eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Branża telekomunikacyjna oczami internautów

Branża telekomunikacyjna oczami internautów

2014-05-24 00:32

Przeczytaj także: Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych


Wciąż duży odsetek użytkowników korzysta z Internetu stacjonarnego - wg badania LeadR aż 79%, natomiast za Internetem mobilnym opowiedziało się 49%. Najpopularniejszym dostawcom Internetu stacjonarnego wśród przebadanych okazuje się Orange, kolejno UPC , Netia i Vectra. Mimo, że Orange jest najpopularniejszym dostawcą, to został najsłabiej oceniony. Respondenci wybierają go głównie z powodu posiadania już innych usług operatora. Najlepszymi opiniami wśród respondentów cieszy się UPC, kolejno Vectra, Netia oraz Multimedia. Głównym czynnikiem determinujących wybór danego operatora jest dostępność usług w danej lokalizacji, następnie cena i prędkość Internetu.

Wśród dostawców Internetu mobilnego największą popularnością wśród badanych cieszy się przede wszystkim Play, kolejno T-Mobile i Orange. Warto w tym miejscu wspomnieć również o raporcie UKE ,,Analiza cen usług dostępu do stacjonarnego Internetu w Polsce” z marca 2014. Można się w nim przyjrzeć średnim kosztom tej usługi u danych operatorów. Co należy mocno podkreślić, urządzenia mobilne z roku na roku zyskują na popularności. Można przypuszczać, że upodobanie użytkowników do Internetu mobilnego również wzrośnie. Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze pomiędzy Internetem stacjonarnym, a mobilnym wydaje się być komfort korzystania. Składa się na niego wiele czynników takich jak dostępność lokalizacyjna czy prędkość łącza.

Przy dużej migracji użytkowników między operatorami niezwykle istotnym jest dbałość o obecnego klienta i jego utrzymanie. Cenione są te rozwiązania, które dają użytkownikowi najwięcej możliwości przy jednej złożonej ofercie. Wydaje się, że coraz większą popularnością cieszą się urządzenia typu wearables, czyli takie, które wyposażone są w zaawansowane technologie i można je założyć czy to w postaci akcesoriów czy odzieży. Pozwalają one monitorować np. funkcje życiowe jak tętno, przebytą odległość, liczbę spalanych kalorii, służą również jako miernik snu. Takich funkcji jest coraz więcej, często mają one charakter typowo rozrywkowy, czego przykładem są paski z elektroniką, które można umieścić w ubraniu i zagrać na perkusji lub podłączyć do smartfona i zastosować do przewijania slajdów w prezentacji.

Użytkownik szuka rozwiązań zintegrowanych, a kolejnym urządzeniem, którego popularność systematycznie rośnie, są słuchawki The Dash, bezprzewodowo łączące się ze smatfonem. W pamięci wewnętrznej mieszczą one ok. 1000 piosenek; posiadają funkcje fitness, która pozwala uzyskać informację o pokonanym dystansie, spalonych kaloriach, temperaturze ciała, wysokości tętna i są wodoodporne do głębokości 1 m. To wszystko w jednym niewielkim urządzeniu.

Inteligentne akcesoria to już element codzienności. Warto zwrócić uwagę na istotę zapotrzebowania użytkowników na takie urządzenia. Można zauważyć, że coraz więcej osób korzysta z więcej niż jednego urządzenia mobilnego jednocześnie, co wpisuje się w termin second screen. Konsument kiedy ogląda np. z telewizję, jednocześnie bawi się swoim smartfonem czy tabletem – drugim ekranem. Pojawia się coraz więcej aplikacji, kompatybilnych pomiędzy telewizorem a np. smartfonem, które ułatwiają i uprzyjemniają korzystanie z owych urządzeń.

Popularność płatnej telewizji rośnie

Prawie ćwierć wieku temu w Polsce pojawiła się pierwsza niepubliczna stacja kablowa. Natomiast pod koniec 2012 roku, wg danych firmy badawczej PMR, w Polsce było już około 12 mln abonentów płatnej telewizji. Według raportu Deloitte ,,TMT Predictions 2014” wbrew ubiegłorocznym oczekiwaniom wzrośnie liczba użytkowników korzystających z płatnej telewizji. Przewiduje się, że do końca roku 2014 nawet 50 mln gospodarstw domowych na świecie może korzystać z 2 lub więcej abonamentów płatnej telewizji.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Dobry sposób na zbieranie informacji

    Kertoip / 2014-06-16 13:33:12

    Staram się być na bieżąco ze wszystkimi informacjami z branży telekomunikacyjnym. Dobrym pomysłem jest obserwowanie aktywnych stron i blogów, a także korzystanie z newslettera. Ostatnio Netia wystartowała z takim projektem - piszą ciekawie i nie zaśmiecają skrzynki. Zapisać można się tutaj: http://biznes.netia.pl/biznesnews_msp odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: