eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

2011-01-01 00:13

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

Posiadane linie telefoniczne (w %, n=1600) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2010 roku. Klienci indywidualni" przeprowadzonego przez PBS DGA Sp. z o.o. orac CBM INDICATOR sp. z o.o. Głównym celem badania było poznanie opinii Polaków w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena preferencji konsumentów.

Przeczytaj także: Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008

fot. mat. prasowe

Posiadane linie telefoniczne (w %, n=1600)

Posiadane linie telefoniczne (w %, n=1600)

Podobnie jak w 2009 roku, wyniki badania wskazują na wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych (94,4 %). Zauważyć można jednak wypieranie telefonu stacjonarnego przez telefon komórkowy.

32,6 % badanych posiada zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy. Nieco ponad połowa badanych użytkuje tylko aparat komórkowy. Co dziesiąta osoba posiada sam telefon stacjonarny. Tylko 5,6 % badanych nie posiada żadnego aparatu telefonicznego.

Rynek telefonii stacjonarnej

W 2010 roku 43,1 % Polaków deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego w gospodarstwie domowym.

fot. mat. prasowe

Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, n=1600)

Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, n=1600)

Jak czytamy w raporcie, najwyższe wskazania znajomości spontanicznej spośród operatorów telefonii stacjonarnej zanotowała Telekomunikacja Polska (94,2 %). Drugim, dobrze znanym operatorem jest Netia, wymieniana przez ponad połowę badanych (53,1 %). Kolejnym rozpoznawanym dostawcą jest Telefonia Dialog, wymieniana również przez prawie jedną czwartą badanych (24,2 %).

Pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje Telekomunikacja Polska, która jest podstawowym operatorem dla 67,9 % respondentów posiadających telefon stacjonarny. Udział pozostałych operatorów nie przekracza w indywidualnych przypadkach 13 %.

Najbardziej rozpoznawalne są plany taryfowe Telekomunikacji Polskiej – ich nazwy potrafiło podać 46,2 % badanych. Spośród taryf TP S.A. najbardziej znany okazał się „plan domowy tp 60” (28,5 % wskazań). Plany taryfowe Netii rozpoznało 7,8 % respondentów, których bardziej znany jest „Lepszy Telefon 50” (4,2 % wskazań). Najmniej rozpoznawalne są plany taryfowe Telefonii Dialog – rozpoznaje je 2,8 % respondentów. Ponad jedna dziesiąta (11,3 %) była skłonna wymienić plany taryfowe innych operatorów. Natomiast jedna trzecia (31,8 %) nie potrafiła rozpoznać wymienionych w pytaniu nazw planów taryfowych.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość wykonywania rozmów lokalnych (w %, n=614)

Częstotliwość wykonywania rozmów lokalnych (w %, n=614)

Telefon stacjonarny jest przede wszystkim ważnym narzędziem kontaktu w rozmowach lokalnych. Częstotliwość korzystania z telefonu stacjonarnego w rozmowach lokalnych jest wysoka, ponieważ 40,3 % badanych korzysta z niego codziennie, a blisko połowa badanych (48,1 %) kilka razy w tygodniu (suma wskazań „3-5 razy w tygodniu” i „1-2 razy w tygodniu”).

Jeżeli chodzi natomiast o połączenia międzystrefowe przez telefon stacjonarny, to badanie pokazuje, że korzysta się z nich znacznie rzadziej niż z połączeń lokalnych. Wykonuje się je najczęściej jeden do trzech razy w miesiącu (23,6 % badanych) oraz jeden lub dwa razy w tygodniu (17,5 %). Połączeń codziennych lub 3-5 razy w tygodniu dokonuje 18,1 % badanych.

fot. mat. prasowe

Cele korzystania z telefonu stacjonarnego (w %, n=614)

Cele korzystania z telefonu stacjonarnego (w %, n=614)

Połączenia międzynarodowe przez telefon stacjonarny wykonywane są sporadycznie. Rzadziej niż raz na pół roku korzysta z tego typu połączeń 32,5 % respondentów, a 16,3 % z nich w ogóle nie wykonuje tego typu połączeń.

Jak czytamy w raporcie, zdecydowana większość osób (88,9 %) używa telefonu stacjonarnego tylko w prywatnych celach. Z kolei 9,9 % badanych używa telefonu stacjonarnego zarówno do rozmów prywatnych, jak i służbowych.

 

1 2 ... 5

następna

Jaki był rynek pracy w 2010?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: