eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internauci chętnie płacą za dostęp do contentu premium

Internauci chętnie płacą za dostęp do contentu premium

2015-09-19 00:44

Internauci chętnie płacą za dostęp do contentu premium

Internauci chętnie płacą za dostęp do contentu premium © iko - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Podobno za jakiś czas wszystkie treści w Internecie będą płatne. Już teraz dostęp do wielu z nich wymaga jakiejś formy odwdzięczenia się ze strony internautów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez IRCenter oraz LeadR, za dostęp do contentu premium jest skłonnych zapłacić – najczęściej poprzez podanie adresu e-mail – aż 73% użytkowników sieci. Uiszczenie opłaty pieniężnej oraz udostępnienie informacji w mediach społecznościowych cieszą się prawie identycznym powodzeniem (20% vs 21%).

Przeczytaj także: Branża telekomunikacyjna oczami internautów

Jak pokazują wyniki badania, powszechny content coraz częściej jest dla internautów niewystarczający i dlatego poszukują oni ekskluzywnych treści, przy czym aż 73% użytkowników sieci jest skłonnych się za nie zrewanżować – głównie poprzez podanie adresu e-mail. Ta zależność to świetna informacja dla klientów korzystających z usług firm e-mail marketingowych.
Możliwość otrzymania w sieci atrakcyjnej treści, do której nie wszyscy mają dostęp, to kusząca perspektywa. Być pierwszym w czasach, w których większość informacji jest na wyciągnięcie ręki, wiedzieć więcej od innych – to wystarczające powody do płacenia za content – tłumaczy Paweł Lesiak, Head of Email Marketing w LeadR. – Oszczędność każe nam dążyć do zdobycia dóbr jak najniższym kosztem. Adres e-mail nie jest wygórowaną ceną za dostęp do wartościowej treści, dlatego internauci chętnie się nim dzielą. To świetna informacja i zarazem wskazówka dla klientów korzystających z usług firm takich jak LeadR, zajmujących się e-mail marketingiem, lead generation i monetyzacją baz danych. Treści powinny być odpowiednio stargetowane, a co za tym idzie, dostępne dla wybranych. Dlatego też wkraczamy z naszą ofertą w obszar marketingu w czasie rzeczywistym. Dzięki temu content będzie dostarczany do odpowiedniego odbiorcy w adekwatnej sytuacji i czasie.

Internauci najchętniej rewanżują się za tekst i materiały wideo, a najrzadziej za materiały typu audio. Miejsce interakcji z płatnym contentem to przede wszystkim laptop oraz komputer stacjonarny. Urządzenia mobilne (smartfone, tablet) są znacznie mniej popularne. Wskazuje to na duże znaczenie dostosowania contentu do urządzenia, na którym dochodzi do interakcji z użytkownikiem. Content powinien być czytelny i łatwo dostępny.

fot. mat. prasowe

Forma odwzajemniania się za content premium

Najpowszechniejszą formą odwzajemniania się za content premium jest pozostawienie swojego adresu e-mail


Największą popularnością wśród internautów, którzy zdecydowali się „zrewanżować” za content, cieszą się treści od marek, a także artykuły (zarówno z serwisów tematycznych, jak i portali informacyjnych).

Pod względem tematyki, chętnie dajemy coś od siebie za materiały edukacyjne – ta kategoria wyróżniła się na tle pozostałych. Niski poziom wyników contentu kulinarnego (24%) nie zaskakuje z uwagi na dużą popularność darmowego contentu o tej tematyce (blogosfera, strony marek i sklepów spożywczych z przepisami). Podobnie jest w przypadku treści o tematyce DIY (blogosfera, portale internetowe, YouTube).

fot. mat. prasowe

Za jaki rodzaj treści odwdzięczają się internauci?

Internauci najchętniej odwdzięczają się za treści od marek, a także artykuły informacyjne


Za jakie treści jesteśmy skłonni się odwdzięczyć?


Przede wszystkim elitarność contentu (treść tylko dla subskrybentów), specjalizacja (treści pochodzące od specjalistów tematu lub autorytetów), a także atrakcyjna forma przekazu sprawiają, że czytelnicy są gotowi na poniesienie kosztów (w różnej formie). W przypadku chęci podzielenia się informacją ze znajomymi (udostępnienie contentu) kluczową rolę odgrywa specjalizacja treści oraz atrakcyjna forma. Z kolei cechy takie jak pochodzenie od popularnych autorów oraz interaktywność przekazu rzadko kiedy są elementami, które wyróżniają content na tyle, by internauci chcieli się za niego „odwdzięczać”.

Informacje o badaniu


Badanie zostało zrealizowane metodą kwestionariuszową na próbie 452 osób - dane deklaratywne zebrano od osób zapisanych do baz mailingowych LeadR, tj. takich, które w ciągu ostatniego miesiąca podały swój adres email, udostępniło treść w mediach społecznościowych lub zapłaciło za dostęp do contentu. Celem badania było wykazanie, w jaki sposób internauci odwdzięczają się za content premium, jakie warunki powinna spełniać treść, by internauci chcieli uzyskać do niej dostęp oraz jaka tematyka contentu premium jest dla nich najbardziej atrakcyjna.


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: