eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Branża telekomunikacyjna oczami internautów

Branża telekomunikacyjna oczami internautów

2014-05-24 00:32

Branża telekomunikacyjna oczami internautów

Smartfonizacja © Syda Productions - Fotolia.com

Szukając sposobów dotarcia do klienta, branża telekomunikacyjna powinna postawić m.in. na reklamę internetową, która ciągle budzi zainteresowanie wśród konsumentów - respondenci badania LeadR i IRCenter, pytani o to, gdzie poszukiwaliby informacji na temat operatorów telekomunikacyjnych, w 65 procentach przypadków wskazywali na strony internetowe.

Przeczytaj także: Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych

Internet, jako platforma zintegrowanej komunikacji marketingowej

Internet daje szerokie spektrum możliwości prowadzenia komunikacji marketingowej. W zależności od celu, należy uwzględnić zakres działań dla jego realizacji, a co za tym idzie dokonać wyboru kanału dotarciu. Kampania banerowa (display), reklama w wyszukiwarkach SEM, działania w kanale mailingowym czy też social media - każdy z tych kanałów warunkuje osiągnięcie innych celów.

Według badania LeadR i IRCenter ,,Zadowolenie z jakości usług telekomunikacyjnych” reklama w kanale internetowym wciąż budzi zainteresowanie konsumentów. Respondenci zapytani o to, gdzie szukaliby informacji na temat operatorów telekomunikacyjnych wskazują przede wszystkim ich strony internetowe (65%). Internetowe źródła informacji okazują się ważniejsze nawet od wizyty w salonie. 40% badanych uważa, że najatrakcyjniejszą formą reklamy jest ta zamieszczona w Internecie, kolejno 36% reklama w telewizji, natomiast na trzecim miejscu plasuje się reklama e-mailowa, wybrana przez 26% badanych.

Mailingi są skuteczną formą reklamy, ponieważ pozwalają trafić do świadomej grupy odbiorców. Mimo natłoku wiadomości przesyłanych przez niektóre serwisy pocztowe, badani internauci w większości chcą otrzymywać oferty operatorów telekomunikacyjnych na maila (52%). Co ciekawe ponad połowa respondentów świadomie otworzyła wiadomość z ofertą telekomunikacyjną w ostatnim czasie. Interesujące są też powody otwarcia takiego maila. Prawie 1/3 respondentów opowiedziała się za marką, która była nadawcą. Większość natomiast akurat była zainteresowana ofertą, a na kolejnym miejscu pojawiła się odpowiedź dotycząca ciekawego tytułu maila. Zatem nadawca, który informuje o marce jest najbardziej doceniany. A co jeśli nie mamy do czynienia z globalną marką znaną większości użytkownikom? W takim przypadku niezwykle istotny jest tytuł maila, który nie tyko powinien przykuć uwagę, ale jednocześnie poinformować użytkownika o ofercie. Odpowiednio dobrany tytuł pozwoli zainteresować odbiorców, dzięki czemu wskaźnik OTR będzie adekwatny kolejno do CTR, a następnie do właściwej już konwersji.

Należy pamiętać, że niezwykle ważnym czynnikiem determinującym pomyślność danej kampanii jest właściwie dobrana grupa docelowa. To pozwala wyeliminować z komunikacji osoby, które nie są potencjalnie zainteresowane ofertą. Istotnym elementem działań marketingowych w Internecie jest także mierzalność wyników. Dzięki temu można na bieżąco analizować działania i natychmiast reagować tak, aby dana kampania przyniosła jak najlepsze skutki i osiągnęła założone cele.

fot. Syda Productions - Fotolia.com

Smartfonizacja

Według badań TNS Polska ze stycznia 2014 roku aktualnie już 44% Polaków posiada smartfona. Należy mieć na uwadze, że wynik jest zróżnicowany względem wieku -prawie ¾ młodszych użytkowników posiada telefon tego typu.


Smartfonizacja

Według badań TNS Polska ze stycznia 2014 roku aktualnie już 44% Polaków posiada smartfona. Należy mieć na uwadze, że wynik jest zróżnicowany względem wieku -prawie ¾ młodszych użytkowników posiada telefon tego typu. Pod względem popularności operatorów sieci komórkowych wg badań firmy LeadR przoduje Orange, kolejno Play, Plus i T-mobile. Użytkownicy ci najbardziej zadowoleni są z usług sieci Play, wynika to zarówno z jakości usług, jak i cen. Natomiast najgorzej oceniamy dostawcą usług telefonii komórkowej okazał się Plus GSM, wybierany głównie z przyzwyczajenia.

Nasycenie rynku jest więc ogromne; abonenci oczekują przede wszystkim obniżenia kosztów i konstruowania ofert w taki sposób, aby kompleksowo odpowiadały ich potrzebom. Operatorzy prześcigają się w prezentacji możliwie najbardziej unikalnych i zaawansowanych rozwiązań, usług niestandardowych i spełnieniu przyszłych oczekiwań użytkowników. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ odbiorca nie chce ponosić wydatków inwestycyjnych. Przy tego typu rywalizacji największe szanse na wygraną mają podmioty zapewniające klientowi kompleksową usługę, która w dodatku jest niedroga, niezwykle elastyczna i przede wszystkim lepsza od tej oferowanej przez konkurencję. Popularnością cieszą się modele łączone, hybrydowe opierających się na integracji usług.

 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Dobry sposób na zbieranie informacji

    Kertoip / 2014-06-16 13:33:12

    Staram się być na bieżąco ze wszystkimi informacjami z branży telekomunikacyjnym. Dobrym pomysłem jest obserwowanie aktywnych stron i blogów, a także korzystanie z newslettera. Ostatnio Netia wystartowała z takim projektem - piszą ciekawie i nie zaśmiecają skrzynki. Zapisać można się tutaj: http://biznes.netia.pl/biznesnews_msp odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: