eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

2011-01-01 00:13

Przeczytaj także: Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008


Rynek telefonii ruchomej

fot. mat. prasowe

Liczba posiadanych telefonów komórkowych w gospodarstwie domowym (w %, n=1360)

Liczba posiadanych telefonów komórkowych w gospodarstwie domowym (w %, n=1360)

Z raportu wynika, że 84,0 % Polaków deklaruje posiadanie telefonu komórkowego. Zdecydowana większość respondentów (90,1 %) posiada jeden prywatny telefon komórkowy. Jeden telefon służbowy posiada 4,1 % respondentów. Nasycenie indywidualnego rynku telekomunikacyjnego usługą telefonii ruchomej jest, więc większe niż nasycenie usługą telefonii stacjonarnej.

Znajomość spontaniczna trzech największych operatorów telefonii ruchomej jest na podobnym poziomie: Era (82,8 %), Orange (81,1 %) oraz Plus (77,7 %). Ponad połowa respondentów wymienia marki Play (61,2 %) i Heyah (53,5 %). Blisko jedna trzecia respondentów (29,0 %) zna operatora Sami Swoi, a ponad jedna piąta (22,9 %) „36,6”.

¾ badanych (74,3 %) zauważa przekaz informacyjny o ofercie operatorów zawarty w reklamie w radiu lub telewizji.

fot. mat. prasowe

Marka, z której usług korzysta badany i kolejne 2 osoby w rodzinie (w %, n=1286)

Marka, z której usług korzysta badany i kolejne 2 osoby w rodzinie (w %, n=1286)

Największa grupa respondentów korzysta z usług Orange (36,7 % osób). Co czwarty respondent korzysta z Plusa (26,3 %), a z Ery korzysta 22,6 %. Takie same tendencje popularności marek występują w dwóch pozostałych grupach. Zarówno druga, jak i trzecia osoba najczęściej korzysta z Orange (odpowiednio 31,8 % i 34,6 %), następnie z Plusa (odpowiednio 28,2 % i 28,8 %) oraz z Ery (odpowiednio 22,3 % i 18,7 %). Play i Heyah są zdecydowanie mniej popularne w każdej z grup.

Największą popularnością osób decyzyjnych w sprawach telekomunikacyjnych w badanych gospodarstwach domowych cieszą się telefony na kartę pre-paid oraz telefony na abonament – odpowiednio 47 % i 46,7 % wskazań. Wśród drugich osób w gospodarstwie obserwuje się podobną tendencję, natomiast trzecie osoby częściej korzystają z telefonu na kartę.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z usług telefonii ruchomej (w %, n=1356)

Korzystanie z usług telefonii ruchomej (w %, n=1356)

Jak podają autorzy raportu, połączenia głosowe są najczęściej wykorzystywaną formą porozumiewania się przez telefon. Na pierwszym miejscu wymienia je 85,2 % badanych. Popularną formą, z której korzystają osoby posiadające telefon komórkowy jest również wysyłanie SMS’ów. Na pierwszym miejscu stawia ją 16,3 % badanych, a na drugim miejscu 70,6 % badanych.

Jedna trzecia badanych (30,2 %) wykonuje tygodniowo do 10 rozmów przez telefon komórkowy. Niewiele mniej (27,9 %) rozmawia od 11 do 20 razy tygodniowo. Jedna piąta (22,6 %) rozmawia tygodniowo częściej niż 30 razy. Średnia ilość rozmów dla wszystkich badanych to 28 rozmów w tygodniu.

fot. mat. prasowe

Czynniki ważne przy wyborze sieci (w %, n=1600)

Czynniki ważne przy wyborze sieci (w %, n=1600)

Wszystkich respondentów w badaniu zapytano o cechy, które są ważne przy wyborze marki telefonii ruchomej. Dla badanych najważniejsze są czynniki związane ze strategią cenową: atrakcyjność cenowa oferty (57,9 % ocen „bardzo ważne”) oraz atrakcyjność promocji i rabatów (52,1 % odpowiedzi „bardzo ważne”.). Mniej ważna jest atrakcyjność aparatów telefonicznych (39,8 % ocen 5) i szeroki zakres oferowanych usług (32,4 % ocen 5).

Badanie pokazało, że całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie z telefonu komórkowego jest znacznie wyższa w przypadku osób płacących abonament (75 PLN), niż użytkowników kart pre-paid (41 PLN), czy mix (45 PLN).
Jaki był rynek pracy w 2010?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: