-
Maturzyści! Wyższe wykształcenie nie jest gwarancją pracy
... firm małych (10-49 pracowników), średnich (50-249 pracowników) oraz dużych (250+ pracowników), z uwzględnieniem województwa – miejsca prowadzenia działalności oraz branży firmy. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby to +/- 4,2%, a dla wyróżnionych trzech klas wielkości zatrudnienia +/- 10,2%. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych ...
-
UOKiK przestrzega przed Centrum Medycznym św. Franciszka
... seniorów - na bezpłatne badanie EKG, podczas którego oferuje im pakiet medyczny w cenie nawet 16 tys. zł. Sprzedaż poza lokalem to świetna okazja, ... to po prostu sprzedaż. Jeżeli ktokolwiek z państwa uważa, że został wprowadzony w błąd przez Centrum Medyczne św. Franciszka, proszę o kontakt z rzecznikiem konsumentów. Wszczęliśmy postępowanie ...
-
Roczna ocena pracownika: największe błędy i pułapki
... odsyłamy. Uważamy rozmowę za stratę czasu, nie wyjaśniamy swojej oceny. To karygodny błąd, bo zwykle zamiast motywacji, demotywujemy pracownika. W efekcie ma on ... np. przeświadczenie, że młodzi pracownicy nie powinni podejmować odpowiedzialnych zadań). Błąd samospełniających się przepowiedni – jeśli założymy, że podwładni są nieodpowiedzialni, leniwi ...
-
Sankcje VAT niezgodne z prawem unijnym?
... Spółka nabyła nieruchomość po cenie brutto wraz z VAT-em, który następnie odliczyła. Skarbówka stwierdziła, że firma nie miała ... z błędu w ocenie popełnionego przez strony transakcji co do podlegania przez dostawę opodatkowaniu, który to błąd cechuje brak przesłanek wskazujących na oszustwo i uszczuplenia wpływów do skarbu państwa, jak i w sytuacji, ...
-
Pokazy handlowe pod lupą UOKiK
... Life Technology. Łącznie mają one zapłacić ponad 3,6 mln zł za wprowadzanie konsumentów błąd oraz za naruszenie nowych przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Na ... że możliwość zakupu prezentowanych produktów to oferta specjalna, dostępna po okazyjnej cenie, wyłącznie dla wylosowanych szczęśliwców. Przedstawiciele spółki sugerowali przy tym, że ...
-
Taryfikator mandatów 2014
... , spoczynku nocnego albo wywoływanie zgorszenia w miejscu publicznym można być ukaranym mandatem w kwocie od 100 do 500 złotych, za umyślne wprowadzenie w błąd co do danych osobowych organu państwowego lub instytucji upoważnionej do legitymowania (czyli np. za podanie nieprawdziwych danych legitymującemu policjantowi) wymierza ...
-
Nowe samochody nie dla Polaków?
... zgodnie ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa miejsca zamieszkania), wyniki poddano procedurze ważenia. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby pracujących to +/-4,05%. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w sierpniu i wrześniu ...
-
Praca w handlu. Kto i dlaczego pracuje w centrach handlowych?
... wśród pracowników wylosowanych centrów handlowych na terenie całej Polski, metodą wywiadów bezpośrednich w dniach 31 lipca – 6 sierpnia 2017 r. Wielkość próby n=800, błąd pomiaru 3.5%.
-
Polacy w sieci - wyniki badania "Korzystanie z Internetu w Polsce"
... z niego co najmniej raz w tygodniu. Badania przeprowadzono w marcu 2003 r. na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.
Tematy: -
100 największych firm generuje jedną trzecią krajowego rynku IT
... w 2001 r. 9338 informatyków, natomiast w 2000 r. - 9939, co stanowiło odpowiednio 1,11% oraz 1,16% ogółu zatrudnienia w owych latach. Biorąc pod uwagę błąd oszacowań wynikający stąd, że w latach 2000-2001 kilka przedsiębiorstw uległo głębokim reorganizacjom, można uznać, że udział informatyków w strukturach zatrudnienia największych przedsiębiorstw ...
-
Jaki jest polski konsument
... przez przedsiębiorców nieuczciwej reklamy oraz naruszania obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Nieprawidłowości dotyczyły głównie wprowadzania konsumentów w błąd poprzez posługiwanie się w ofercie handlowej wyłącznie cenami netto, sugerowanie właściwości np. leczniczych, których dany produkt nie posiada ...
-
Polacy chcą mieć wybór
... aż 70 proc. badanych rozważyłoby skorzystanie z tej możliwości. Badanie Pentora zostało przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych na reprezentatywnej próbie 800 osób. Błąd statystyczny badań przeprowadzanych tą metodą wynosi 3,5 proc. Wyniki sondażu wskazują na powszechną chęć wprowadzenia tzw. WLR - rozwiązania, dzięki któremu operatorzy ...
-
Windykatorzy zastraszają
... dla odbiorców, lecz przeciwnie – wykorzystywano nieświadomość konsumentów, aby w ten sposób skłonić do określonego zachowania. Z ustaleń Urzędu wynika, że spółka wprowadzała w błąd, co do możliwości podjęcia przez nią kolejnych działań (grożenie wystąpieniem do prokuratury, banków, biura informacji gospodarczej). Ze zgromadzonego materiału wynika ...
-
Wskaźnik Optymizmu VI 2006
... "Rzeczpospolitej". Ostatnie badanie przeprowadzono między 8 a 13 czerwca 2006 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1018 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,1% na poziomie ufności 0,95.
-
Świąteczne zakupy - na co należy uważać?
... o tym, że towary oferowane w przedświątecznych promocjach często mają krótkie terminy ważności. Po trzecie – umieszczone na opakowaniu informacje nie mogą wprowadzać w błąd, dlatego przykładowo na kartonie powinniśmy znaleźć jasną informację, czy kupujemy „napój” czy też „sok”, a może „nektar”. Mają one zupełnie inny ...
-
Uwaga na oznakowanie kosmetyków
... . Uchybienia dotyczyły braku na opakowaniu m.in. wykazu składników, informacji o terminie trwałości, nazwy i adresu producenta. Ponadto zakwestionowano wprowadzanie konsumentów w błąd podawaniem niepełnych nazw składników. Na opakowaniach nie uwzględniano także istotnych informacji w języku polskim, m.in. ostrzeżeń, co w znacznym stopniu zwiększało ...
-
Uchodźcy w oczach Polaków 2008
... Sondaż zrealizowano w dniach 3-7 lipca 2008 r. na ogólnopolskiej, losowej, reprezentatywnej próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. Maksymalny statystyczny błąd pomiaru dla tej wielkości próby wynosi +/- 3,1%, przy wiarygodności oszacowania równej 95%.
-
Umowa zlecenie: strony umowy a podatek dochodowy
... sposób. Wszystko zależy od okoliczności danej sprawy (głównie od tego, jacy podatnicy są stronami umowy, ale nie tylko). Łatwo tutaj o błąd. Właściwa interpretacja przepisów w tym zakresie sprawia problemy także organom podatkowym. Przykładowo Naczelnik Urzędu Skarbowego w Chełmie w postanowieniu z dnia 10 maja 2004 ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... oznacza z kolei konieczność przekonania konsumentów do zakupu właśnie ich produktu – nierzadko poprzez reklamę. Ankietowani ufają, że przekaz taki nie wprowadza w błąd i nie pomija istotnych informacji najczęściej w przypadku urządzeń gospodarstwa domowego, napoi bezalkoholowych i art. mięsnych (61 proc. ankietowanych), najsłabiej w tej ocenie ...
-
Nierzetelni fachowcy karani przez UOKiK
... cenie usługi - to praktyki, które mogą drogo kosztować. Przekonały się o tym dwie spółki ukarane przez ... spółka Stolbud Włoszczowa oferująca konsumentom okna i drzwi. Prezes UOKiK uznała, że konsumenci zostali wprowadzeni w błąd, ponieważ nie byli informowani o rzeczywistych kosztach zakupu jej produktów. Na przedsiębiorcę została nałożona kara ...
-
Produkty żywnościowe: uważaj co kupujesz!
... drukiem. Nie sugeruj się atrakcyjną szatą graficzną opakowania ani wyeksponowaną fantazyjną nazwą, która często zamiast informować o rodzaju wyrobu może wprowadzić w błąd – należy wtedy szukać na opakowaniu właściwej nazwy, z reguły podanej znacznie mniejszą czcionką; pamiętaj, że w oznakowaniu środków spożywczych powinny znajdować się ...
-
UOKiK: gorsza jakość mleka i mięsa
... oraz nieprzestrzeganiu procedur technologicznych. Kontrolerzy zakwestionowali w rybach mrożonych nieuzasadnione zwiększenie ilości glazury – otoczki z lodu. Mogło to wprowadzać konsumentów w błąd, co do rzeczywistej wagi kupowanego towaru. UOKiK podaje, iż w przypadku ryb przedsiębiorca powinien nas informować m.in. o metodzie produkcji – złowione ...
-
7 dni na odwołanie od wypowiedzenia umowy o pracę
... „chory może chodzić”. Podstawą przywrócenia terminu do wniesienia odwołania od wypowiedzenia umowy o pracę może być również wprowadzenie pracownika przez pracodawcę w błąd, co do rzeczywistej przyczyny tego wypowiedzenia (por. wyrok SN z 30 maja 2001 r., I PKN 415/00). W uzasadnieniu do powołanego wyroku SN wyjaśnił ...
-
WDT: błędna stawka VAT a korekta faktury
... pomocą m.in. faktur korygujących. Jeżeli błąd wpłynął na wysokość podstawy opodatkowania, tudzież podatku, konieczne jest odpowiednie skorygowanie także ... usług, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury, wystawia się fakturę korygującą. ...
-
Wyroby czekoladowe i wino: kontrola IH
... dotyczyło zbyt wysokiej lub zbyt niskiej zawartości cukrów i obniżonej zawartości alkoholu. Z kolei nieprawidłowości w oznakowaniu polegały m.in. na stosowaniu wprowadzających w błąd określeń – użyto określenia wino, podczas gdy był to napój winopochodny aromatyzowany (sangria) lub wino aromatyzowane (wermut) czy podaniu sprzecznych informacji ...
-
Wakacyjne kieszonkowe przeważnie w gotówce
... losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie n = 1000 dla ogółu mieszkańców Polski z zachowaniem reprezentacji liczbowej zaludnienia w podziale na województwa kraju (dane wg. GUS). Błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95.
-
Studia za granicą to atut na rynku pracy
... w lipcu 2011 roku na losowej próbie polskich maturzystów (rocznik 2011) oraz studentów (I i II rok studiów). Wielkość próby to 1100 osób, błąd oszacowania wynosi 3 proc. poziom ufności 95 proc. badanie zrealizowane zostało metodą CATI (standaryzowane wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo).
-
Koniec podwójnych polis OC?
... próba zmiany ubezpieczyciela. Wiąże się to z koniecznością wypowiedzenia dotychczas obowiązującej umowy. Wielu ubezpieczających (klientów ubezpieczycieli) już na tym etapie popełnia błąd, sądząc, że wypowiedzenie polisy jest niepotrzebne, skoro sama wygaśnie z upływem wskazanego w niej okresu ubezpieczenia. Byłoby tak, gdyby nie przewidziana ...
-
Polscy konsumenci narzekają na terminowość firm
... fizycznych, niejasna oferta. Aż 28 proc. badanych, którzy w ciągu ostatniego roku spotkali się z brakiem solidności firm, zostało w ten sposób wprowadzonych w błąd. Polacy zwrócili również uwagę na brak możliwości reklamacji produktu lub usługi. Według badania, w ciągu ostatniego roku niemal połowa oszukanych respondentów ...
-
Polskie kobiety a piłka nożna
... w dniach 13-15 marca 2012 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej, liczebnie reprezentatywnej próbie n = 1069 dorosłych Polaków. Błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95.
-
Kim jest polski kibic?
... 2012 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej, liczebnie reprezentatywnej próbie n = 1069 Polaków w wieku powyżej 15 lat. Błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95.
-
Sklepy online z elektroniką a prawa konsumentów
... postanowień niedozwolonych zawartych w badanych regulaminach, dotyczy kwestii szczególnie ważnych w wypadku zakupu telewizora, takich jak prawo konsumenta do jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, czy też prawo odstąpienia od umowy. Okazuje się, że ponad 60 procent sprzedawców utrudnia wykonanie prawa odstąpienia od umowy ...
-
Nieuczciwe reklamy bankowe irytują Polaków
... Polacy. Nic tak nas nie denerwuje w działaniach banków, jak właśnie wprowadzające w błąd reklamy, wysokie opłaty oraz niechęć do pomocy w przebrnięciu przez skomplikowany świat finansów. ... trudno przenieść je do konkurencji. Nie zachęcają również niewielkie różnice w jakości i cenie pomiędzy usługami poszczególnych banków. Nie da się jednak ukryć, że ...
-
Rośnie mobilność zawodowa Polaków
... Homini w dniu 7 maja 2012 roku na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1076 osób, a błąd oszacowania 3%. Wyniki zbierano metodą wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
-
Sektor MŚP zmierza w stronę cloud computing
... badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień bazodanowych. Badanie zrealizowano na reprezentatywnej próbie (N=600). Błąd pomiaru +-4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm sektora MŚP. Badanie uwzględnia reprezentację firm mikro – zatrudniających do ...