eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

2011-01-02 00:20

Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009


Badanie pokazało ponadto, że prawie dziewięciu na dziesięciu (87,5 %) wszystkich badanych klientów biznesowych twierdzi, że w momencie zmiany operatora chcieliby zachować dotychczasowe numery telefonów.

16,7 % firm skorzystało dotychczas z możliwości przeniesienia numeru telefonu. Przeniesienie numeru telefonu komórkowego zgłasza jedna na dziesięć (9,8 %) badanych firm, a przeniesienie numeru telefonu stacjonarnego jedna na trzynaście (7,8 %) badanych firm.

INTERNET

Z przeprowadzonego badania wynika, że wśród firm zdecydowanie największą popularnością spośród dostawców usług internetowych cieszy się Telekomunikacja Polska. Z jej usług korzysta 62,6 % firm posiadających dostęp do Internetu. Z usług Netii korzysta 8,7 % firm a z Orange 7,3 %. Ponadto wskazywani byli również Plus, Dialog, Era, Play, UPC, Multimedia Polska, Vectra, Aster i inni operatorzy. Rozkład odpowiedzi podobnie wygląda przy wskazywaniu głównego operatora. Przeszło 10 % firm ma więcej niż jednego dostawcę Internetu.

W ponad połowie (59 %) badanych firm pracownicy wykorzystują komputery stacjonarne. W 42 % firm pracownicy korzystają z komputerów przenośnych (laptopów). W znacznej części firm (21,3 %) pracownicy w ogóle nie korzystają z komputerów.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z komputera w firmie (w %, N=400)

Korzystanie z komputera w firmie (w %, N=400)


91,1 % firm posiadających komputery posiada również dostęp do Internetu. W 80,1 % przypadków posiadany Internet to stały stacjonarny dostęp. Dość popularny jest również stały mobilny dostęp do Internetu (15 %) i bezprzewodowy dostęp do Internetu tj. łącze radiowe, hot spot (12,9%). Z technologii wdzwanianego dostępu do Internetu (dial-up) korzysta zaledwie 1 % firm korzystających z dostępu do sieci.

fot. mat. prasowe

Sposoby łączenie z Internetem (w %, N=287)*

Sposoby łączenie z Internetem (w %, N=287)*

Zdecydowana większość firm posiadających dostęp do Internetu korzysta tylko z jednego łącza internetowego. Jest to 79,4 % badanych firm. Z większej ilości łączy korzysta 20,6 % firm posiadających dostęp do Internetu.

Z raportu wynika także, że firmy posiadające dostęp do Internetu wykorzystują najczęściej łącza o prędkości od 1 Mb/s do 1,99 Mb/s (34,3 % badanych firm) lub od 2 Mb/s do 5,99 Mb/s (35,3 % badanych firm). Z łącza o prędkości od 256 kb/s do 0,99 Mb/s korzysta 10,8 % firm. Niewiele firm korzystających z Internetu używa szybkich łącz o prędkości powyżej 6 Mb/s (5,9 %).

Średnie miesięczne wydatki na Internet w firmach wynoszą 97 zł. Najwięcej firm posiadających dostęp do Internetu (25,9 %) wydaje na tę usługę od 51 do 75 zł miesięcznie. Większe wydatki, od 76 do 100 zł miesięcznie ponosi 22,4 % firm. Nieco mniej firm (19,9 %) wydaje na miesięczne opłaty za Internet do 50 zł. Co siódma z firm opłaca miesięczne rachunki za Internet w wysokości od 101 do 200 zł (13,6 %). Tylko 5,6 % firm wydaje miesięcznie na Internet więcej niż 200 zł. Jedna ósma respondentów (12,6 %) nie udzieliła odpowiedzi na pytanie o miesięczne wydatki na Internet w ich firmie.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: