eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010

2011-01-01 00:13

Przeczytaj także: Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008


Rynek Internetu

fot. mat. prasowe

Cel zakupu komputera (w %, n=1009)

Cel zakupu komputera (w %, n=1009)


Większość gospodarstw domowych (61,5 %) deklaruje, że posiada w swoim gospodarstwie domowym komputer. Prawie połowa respondentów (44,4 %) posiada w domu komputer stacjonarny. Komputer przenośny 27,3 % respondentów. Z kolei 86,1 % gospodarstw domowych posiadających komputer ma w domu dostęp do sieci Internet.

Respondenci najczęściej kupowali komputery w celu korzystania z Internetu (70,3 %) oraz dlatego, że był potrzebny do pracy lub nauki – odpowiednio 47,5% i 45,7%. Natomiast jedna czwarta respondentów (23,8%) kupiła go dla dzieci.

Badanie pokazało, że najbardziej znanym dostawcą Internetu jest Telekomunikacja Polska. Wskazało ją 63,6 % badanych. Druga z kolei Netia jest wymieniana przez 36,4 % respondentów. Podobne wartości uzyskały Orange (32,7 %) i Era (30,3 %). Nieco mniej rozpoznawalny jest Plus z 26,1 % wskazań oraz Play z 22,1% wskazań. Niemal jedna piąta respondentów (18,6 %) rozpoznaje UPC. Także jedna piąta (20,7 %) nie potrafi rozpoznać żadnego operatora internetowego. Telefonia Dialog uzyskuje 15 % wskazań, natomiast Vectra nieco ponad 10%.

Osoby, które nie posiadają w domu komputera najczęściej nie decydowały się na jego zakup, ponieważ nie jest im do niczego potrzebny (75,2 %). Z powodów finansowych takiego zakupu nie dokonało 24,7 % badanych.

fot. mat. prasowe

Przyczyny nieposiadania dostępu do Internetu (w %, n=135)

Przyczyny nieposiadania dostępu do Internetu (w %, n=135)

Osoby nieposiadające dostępu do Internetu najczęściej odpowiadały, że nie jest im on potrzebny (47,1 % odpowiedzi). Z powodów finansowych Internetu nie posiada 28,6 % badanych, natomiast 11,7% respondentów w miejscu gdzie mieszka nie ma możliwości podłączenia Internetu.

Zdecydowana większość osób, które korzystają z Internetu w domu, posiada stałe łącze, głównie dostęp szerokopasmowy. ¼ badanych (25,4 %) posiada dostęp poprzez łącze o prędkości od 1 Mb/s do 1,99 Mb/s, a 27 % korzysta z łącza o przepustowości od 2 do 5,99 Mb/s.

Na rynku komunikatorów internetowych dwa programy są zdecydowanie częściej wykorzystywane niż narzędzia firm konkurencyjnych. W grupie wszystkich komunikatorów prowadzi Gadu-Gadu (86,7 %), a w grupie tylko komunikatorów głosowych: Skype (71,8 %).

fot. mat. prasowe

Zadowolenie z dostawcy usług internetowych (w %, n=800)

Zadowolenie z dostawcy usług internetowych (w %, n=800)

Najwięcej badanych (32,8 %), jako maksymalną kwotę możliwą do zaakceptowania za dostęp do Internetu podaje cenę w granicach 51-100 PLN. Nieznacznie mniej – 32,4 % badanych – zaakceptowałoby cenę od 41-50 PLN, 31,2 % badanych zapłaciłoby za dostęp do Internetu 40 PLN lub mniej. Średnia kwota możliwa do zaakceptowania za dostęp do Internetu wynosi ok. 54 PLN.

Ponadto wyniki badania wskazują na wysoki poziom zadowolenia z posiadanego dostawcy usług internetowych. Prawie połowa badanych (48,7 %) deklaruje zadowolenie, a jedna trzecia (32,9 %) zdecydowane zadowolenie ze swojego dostawcy Internetu.

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

Jaki był rynek pracy w 2010?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: