eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

2011-01-02 00:20

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

Operatorzy telefonii stacjonarnej (w %, N=274) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2010 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez CBM INDICATOR Sp. z o.o. oraz PBS DGA Sp. z o.o. Głównym celem badania było poznanie opinii przedsiębiorców w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena ich preferencji.

Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009

RYNEK TELEFONII STACJONARNEJ

fot. mat. prasowe

Operatorzy telefonii stacjonarnej (w %, N=274)

Operatorzy telefonii stacjonarnej (w %, N=274)

Operatorem telefonii stacjonarnej, z usług którego przede wszystkim korzystają firmy jest Telekomunikacja Polska – wymieniana przez prawie cztery piąte (79,6 %) badanych firm. Z operatorów konkurencyjnych istotny udział w rynku odnotowuje Netia. Z jej usług korzysta 10,9 % badanych firm. Dialog uzyskał znikomy udział - 2,9 %.

Trzy czwarte badanych firm (75,9 %) posiada tylko jedną linię telefonii stacjonarnej, a co szósta badana firma (15,5 %) użytkuje dwie linie stacjonarne.

fot. mat. prasowe

Przedziały opłat za usługi u operatorów stacjonarnych*,** (w %, N =233)

Przedziały opłat za usługi u operatorów stacjonarnych*,** (w %, N =233)

Średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 181 zł. (wartość mediany to 120 zł). Natomiast średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów u operatora Telekomunikacja Polska jest prawie identyczny i wynosi 180 zł (wartość mediany to również 120 zł).

Jak czytamy w raporcie, prawie połowa biznesowych klientów (44,6 %) płaci rachunki nie przekraczające 100 zł. Warto zwrócić uwagę, że przeszło trzy czwarte badanych firm (77,3 %) płaci rachunki niższe niż 200 zł miesięcznie, a niespełna jedna czwarta (22,7 %) płaci rachunki wyższe niż 200 zł.

fot. mat. prasowe

Poziom satysfakcji z usług wybranych operatorów telefonii stacjonarnej* (w %, N podano dla kaŜd

Poziom satysfakcji z usług wybranych operatorów telefonii stacjonarnej* (w %, N podano dla kaŜdego operatora).

Poziom satysfakcji z dwóch operatorów (Telekomunikacja Polska i Netia), których ocenili badani – jest wysoki. 88,5 % badanych wystawia Telekomunikacji Polskiej ocenę „dobrą” i bardzo dobrą”. W przypadku Netii oceny takie wystawia 86,7 %.

Badanie pokazuje, że najwyższą średnią oceną (4,24) w 5-stopniowej skali cieszy się wymiar: ogólna obsługa klienta. Podobnie oceniono jakość innych usług (4,2), a także dostępność informacji o ofercie nowych produktów (4,12). Nieco niższe średnie oceny dotyczyły atrakcyjności promocji i rabatów (4,01) oraz warunków cenowych oferty operatora telefonicznego (3,9).

RYNEK TELEFONII KOMÓRKOWEJ

Wśród firm, które korzystają z operatorów telefonii komórkowej, najczęściej wymieniani są operatorzy: Orange (korzysta z niego 44,1 % badanych firm) oraz Era (30,8 %). Natomiast z usług Plusa korzysta 22,3 %, a z usług Play 10,1 % badanych firm.

W firmach najbardziej popularne jest korzystanie z jednego lub dwóch telefonów komórkowych. Z jednego telefonu korzysta od 40 do 49 %.

fot. mat. prasowe

Liczba telefonów komórkowych w danej sieci (w %, N podano dla każdej sieci)

Liczba telefonów komórkowych w danej sieci (w %, N podano dla każdej sieci)


Natomiast dwa telefony wykorzystuje od 28 do 33 % firm. Z trzech telefonów korzysta od 11 do 15 % firm. Korzystanie ze znacznej liczby telefonów komórkowych (4 i więcej telefonów) najczęściej deklarowali klienci Ery (11,5 %) i Orange (9,3 %). Ogólnie najwyższą średnią ilość telefonów komórkowych (2,26) posiadają klienci Ery.

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: