupowych. Wielkość próby: N=1198; Jednostka badawcza: Instytut Homo Homini

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: