Sprzedaż bezpośrednia 4 proc. w górę
2015-04-29 10:40
Prym wiodą kosmetyki © iconogenic - Fotolia.com
Przeczytaj także: Sprzedaż bezpośrednia - wygoda, promocje i upominki
2014 rok bez wątpienia dobrze zapisze się w historii polskiego sektora sprzedaży bezpośredniej. Tegoroczny, 4-procentowy wzrost był już kolejnym. Z analizy przeprowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że już od kilku lat zdecydowany prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą kosmetyki (67%), chociaż trzeba przyznać, że ich sprzedaż z roku na rok jest coraz mniejsza. Kolejne pozycje przypadły: suplementom diety (10%), AGD (8%), odzieży i akcesoriom (6%), usługom (5%). Chemia gospodarcza – jako nowa kategoria produktowa – w ubiegłym roku odnotowała jednoprocentowy udział w rynku. Spośród dziewięciu tegorocznych kategorii produktowych aż w pięciu przypadkach mogliśmy mówić o wzrostach.fot. mat. prasowe
Kategorie produktów: porównanie 2013 i 2014
W 2014 roku z przedsiębiorstwami sprzedaży bezpośredniej współpracowało 910 tys. osób. To o 10 tys. sprzedawców więcej niż rok wcześniej. Wraz ze wzrostem rynku sprzedaży bezpośredniej i liczby sprzedawców rośnie zapotrzebowanie na usługi w sektorze.
Dane statystyczne potwierdzają, że ożywienie gospodarcze widoczne jest w wielu sektorach polskiej gospodarki, w tym także w branży sprzedaży bezpośredniej. To bardzo pozytywny sygnał, że pomimo zawirowań politycznych wokół Polski i stagnacji w strefie euro, w minionym roku wzrósł optymizm Polaków, co przełożyło się na wzrost konsumpcji. Sprzedaż bezpośrednia jest z każdym rokiem coraz bardziej standaryzowana, a PSSB konsekwentnie walczy z nieuczciwymi firmami sektora. Dzięki temu firmy członkowskie Stowarzyszenia zyskują coraz większe grono zarówno klientów, jak i zainteresowanych współpracą mikroprzedsiębiorców. Szczerze liczę, że bieżący rok będzie równie pomyślny dla naszej branży zarówno pod względem obrotów, jak i rosnącej liczby osób zainteresowanych współpracą z przedsiębiorstwami sektora - mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
-
Sprzedaż bezpośrednia: portret sprzedawcy
-
Sprzedaż bezpośrednia: Lama Gold i MedForLife pod lupą UOKiK
-
Sprzedaż bezpośrednia w UE ograniczana?
-
Sprzedaż bezpośrednia niedoceniana
-
W Dzień Dziadka przypominamy, co czyha na seniorów
-
Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Poznaj swoje prawa
-
Sprzedaż bezpośrednia: boimy się o prawo do reklamacji
-
Sprzedaż bezpośrednia okiem sprzedawcy
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)