eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Branża telekomunikacyjna oczami internautów

Branża telekomunikacyjna oczami internautów

2014-05-24 00:32

Przeczytaj także: Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych


Z których polskich dostawców użytkownicy korzystają najczęściej? Jak wynika z badania LeadR, najczęstszym dostawcą płatnej telewizji wśród przebadanej grupy jest Cyfrowy Polsat, kolejno NC+ oraz UPC. Wybór danego operatora determinuje przede wszystkich cena (41%), dostępność kanałów (32%) i usług w danym miejscu (31%). Za przyzwyczajeniem, determinującym wybór usług danego operatora, opowiada się ¼ badanych. Dla mniej niż 20% użytkowników ważna jest przede wszystkim techniczna jakość usługi, dobra obsługa klienta czy też pozytywne opinie innych osób. Należy jednak zauważyć, że użytkownik jest coraz bardziej wymagający i świadomy, tendencyjnie dąży do komfortu i pełnej satysfakcji z wybranych usług.

Chcąc zagarnąć jak największą część tortu telekomunikacyjnego wydaje się niezbędnym zapewnienie każdemu konsumentowi nie tylko najlepszej oferty, ale i najlepszego zaplecza technicznego oraz wsparcia klienckiego, które będą kształtowały przywiązania i zaufanie do danej marki. Sytuacja podobnie się przedstawia w przypadku mechanizmów dostępnych w Internecie m.in. VOD, które oferuje zarówno płatne jak i bezpłatne treści wideo. Widoczny dynamiczny rozwój w zakresie produkcji programów telewizyjnych, jak rosnąca liczba dróg emisji programów. Nowoczesna telewizja musi zapewnić użytkownikowi mnogość i różnorodność oferty. Klient płacąc za usługi będzie oczekiwał zgodności z jego potrzebami i preferencjami.

Telekomunikacja dla firm

Obecnie większość działań w firmach opiera się na systemie komunikacji zunifikowanej, gdzie fizyczne miejsce pracy w wielu sytuacjach przestaje mieć znaczenie. Wysoka jakość komunikacji wideo umożliwia przeprowadzenie zarówno szkoleń, pracy grupowej jak i spotkań z klientami w czasie rzeczywistym na odległość. To również bezpośredni kontakt na żywo, gdzie odległość od rozmówcy nie jest zupełnie odczuwalna. Dostępność i różnorodność systemów informatycznych ułatwia wykonywanie pracy m.in. ,,deskless workers” , pracownikom mobilnym, którzy spędzają niewielką część dnia przy komputerze, ale potrzebują stale komunikować się ze współpracownikami. Coraz to nowsze rozwiązania mają podnieść wydajność pracy, zredukować koszty i zaoszczędzić czas. Firmy oczekują gotowych zestawów narzędzi, które umożliwią jak najlepszą i zarazem najtańszą komunikację międzyludzką. Dla usługodawcy niezwykle ważne jest zrozumienie potrzeb rynku i dotarcie z ofertą do właściwej grupy docelowej.

Analitycy Frost & Sullivan (raport „UCC Market Predictions for 2013 and Beyond") prognozują migrację firm do zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych od jednego dostawcy oraz rozwój technologii wirtualizacji, które sprawiają, że cała infrastruktura informatyczna staje się coraz prostsza, bardziej wydajna i zautomatyzowana. Wszystko po to, aby ograniczyć niepotrzebne wydatki, czyli obniżyć nakłady inwestycyjne i zredukować koszty operacyjne, komunikować się i reagować błyskawicznie oraz odpowiednio realizować procesy biznesowe. Firmy nie chcą zmagać się z pojedynczymi narzędziami, oczekują zintegrowanych usług i kompleksowej obsługi.

Wg raportu z badania klientów instytucjonalnych ,,Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce w 2013 roku” (badanie przeprowadzone na zlecenie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez konsorcjum firm PBS oraz Centrum Badań Marketingowych INDICATOR) wraz ze wzrostem wielkości firmy w Polsce wyraźnie rośnie znaczenie wewnętrznej komunikacji pracowników. Małe i średnie firmy nie podchodzą jeszcze strategicznie do wyboru i zakupu rozwiązań telekomunikacyjnych, zachowując się podobnie jak klienci indywidualni.

Tutaj kolejny raz pojawia się kwestia właściwie dobranej grupy docelowej. Konstruowanie ofert powinno być adekwatne do odbiorcy danego produktu. Coraz to nowsze rozwiązania pro klienckie, poznanie jego potrzeb i koncentracja na długofalowej współpracy budują zadowolenie z usług. Na uwadze warto mieć fakt, że zaspokojenie i satysfakcja użytkownika nie wymaga olbrzymich nakładów finansowych. Ważne jest innowacyjne podejście, odpowiedni poziom znajomości rynku, jak i własnego zaplecza, świadomość konsekwencji podejmowanych inicjatyw, a przede wszystkim pomysł na rozwiązanie.

Beata Magdziarz, Account and Affiliate Manager

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Dobry sposób na zbieranie informacji

    Kertoip / 2014-06-16 13:33:12

    Staram się być na bieżąco ze wszystkimi informacjami z branży telekomunikacyjnym. Dobrym pomysłem jest obserwowanie aktywnych stron i blogów, a także korzystanie z newslettera. Ostatnio Netia wystartowała z takim projektem - piszą ciekawie i nie zaśmiecają skrzynki. Zapisać można się tutaj: http://biznes.netia.pl/biznesnews_msp odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: