eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010

2011-01-02 00:20

Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009


fot. mat. prasowe

Powody wyboru operatora (w %, N=286)

Powody wyboru operatora (w %, N=286)

Niska cena usług internetowych była ważnym kryterium wyboru aktualnego operatora dla 33,9 % badanych firm. Co piąta firma (22 %) korzysta z usług swojego operatora ze względu na dobrą przepustowość łącza lub ze względu na dobrą obsługę klienta. Jedna piąta badanych (20 %) skorzystała z atrakcyjnej promocji. Warto zaznaczyć, że 21,3% firm nie miała wyboru i musiała skorzystać z jedynego dostawy Internetu w danym rejonie.

Zdecydowana większość klientów (88,8 %) określiła swoje zadowolenie z dostawcy usług internetowych jako dobre lub bardzo dobre.

W przypadku oceny poszczególnych elementów obsługi najwyższą średnią oceną cieszą się wymiary: ogólna obsługa klienta (4,26) oraz niezawodność usługi (4,27). Nieco niżej oceniona została dostępność informacji o ofercie nowych produktów oraz rabatach i promocjach (4,21), a także atrakcyjność promocji i rabatów (4,15) i oferta cenowa (4,11).

RYNEK USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH – OGÓLNA OCENA RYNKU

Wśród klientów biznesowych dominuje pozytywna ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego pod kątem jego funkcjonowania. Najlepiej oceniany jest rynek telefonii komórkowej, któremu 87,5 % klientów biznesowych przyznaje oceny wysokie (4 – ocenę dobrą i 5 – ocenę bardzo dobrą). Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 73,5 % badanych, a rynek internetowy – 71,3 % firm.

fot. mat. prasowe

Zadowolenie z działań dostawcy usług internetowych. (w %, N=286)

Zadowolenie z działań dostawcy usług internetowych. (w %, N=286)

Wśród poszczególnych aspektów związanych z rynkiem telekomunikacyjnym, najlepiej ocenianym przez respondentów był aspekt podnoszenia jakości świadczonych usług i ochrona konsumentów. Średnia ocena tego aspektu wynosiła 3,9. Podobnie oceniane były pozostałe aspekty: poprawa przejrzystości i zgodności z prawem ofert (3,87), podnoszenie świadomości klientów i ich edukacji (3,83) oraz cena i możliwość porównywania ofert (3,76).

Dostęp pracowników do poszczególnych środków komunikacji w ich firmach jest na wysokim poziomie. Do telefonów komórkowych ma dostęp 85,6 % pracowników, do telefonów stacjonarnych dostęp ma 85,4 % pracowników, a do poczty elektronicznej 78,1 % pracowników w firmach wykorzystujących dane technologie. Z komunikatorów tekstowych, w firmach używających tej technologii, może korzystać 72 % pracowników. Nieco mniejszy dostęp pracownicy posiadają do technologii VoIP przy wykorzystaniu komputera (66,5 %).

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI). Polegała ona na osobistej, bezpośredniej(face-to-face) rozmowie z respondentem – osobą podejmującą lub wspołpodejmującą decyzje dotyczące zakupu/użytkowania usług telekomunikacyjnych (telefonów stacjonarnych/komórkowych) w firmie. Próba badawcza liczyła N=400 wywiadów. Badanie zrealizowano w dniach 17-25 listopada 2010 roku na terenie całego kraju.

Do pobrania:

poprzednia  

1 ... 3 4

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: