eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

2011-01-01 00:13

Przeczytaj także: Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008


fot. mat. prasowe

Zadowolenie z usług operatora telefonii stacjonarnej (średnie na skali od 1 do 5, n=614)

Zadowolenie z usług operatora telefonii stacjonarnej (średnie na skali od 1 do 5, n=614)

Wyniki badania wskazują na dość wysoką satysfakcję klientów z usług świadczonych przez operatorów telefonii stacjonarnej. Oceny trzech głównych operatorów (TP, Netia, Dialog) kształtuje się na zbliżonym poziomie. Średnie oceny wynoszą odpowiednio: TP - 3,9 oraz Dialog i Netia po 4,0 (na pięciostopniowej skali).

W przypadku oceny poszczególnych elementów obsługi najwyższą średnią oceną (4,0) cieszy się wymiar: niezawodność usługi. Nieco niżej oceniona została ogólna obsługa klienta (3,9) oraz dostępności informacji o ofercie nowych produktów oraz promocjach (3,8). Najniższe średnie oceny dotyczyły atrakcyjności promocji i rabatów (3,5) oraz oferty cenowej (3,6).

Raport pokazuje również, że czynnikiem mającym zasadniczy wpływ na decyzje o zmianie operatora pozostaje wysokość abonamentu za świadczone usługi. Prawie dwie trzecie badanych (65,2 %) mogłoby zrezygnować z usług operatora, gdyby podwyżki abonamentu przekroczyły 10 %.

fot. mat. prasowe

Chęć rezygnacji z usług głównego operatora (w %, n=614)

Chęć rezygnacji z usług głównego operatora (w %, n=614)

Zgodnie z wynikami badania, rynek usług telefonii stacjonarnej posiada tendencje do zmiany. Co prawda 77,3 % badanych nie planuje rezygnacji z usług głównego operatora, ale 12,5 % rozważa jednak rezygnację z operatora w najbliższej przyszłości.

Jako alternatywnego operatora telefonii stacjonarnej badani najczęściej wskazują Netię (41,4 %) oraz Telekomunikację Polską (27,2 %). Badani najczęściej nie skorzystaliby z usługi u operatora Dialog (36,8 %).

W raporcie czytamy także, że najważniejszym kryterium przy zmianie operatora telefonii stacjonarnej jest dla badanych atrakcyjność cenowa oferty (średnia 4,5 na 5-stopniowej skali) oraz atrakcyjność promocji i rabatów (średnia 4,2). Istotne płaszczyzny oceny to szerokość zakresu oferowanych usług (średnia 3,9) i dostępność obsługi (średnia 3,8).

Ośmiu na dziesięciu badanych (72,4 %) deklarowało świadomość możliwości zachowania numeru przy zmianie operatora. O takiej możliwości nie słyszało 23,9 % badanych.

fot. mat. prasowe

Powody nieposiadania telefonu stacjonarnego

Powody nieposiadania telefonu stacjonarnego

Jako przyczynę nieposiadania telefonu stacjonarnego badani najczęściej podawali posiadanie i użytkowanie telefonu komórkowego (70,0 %). Inne powody wymienił znacznie niższy odsetek badanych. Wśród wymienianych powodów istotnym wydaje się element cenowy. 28,3 % badanych nie posiadających telefonu stacjonarnego twierdzi, że jest on za drogi.

Przeważająca część respondentów, którzy mieli w przeszłości linię stacjonarną, zrezygnowała z usług Telekomunikacji Polskiej (92,9 %). Istotnymi powodami rezygnacji z usług telefonii stacjonarnej były związane z nią wysokie opłaty (54,0 %) oraz bardziej odpowiadający potrzebom respondentów telefon komórkowy (47,3 %).

Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym wynosi około 65,7 PLN. Najliczniejszą grupę posiadaczy telefonów stacjonarnych stanowią osoby płacące rachunki od 51 do 100 PLN miesięcznie (45,4 %). Niemal jedna piąta (19,3 %) płaci rachunki w wysokości 41-50 PLN, a blisko jedna czwarta (23,9 %) - poniżej 40 PLN.

Z badania wynika, że niemal co trzeci badany (32,2 %) deklaruje brak możliwości kontroli naliczanych rachunków u operatora telefonii stacjonarnej. Ponad jedna trzecia ankietowanych (36,8 %) posiada taką możliwość. Natomiast prawie jedna trzecia (31,0 %) nie potrafi odpowiedzieć na tak zadane pytanie.

poprzednia  

1 2 3 ... 5

następna

Jaki był rynek pracy w 2010?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: