eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009

2010-02-15 11:07

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009

Przedziały opłat za usługi u operatorów stacjonarnych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

UKE opublikował raport "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2009 roku. Klienci instytucjonalni". Wynika z niego, że znacząca większość badanych firm (66,6%) użytkuje zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Zdecydowanie mniejszy odsetek firm korzysta wyłącznie z telefonów stacjonarnych (12,7%) lub wyłącznie z telefonów komórkowych (20,7%).

Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009

RYNEK TELEFONII STACJONARNEJ

Raport podaje, iż operatorem stacjonarnym, z usług którego przede wszystkim korzystają firmy jest Telekomunikacja Polska - wymieniana przez ponad trzy na cztery badane firmy (76,2%). Z operatorów konkurencyjnych istotny udział w rynku odnotowuje Netia. Z jej usług korzysta 16,4% badanych firm. Dialog uzyskał znikomy udział - 2,6%.

Siedem na dziesięć badanych firm (70,2%) posiada tylko jedną linię telefonii stacjonarnej, a co piąta badana firma (18,6%) użytkuje dwie linie stacjonarne.

fot. mat. prasowe

Przedziały opłat za usługi u operatorów stacjonarnych

Przedziały opłat za usługi u operatorów stacjonarnych

Średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów wszystkich badanych operatorów (Telekomunikacja Polska, Netia, Dialog, Tele2) wynosi około 260 zł. Natomiast średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów u operatora Telekomunikacja Polska jest nieco wyższy i wynosi 292 zł.

Poziom satysfakcji z dwóch operatorów (Telekomunikacja Polska i Netia), których ocenili badani, jest wysoki. Siedmiu na dziesięciu badanych wystawia Telekomunikacji Polskiej ocenę "dobrą" i "bardzo dobrą". W przypadku Netii oceny takie wystawia sześciu na dziesięciu badanych.

RYNEK TELEFONII KOMÓRKOWEJ

Wśród firm, które korzystają z operatorów telefonii komórkowej najczęściej wymieniani są operatorzy: Era (korzysta z niego 39,5% badanych firm) oraz Orange (38,9% badanych firm). Natomiast z usług Plusa korzysta 27,7% badanych firm.

W firmach najbardziej popularne jest korzystanie z jednego lub dwóch telefonów komórkowych - deklaracje takie składa ok. 50-60% firm. Korzystanie ze znacznej liczby telefonów komórkowych (5 oraz 6 i więcej telefonów) jest podobne w przypadku wszystkich trzech operatorów i utrzymuje się na poziomie ok. 12-13%. Ogólnie jednak najwyższą średnią ilość telefonów komórkowych (5,2) posiadają klienci Plusa.

Z badania wynika, że średni miesięczny rachunek za usługi operatorów komórkowych jest w miarę zbliżony: klienci biznesowi Ery płacą rachunek ok. 324 zł miesięcznie, klienci Orange - 393 zł, a klienci Plusa - 339 zł.

fot. mat. prasowe

Formy korzystania z telefonów komórkowych

Formy korzystania z telefonów komórkowych

Zdecydowana większość firm (ok. 90%) za usługi u operatorów komórkowych płaci poprzez abonament. Wykorzystanie formy opłaty jaką jest karta (pre-paid) zgłasza niewielki odsetek firm - w ten sposób płacą najczęściej klienci biznesowi w Plusie (15,8%) oraz Orange (14,8%).

Poziom satysfakcji z obsługi firm przez operatorów komórkowych jest raczej wysoki - najczęściej operatorzy oceniani są w granicach średniej 4,0 w pięciostopniowej skali. Klientom biznesowym nieco bardziej atrakcyjne wydają się aparaty telefoniczne oraz ogólny poziom usług w Plus, a także dostępność obsługi i linii informacyjnych w Orange. Mniej atrakcyjne wydają się promocje i rabaty oraz oferta cenowa w Erze.

TELEFONIA STACJONARNA I KOMÓRKOWA - PRZENOŚNOŚĆ NUMERÓW

W raporcie czytamy, iż o możliwości zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu (tzw. przenośność numerów) słyszała zdecydowana większość badanych klientów biznesowych - łącznie 92,7%.

Blisko 8 na 10 firm (79,7%), które słyszały o takiej możliwości, wskazało, że dotyczyła ona operatora linii komórkowej. Z kolei 6 na 10 (59,6%) firm wskazuje na podobną możliwość u operatorów linii stacjonarnej.

Dziewięciu na dziesięciu (89,3%) wszystkich badanych klientów biznesowych twierdzi, że w momencie zmiany operatora chcieliby zachować dotychczasowe numery telefonów.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: