eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

2011-01-02 00:20

Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009


fot. mat. prasowe

Przedziały opłat za usługi w sieciach komórkowych (w %, N podano dla każdego operatora)

Przedziały opłat za usługi w sieciach komórkowych (w %, N podano dla każdego operatora)

Autorzy raportu podają, że średni miesięczny rachunek za usługi operatorów komórkowych jest dość zróżnicowany: klienci biznesowi Orange średnio płacą miesięcznie rachunek wynoszący 264,5 zł, klienci Plusa – 215,1 zł, klienci Ery – 199,6 zł, a klienci Play - 179 zł.

Zdecydowana większość firm (w granicach 90 %) za usługi u operatorów komórkowych płaci poprzez abonament. Wykorzystanie formy opłaty jaką jest karta (pre-paid) zgłasza niewielki odsetek firm – w ten sposób płacą najczęściej klienci biznesowi w Plusie (7,3 %) i w Erze (6,2 %). Mix jako formę rozliczeń wybiera 4,9 % klientów Plusa i 4,4% Ery.

fot. mat. prasowe

Formy korzystania z telefonów komórkowych (w %, N podano dla każdego operatora)

Formy korzystania z telefonów komórkowych (w %, N podano dla każdego operatora)


Badanie wskazuje również, że poziom satysfakcji z obsługi firm przez operatorów komórkowych jest wysoki – na wszystkich badanych wymiarach operatorzy oceniani są powyżej średniej 4,0 w pięciostopniowej skali. W bieżącym badaniu bardzo wyraźnie dominuje nowy operator – Play. Jest on najlepiej ocenianym operatorem (z czwórki dużych graczy) na wszystkich badanych wymiarach: ogólne zadowolenie, zakres usług, dostępność obsługi, atrakcyjność cenowa oferty, atrakcyjność promocji i rabatów, atrakcyjność aparatów telefonicznych oraz jakość innych usług.

Najniższe oceny za poszczególne wymiary uzyskały:
  • Era - ogólna ocena zadowolenia z usług (średnia 4,32),
  • Era - zakres oferowanych usług / nowe usługi (średnia 4,35),
  • Era - atrakcyjność oferowanych aparatów telefonicznych (średnia 4,37),
  • Era - ocena jakości innych usług (średnia 4,39),
  • Era - atrakcyjność cenowa oferty (średnia 4,2),
  • Plus - dostępność obsługi, linii informacyjnych dla abonentów (średnia 4,23),
  • Plus - atrakcyjność promocji i rabatów (średnia 4,26).

Mimo wszystko warto zauważyć, że poziom satysfakcji firm z usług poszczególnych operatorów jest wysoki i z wyłączeniem Play, czyli w gronie tzw. „starych operatorów” nie różnicuje się wyraźnie.

TELEFONIA STACJONARNA I KOMÓRKOWA - PRZENOŚNOŚĆ NUMERÓW

fot. mat. prasowe

Znajomość telefonii, które oferują zachowanie dotychczasowych numerów telefonów (w %, N=381)

Znajomość telefonii, które oferują zachowanie dotychczasowych numerów telefonów (w %, N=381)

O możliwości zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu (tzw. przenośność numerów) słyszała zdecydowana większość badanych klientów biznesowych – łącznie 95,3 %.

Prawie wszyscy respondenci (96,9 %), którzy słyszeli o takiej możliwości, wskazują, że dotyczyła ona operatora telefonii komórkowej. Z kolei 6 na 10 (64%) firm wskazuje na podobną możliwość u operatorów telefonii stacjonarnej.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: